دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مرداد/ بازگشایی مدارس با رعایت پروتكل ها
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به این كه كمتر از 5 درصد از مبتلایان كرونا در دنیا مربوط به سنین زیر 18 سال هستند، گفت: معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مردادماه واكسینه می شوند و مدارس با رعایت پروتكل های بهداشتی، برای سال تحصیلی 1401-1400 بازگشایی خواهند شد.
واكسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مرداد/ بازگشایی مدارس با رعایت پروتكل ها به گزارش ایسنا، دكتر علیرضا رئیسی، در ارتباط مجازی با نشست قطبی كمیسیون ورزش و سلامت (قطب یك) مجلس دانش آموزی، درباره موضوع «سلامت دانش آموزان» اظهار كرد: نمایندگان مجلس دانش آموزی، آینده سازان مملكت هستند و باید این تمرین را داشته باشند تا در آینده مجالس بزرگتری را شكل دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، بیان كرد: هیچ آموزشی جای معلم را نمی گیرد. آموزش و پرورش فقط آموزش نیست. پرورش باید حضوری باشد و نیاز است به سمت بازگشایی مدارس برویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا با اشاره به این كه كمتر از 5درصد از مبتلایان كرونا در دنیا مربوط به سنین زیر 18سال هستند گفت: افراد زیر 18سال اگر به كرونا مبتلا شوند به سرعت بهبود می یابند براساس مطالعات نیز انتقال كرونا از دانش آموز به دانش آموز بسیار كم است.

وی اظهار كرد: یك میلیون و 300هزار نفر در كنكور پارسال و امسال شركت كردند و مشكلی از نظر كرونا نداشتند.

رئیسی با اشاره به این كه پیش بینی یونسكو این است كه با وجود كرونا و تعطیلی مدارس تعداد بازماندگان از تحصیل و كودكان كار بیشتر می شود و تعطیلی مدارس دانش آموزان را از نظر سلامت روحی- روانی دچار آسیب می كند، ادامه داد: مجموعه ای از اقدامات برای بازگشایی مدارس وجود دارد، با توجه به عدم وجود واكسن برای دانش آموزان زیر 18سال، معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مرداد، واكسینه خواهند شد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان بر مناسب سازی و رعایت پروتكل های بهداشتی فضاهای آموزشی تأكید كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۵۸ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۴