دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

430 مركز تخصصی مشاوره و خانواده، مشاوره رایگان می دهند
 
مدیركل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: 430 مركز تخصصی مشاوره و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان داریم كه قرار است در این هفته به جوانان و خانواده ها مشاوره رایگان ارائه دهند.
430 مركز تخصصی مشاوره و خانواده، مشاوره رایگان می دهندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم اعظم كریمی دبیر ستاد هفته ازدواج در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج كه با حضور محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد به روز شمار هفته ازدواج اشاره كرد افزود: تلاش شده است در روز های این هفته به موضوع های مبتلا به جوانان بپردازیم.
وی گفت: دوشنبه 21 تیر- روز ملی ازدواج، ازدواج بهنگام و آگاهانه، ترویج زندگی ساده، مقابله با رسوم نوظهور و تشریفات دست و پا گیر، روز سه شنبه- نقش مشاوره تخصصی پیش از ازدواج در تشكیل زندگی پایدار، روز چهارشنبه- ترویج و تسهیل ازدواج با مشاركت خیرین كه برای سومین بار درحال انجام است، سازمان های مردم نهاد و فعالان امر ازدواج، روز پنجشنبه - روز توانمندسازی جوانان، تقویت مهارت های مدیریت خانواده در زوج های جوان، جامعه سالم و با نشاط نامگذاری شده است.
روز جمعه - ازدواج، ترویج فرزندآوری، تقویت مهارت های فرزندپروری، جامعه جوان پویا و بالنده است و روز شنبه اینده - عفاف و حجاب، ترویج سبك زندگی اسلامی ایرانی و تعالی خانواده نام گرفته و روز یكشنبه آخرین روز هفته نیز - سواد رسانه ای، آگاهی بخشی به جوانان با بهره گیری از تولیدات آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی نامگذاری شده است.
مدیركل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: یكی دیگر از برنامه های ما پویش مشاوره رایگان است، 430 مركز مشاوره تخصصی در سراسر كشور داریم كه در این هفته مشاوره رایگان می دهند و روز دوشنبه آیین روز ملی ازدواج را با حضور وزیر ورزش و رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.
وی افزود: با شناسایی مسائل و موانع پیش روی ازدواج جوانان، چندین پویش شكل گرفته كه یكی از آن ها پویش "ساده زیر یك سقف" است تا جوانان زندگی خود را بدون هزینه های مرسوم آغاز كنند.
كریمی در ادامه به تشكیل پویش حذف مراسم بازدید از جهیزیه نوعروس اشاره كرد و گفت: متاسفانه در برخی مناطق كشور بازدید از جهیزیه وجود دارد و ما می خواهیم با حذف مراسم بازدید از جهیزیه به این موضوع نه بگوییم، چون معتقد هستیم هرآنچه در توان است باید تهیه شود و بازدید نباید از جهیزیه نباید مرسوم باشد.
وی افزود: همچنین پویش با افتخار ایرانی می خرم، برای تهیه جهزیه از اجناس ایرانی است. پویش مهریه هم برای مهریه های آسان و پویش لذت مادری و شوق پدری هم برای ترغیب فرزند آوری است و همچنین پویش ریحانه را داریم كه جهت مقابله با مد های خارج از عفاف است.
مدیر كل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در ادامه گفت: با شناسایی مسائل مبتلابه جوانان چندین پویش فرهنگی تشكیل دادیم كه سادگی زیر یك سقف یكی از آنهاست كه جوانان را ترغیب می كند زندگی خود را بدون برگزاری مراسم و تشریفات آغاز كنند.
وی با بیان اینكه آغاز زندگی مشترك بدون برگزاری مراسم در دوران كرونا از دیگر پویش های ماست كه در این هفته دنبال خواهیم كرد، افزود: از دستگاه های فرهنگی خواستیم در اجرای این برنامه ها به ما كمك كنند و درخواست كردیم این هفته تریبون نمازجمعه به ازدواج آسان اختصاص پیدا كند.
كریمی گفت: در فضای مجازی جلساتی با روانشناسان و جامعه شناسان خواهیم داشت و افتتاح مراكز تازه تاسیس همزمان با روز 21 تیرماه از برنامه های دیگر ماست.
وی افزود: از زوجین جوان كه از كادر پزشكی بودند، سازمان های مردم نهاد كه ازدواج آسان را تبلیغ كردند و خیرین ازدواج، تقدیر خواهیم كرد.
مدیركل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: 800 محصول رسانه ای با موضوع فرهنگسازی ازدواج آگاهانه و كاهش آسیب های اجتماعی و نقش مشاوره در ازدواج به هنگام تهیه كردیم كه منتخب آن ها را منتشر خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه تعداد مراكز مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان از 1 به 7 مركز رسیده است، افزود: در استان سیستان و بلوچستان تنها 1 مركز مشاوره ازدواج وجود داشت، اما امروز 7 مركز مشاوره وجود دارد و در استان بوشهر هم كه فقط 1 مركز به مردم خدمت رسانی می كرد، الان 5 مركز تخصصی وجود دارد.
   تاریخ: ۱۶:۵۲ - ۱۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰