دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مدیر كل سازمان های مردم نهاد و خیرین وزارت بهداشت از موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مدیر كل سازمان های مردم نهاد و خیرین وزارت بهداشت از موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن كرد

دكتر امیر صادقی مدیر كل سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت و دكتر سید مریم حائری رئیس اداره امور مؤسسات خیریه وزارت بهداشت، ضمن بازدید از امكانات منحصربفرد بیمارستان توانبخشی رفیده، در نشستی با مسئولان بیمارستان، نقطه نظرهای خود در ارتباط با فعالیت موسسه خیریه " احسان و آرامش " این بیمارستان را مطرح كردند.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از روابط عمومی بیمارستان رفیده، در این نشست كه دكتر فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، دكتر حسن محمدی مدیر، دكتر حسین اخوان زنجانی معاون درمان و محمد اندرزی مدیر عامل موسسه خیریه احسان و آرامش شركت داشتند، چگونگی تعامل با وزارت بهداشت و سایر ارگان ها جهت جذب كمك های مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در این نشست، ضمن بیان اهداف و چشم انداز مؤسسه خیریه احسان و آرامش (آوا) بیمارستان توانبخشی رفیده كه ثبت كشوری شده، دكتر لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده به معرفی این بیمارستان منحصربفرد، نیازهای حوزه توانبخشی و ضرورت حمایت افراد نیكوكار از بیماران و نیازمندان این حوزه پرداخت.

دكتر لایقی گفت كه بیمارستان های توانبخشی در همه كشورهای دنیا، در دو بخش سرپائی و بستری ارائه خدمت می كنند و بیمارانی كه در طول روز به سه الی پنج ساعت خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی، كاردرمانی و گفتاردرمانی نیاز داشته باشند، در بیمارستان توانبخشی بستری می شوند، و متخصص طب فیزیكی و توانبخشی و یا پزشك متخصص مغز و اعصاب به عنوان پزشك معالج، دستورات توانبخشی و هدایت تیم توانبخشی را بر عهده می گیرد و تیم توانبخشی متشكل از متخصصان مورد نیاز هر بیمار، برای بازگشت او به زندگی تلاش می كنند، و روند بهبودی بیمار نیز در گروه متخصصان توانبخشی، با پزشك معالج مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به فرصت مطالعاتی كه در یكی از بیمارستان های توانبخشی كانادا داشت، افزود: تلاش كردم تا آن سیستم را در اینجا پیاده كنم كه تا حدودی هم موفق شدم. در بیمارستان توانبخشی رفیده، پنج بخش بستری شامل " توانبخشی نورولوژی، جراحی توانبخشی، توانبخشی ضایعات نخاعی، توانبخشی اطفال و توانبخشی استروك " فعال هستند، اما در كشورهای پیشرفته دنیا، توانبخشی بیماری های ریه، دیابت و بیماری های قلبی نیز وجود دارد.

وی به كمبود تخت بستری توانبخشی در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: امیدوارم ما هم بتوانیم استانداردهای لازم در این حوزه را تامین كنیم و تعداد تخت مورد نیاز توانبخشی نسبت به جمعیت كشور را افزایش دهیم.

رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده تصریح كرد: بیماران این بیمارستان اغلب از قشر ضعیف بوده و از شهرهای دورافتاده به این بیمارستان مراجعه می كنند و بعضی از بیماران بستری در این بیمارستان حتی هزینه فرانشیز خود را ندارند و گاها، مشكل بیماران به صورت موردی توسط خود بیمارستان، پزشكان و خیرین حل می شود.

دكتر لایقی در پایان سخنانش ابراز امیدواری كرد كه با جلب مشاركت خیرین و شناساندن ماهیت خدمات توانبخشی به افراد نیكوكار، در جهت جذب كمك های آنان از طریق مؤسسه خیریه بیمارستان تلاش كنیم.

دكتر امیر صادقی مدیر كل سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت در این جلسه ضمن تبریك به مناسبت تاسیس مؤسسه خیریه احسان و آرامش بیمارستان رفیده، گفت: باید برای معرفی خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده، از خدمات حوزه توانبخشی و خدمات بیمارستان در این حوزه، تیزر و فیلم های كوتاه و بلند ساخته شود و شماره حساب اعلام گردد و از طریق فضای مجازی و رسانه های مختلف نیازها ی خیریه بیمارستان اعلام شود.

وی با بیان توصیه هایی جهت معرفی خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده و نیازهای آن، از طریق تهیه و پخش اقلام تبلیغاتی، شخصیت های معروف و سلبریتی ها و نصب صندوق مؤسسه خیریه در مراكز تجاری و محل های خرید در سطح كشور، تاكید كرد كه باید از محتواهایی استفاده كنیم كه توانبخشی را به خیرین بشناسانیم چون بعضی از خیرین با خدمات توانبخشی و تاثیر آن در سلامت افراد و بازگشت آنان به زندگی، آشنا نیستند. ضمن آنكه اداره كل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت نیز از فعالیت های بیمارستان و موسسه خیریه آن حمایت می كند.

دكتر سید مریم حائری رئیس اداره امور مؤسسات حیریه سلامت نیز ضمن آرزوی موفقیت برای موسسه خیریه بیمارستان رفیده اذعان داشت: باید از ظرفیت مؤسسات خیریه حوزه سلامت در حمایت از موسسه خیریه بیمارستان رفیده استفاده شود، و از طریق عقد تفاهم نامه با مراكز توانبخشی، ایجاد شعب و نمایندگی موسسه خیریه بیمارستان رفیده در سراسر كشور، نسبت به جلب مشاركت نیكوكاران اقدام كرد.

وی برگزاری بازارچه های خیریه در مراكز تجاری و برگزاری جشن گلریزان را از دیگر راهكارهای جذب اعتبار و كسب منابع برای حمایت از بیماران نیازمند، ذكر كرد.

محمد اندرزی مدیر عامل مؤسسه خیریه احسان و آرامش بیمارستان توانبخشی رفیده نیز در سخنانی اظهار داشت : باعث افتخار است كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به این جایگاه رسیده كه اكنون الگویی موفق برای ساخت بیمارستان توانبخشی در كشور باشد و در این زمینه، نمی توان زحمات دكتر لایقی و تیم مدیریت بیمارستان توانبخشی رفیده را از خاطر برد. علاوه بر اینكه ثبت كشوری موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده نیز نزدیك به دو سال زمان برد كه امیدوارم در جذب خیرین برای كمك به بیماران نیازمند، موفق باشد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شفیعی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۰۱ - ۱۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۱