دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مصرف مواد مخدر در بین بانوان نگران كننده است
 
فرماندار اهر با ابراز نگرانی از شیوع مصرف مواد مخدر در بین بانوان و كاهش سن اعتیاد در شهرستان گفت: متأسفانه سن اعتیاد در شهرستان روبه كاهش بوده و از طرفی پیدایش مصرف مواد مخدر در بین بانوان نگران كننده است.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول خدابخش فرماندار اهر در جلسه شورای هماهنكی مبارزه با مواد مخدرگفت:طبق نتیجه آخرین تحقیقات انجام شده 49 درصد عامل اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان اهر مربوط به مسائل اجتماعی است و تنها 16 درصد مسائل اقتصادی در گرایش به اعتیاد در شهرستان نقش دارد، به طوری كه عوامل اجتماعی عامل اصلی اعتیاد به مواد مخدر است.

اوبر لزوم ضرورت ایجاد گرمخانه تأكید كردوافزود: از تمامی ظرفیت های شهرستان اهر از جمله شهرداری برای ایجاد گرم خانه و اسكان بی خانمان ها استفاده می كنیم.

اوبا بیان این كه پیشگیری از اعتیاد را باید از آموزش و پرورش شروع كنیم، گفت: علت اصلی گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد بی توجهی والدین به فرزندان است.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان كرد: برخورد های قهرآمیز و چكشی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی پاسخ مثبتی نمی دهد و باید در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری كنیم.

خدابخش از افزایش كشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: با هوشیاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر، میزان كشفیات مواد مخدر در این شهرستان افزایش یافته است و در طرح اخیر نیروی انتظامی معتادان نیز جمع آوری و به كمپ ترك اعتیاد ارجاع شدند.
   تاریخ: ۲۲:۰۸ - ۱۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷