دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی چهل مركز مثبت زندگی در البرز
 
چهل مركز مثبت زندگی با هدف ارایه خدمات محله محوری به متقاضیان و رفاه حال مردم در البرز راه اندازی شده است.
راه اندازی چهل مركز مثبت زندگی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز البرز، مدیر كل بهزیستی استان البرز گفت: استحكام بخشی به زندگی خانواده ها و بررسی مشكلات اجتماعی از مهمترین اهداف راه اندازی این مراكز است.
اسدالله حیدری افزود: به مناسبت هفته بهزیستی شعار امسال بهزیستی گام دوم و هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده ها است.
وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سامانه فرزندخواندگی و دانشجویی اقدامات موثری در زمینه ارایه خدمات بهتر داشتیم.
مدیر كل بهزیستی استان البرز گفت: طرح بهبود و مراقبت از خانواده با توجه به آمار بالای طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی مد نظر قرار گرفته است.
حیدری ادامه داد: در این هفته افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در البرز به واسطه مهاجر پذیری و حاشیه نشینی نیز در دستور كار قرار گرفته است.
وی گفت: افتتاح 2 خانه كوچك توانبخشی، مركز نگهداری كودكان ذهنی بالای 14 سال، راه اندازی خوابگاه كودكان بدون سرپرست و بدسرپرست از دیگر اقداماتی بود كه مدیر كل بهزیستی در قالب عملكرد این استان به آن اشاره داشت.
حیدری افزود: واگذاری 24 واحد مسكونی، مركز جامع خدمات روانشناختی دولتی برای اولین بار افتتاح كلینیك مددكاری بهزیستی با خدمات رایگان از دیگر اقدامات برای بهتر زیستن جامعه هدف است.
حیدری مهمترین عملكرد بهزیستی البرز را در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: رشد 40 درصدی منابع دولتی را در این زمینه داشتیم و 106 میلیاد تومان پرداخت شده است.
مدیر كل بهزیستی استان البرز گفت: 2 هزار و 125 نفر سهمیه ایجاد اشتغال داریم و 65 درصد وام ها تبدیل به شغل می شود.
وی ادامه داد: در حوزه تامین مسكن هم 140 واحد در دست ساخت داریم.

حیدری افزود: غربالگری بینایی و شنوایی 112 درصد انجام شده و سال گذشته63 هزار كودك 3 تا 6 سال غربالگری شدند.
وی در ادامه اضافه كرد: 55 مركز شبانه روزی توانبخشی ،19 مركز با 961 سالمند، 18 مركز اعصاب روان با قریب به یك هزار و 300 نفر در البرز به جامعه هدف بهزیستی خدمات می دهند.
   تاریخ: ۱۵:۴۹ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳