دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون كوو ایران بركت از امروز در فارس آغاز می شود
 
واكسیناسیون كوو ایران بركت از امروز در فارس آغاز می شود
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام كرد: بر اساس اعلام كمیته واكسیناسیون علیه كرونا در این دانشگاه، واكسیناسیون عمومی «كوو ایران بركت» علیه كرونا از سه شنبه 22 تیرماه جاری در استان فارس آغاز می شود.
تابناك فارس به نقل از ایرنا: بر این اساس، تزریق واكسن همچنان برای افراد بالای 65 سال كه پیامك نوبت دهی دریافت كرده اند، در این مراكز انجام می شود: سالن سرداران به نشانی بلوار سرداران، بعد از چهارراه دلگشا؛ سالن ملاصدرا به نشانی شهرك گلستان، نمایشگاه بین المللی؛ سالن بهزیستی به نشانی بلوار رازی، جنب دانشكده بهداشت، سالن نصیری به نشانی بلوار رحمت، سر سپاه، سالن ورزشی پهلوانان نصیری؛ سالن هلال احمر واقع در بلوار سیبویه بعد از بیمارستان قلب الزهرا(س)؛ سالن غدیر به نشانی خیابان ابیوردی 1، دانشكده توانبخشی، سالن ثامن الحجج (ع) به نشانی خیابان احمدی شمالی.
فعالیت مراكز تزریق واكسن برای افرادی كه پیامك نوبت دهی دریافت كرده اند از ساعت 6 صبح آغاز و تا زمانی كه به افراد نوبت دهی شده است، واكسن تزریق می شود.
افراد پس از دریافت پیامك نوبت دهی، می توانند در زمان اعلام شده برای تزریق واكسن به مركز اعلام شده در پیامك مراجعه كنند.
در این گزارش تاكید شده است: حضور افراد در مراكز واكسیناسیون تنها بر اساس پیامك نوبت دهی بوده و از افراد دیگر درخواست می شود برای پیشگیری از هرگونه اختلال و ازدحام جمعیت در محل های تزریق واكسن و حفظ سلامت خود و دیگران، تنها پس از دریافت پیامك در روزهای آینده به مراكز واكسیناسیون اعلام شده در پیامك مراجعه كنند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام كرد: امكان پذیرش افراد خارج از نوبت های پیامك شده وجود ندارد و هر گونه مراجعه خارج از شرایط یاد شده، موجب اختلال در روند اجرای واكسیناسیون خواهد بود.
همچنین افراد بالای 65 سال با مراجعه به پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به نام نویسی خود، اقدام نمایند.
برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به واكسیناسیون در استان فارس و تغییرات احتمالی برنامه واكسیناسیون به پایگاه اینترنتیcovidvaccine.sums.ac.ir مراجعه كنند.

بیمارستان های فارس در وضعیت بحرانی كرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عادی پنداری موجب افزایش موارد ابتلا به كرونا شده و با تكمیل شدن 70 درصد ظرفیت بخش های كرونا در سراسر استان فارس، وضعیت بیمارستان ها و مراكز درمانی استان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در سیصد و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19 در دانشگاه، از مردم خواست تا ضمن جدی تر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی حتی در هوای گرم، از تردد غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند.

لطفی تاكید كرد: با توجه به روند انجام واكسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه ها و پروتكل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری فراموش شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش كرونا طی روز گذشته تاكنون به تفكیك شهرستان ها در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشكوك در مراكز درمانی، به پایش عملكرد مراكز آزمایشگاهی تشخیصی كروناویروس در فارس نیز پرداخت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ، آمار جانباختگان ناشی از كرونا در فارس را چهار هزار و 900 نفر اعلام كرد.

سید روح الله حسینی با اعلام جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاكنون، مجموع جان باختگان ناشی از كووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاكنون را چهار هزار و 900 نفر اعلام كرد.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار كرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاكنون، یك میلیون و سه هزار و 266 تست تشخیصی مولكولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده كه با بررسی نمونه های انجام شده، 288 هزار و 567 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاكنون، 117 هزار و 997 مورد تست سریع انجام شده كه از این تعداد 19 هزار و 579 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاكنون، 308 هزار و 146 بیمار مبتلا به كووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشكوك دارای علایم كه هم اكنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و 819 نفر اعلام كرد و افزود: از این تعداد، 192 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می كنند.

حسینی همچنین از بهبودی 275 هزار و 937 نفر از ابتدا تاكنون خبر داد كه از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینكه با توجه به روند رو به رشد موارد ابتلا به كرونا بسیاری از تخت های بیمارستانی تكمیل شده است كه در صورت ادامه این روند به بحران دی برخورد می كنیم، توصیه كرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری كووید19 و قطع زنجیره انتقال آن، جدی گرفتن پروتكل های بهداشتی مانند استفاده از ماسك، رعایت فاصله فیزیكی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۴۶ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶