دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

كودك و همسر آزاری در صدر تماس های اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی
 
بیرجند- مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی از برقراری 10 هزار و 89 تماس با اورژانس اجتماعی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: كودك و همسرآزاری در صدر تماس های 123 استان بوده است.
كودك و همسر آزاری در صدر تماس های اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی بیرجند- مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی از برقراری 10 هزار و 89 تماس با اورژانس اجتماعی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: كودك و همسرآزاری در صدر تماس های 123 استان بوده است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی عرب نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار كرد: سازمان بهزیستی هر ساله خدماتی به صورت عام و خاص به جامعه ارائه می دهد.

وی با بیان اینكه سازمان بهزیستی بیش از 70 وظیفه خاص را بر عهده دارد، افزود: طی سال گذشته 121 هزار و 820 نفر از بهزیستی استان خراسان جنوبی خدمات گرفته اند.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه 42 هزار و 564 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، افزود: از مجموع این خانوارها تعداد 14 هزار و 936 خانوار مستمری بگیر هستند.

3600 نفر پشت نوبت دریافت خدمات

وی با بیان اینكه متاسفانه از سه سال گذشته 3 هزار و 608 نفر پشت نوبت خدمات هستند، گفت: از مجموع افراد تحت پوشش تعداد 23 هزار و 539 نفر معلولین هستند.

عرب نژاد با اشاره به اینكه در حوزه پیشگیری طی سال گذشته طرح مشاركت اجتماعی پیشگیری از شیوع كرونا در تمامی شهرستان های استان اجرا شده است، عنوان كرد: در این راستا 200 میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای مشاوره ژنتیك برای یك هزار و 835 نفر با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال، اظهار داشت: همچنین برنامه ملی غربالگری كودكان سه تا شش سال برای 31 هزار و 453 كودك غربالگری انجام و بیش از دو میلیارد و 87 میلیون ریال اعتبار در این خصوص هزینه شده است.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه چرخه درمان اعتیاد در بهزیستی بسیار متفاوت است، عنوان كرد: طی سال گذشته با تمام سختی ها مركز تخصصی و جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبنی بر تداوم درمان در استان راه اندازی شد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 27 بیمار در این مركز پذیرش شده اند، افزود: 456 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته برای راه اندازی این مركز هزینه شده است.

عرب نژاد با اشاره به اینكه در سال گذشته 336 معتاد متجاهر از خدمات مركز استفاده كرده اند، گفت: بر اساس تفاهم نامه با قوه قضاییه از آبان ماه سال گذشته 580 زوج به سامانه تصمیم مراجعه و خدمات مختلف از جمله آموزش و مشاوره را دریافت كرده اند.

توزیع چهار هزار 664 مورد تجهیزات پزشكی بین نیازمندان

وی با بیان اینكه در حوزه غربالگری طی سال گذشته 100 درصد كودكان استان غربالگری شدند، عنوان كرد: از مجموع كودكان تعداد 171 كودك به مرحله تشخیص راه یافتند و از این تعداد 43 كودك كم شنوا شناسایی شد.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 27 كودك سمعك دولتی دریافت و چهار نفر پشت نوبت كاشت حلزون قرار گرفته اند.

وی با بیان اینكه در طی اجرای طرح رصد معلولیت ها 13 هزار و 855 نفر در سطح خراسان جنوبی مصاحبه شدند، افزود: طی سال گذشته چهار هزار و 664 مورد تجهیزات توانبخشی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینكه در سال 99 حدود 204 میلیون تومان هزینه اضافه بر مازاد بیمه سلامت به معلولین پرداخت شده است، گفت: تعداد دو مركز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان های بیرجند و قاین وجود دارد كه به تعداد 178 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش دیده خدمات ارائه می دهند.

وی بیان كرد: تعداد 838 نفر از معلولین واجد شرایط تحت حمایت بهزیستی، طی سال 99 به طور مستمر از خدمات حضوری و غیرحضوری در 35 مركز روزانه بهره مند شدند.

عرب نژاد با اشاره به اینكه در حال حاضر تعداد 17 مركز شبانه روزی در سطح استان فعالیت می كنند، گفت: تعداد 715 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این مراكز خدمات مراقبتی بصورت شبانه روزی دریافت می كنند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 10 خودروی سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان وجود دارد، عنوان كرد: تعداد 2 هزار و 722 نفر در سال گذشته از این خودروهای سیار خدمات گرفته اند.

كودك و همسر آزاری در صدر تماس های 123

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه در سال 92 خدمت گیرندگان تلفنی بهزیستی از خط 123، سه هزار و 129 نفر بوده در حالی كه در سال 99 این رقم به حدود 10 هزار و 89 نفر رسیده كه نشان از اعتماد مردم است، گفت: بیشترین تماس ها در حوزه كودك آزاری و همسر آزاری بوده است.

وی با بیان اینكه تعداد 337 كودك در طرح امدادبگیر یا نذرخانواده جایگزین به خانواده ها واگذار شده اند، گفت: ماهانه یك میلیون و 200 هزار تومان یارانه برای این كودكان نیز پرداخت می شود.

عرب نژاد با اشاره به اینكه تا كنون دو هزار و 279 واحد مسكونی تحویل و 707 واحد در دست احداث است، عنوان كرد: تعداد 81 واحد مسكونی نیز در منطقه نصرآباد خوسف در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغ 11 میلیارد و 275 میلیون ریال كمك بلاعوض نیز از سوی بهزیستی جهت احداث این 81 واحد پرداخد شده است.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه در سال 99، 31 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به بهزیستی استان اختصاص یافته است، گفت: همچنین برای 587 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینكه تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان 899 نفر است، افزود: اعتبار اشتغال در سال جاری به 44 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۵۷ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۱