دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مداخله اورژانس اجتماعی در موارد كودك آزاری و همسر آزاری
 
قبادی دانا گفت: اورژانس اجتماعی در بحث های كودك آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودكشی وارد عمل می شود و مردم در مشاهده چنین مشكلاتی می توانند با شماره 123 تماس بگیرند.
مداخله اورژانس اجتماعی در موارد كودك آزاری و همسر آزاری

رئیس سازمان بهزیستی كشور مطرح كرد؛
مداخله اورژانس اجتماعی در موارد كودك آزاری و همسر آزاری قبادی دانا گفت: اورژانس اجتماعی در بحث های كودك آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودكشی وارد عمل می شود و مردم در مشاهده چنین مشكلاتی می توانند با شماره 123 تماس بگیرند.

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی كشور در گفت وگوی زنده تلویزیونی گفت: وظیفه سازمان بهزیستی ایجاد شرایط زندگی بهتر برای همه مردم است، اما گروه ها خاصی بیشتر از همه مخاطب این سازمان هستند مانند افراد دارای معلولیت، زنان، كودكان و سالمندان كه علاوه بر سایر مردم توجه بیشتری در سازمان بهزیستی به آن ها می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری از بیماری های مادرزادی و ژنتیكی، غربالگری های پس از تولد كه برای پیشگیری از معلولیت های شنوایی صورت می گیرد، بیش از 3 هزار كلینیك مشاوره ای روانشناسی كه به سلامت روان افراد كمك می كند و اورژانس اجتماعی را ما در سازمان بهزیستی داریم كه بیش از 4 هزار پرسنل مشغول به كار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: اورژانس اجتماعی در بحث های كودك آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودكشی وارد عمل می شود و مردم در مشاهده چنین مشكلاتی می توانند با شماره 123 تماس بگیرند.

قبادی دانا افزود: در خصوص مسائل اجتماعی و كودكان كار، زنان در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، افراد مجهول الهویه سالمند یا بیماران روانی مزمن مجهول الهویه كه حدود 5 میلیون خدمت گیرنده داریم و حدود 1 میلیون 550 هزار نفر دارای معلولیت تحت سازمان بهزیستی هستند و بیش از هزار مركز برای نگهدار سالمندان و بیش از 27 هزار كودك بی سرپرست یا بد سرپرست تحت پوشش سازمان هستند.

وی گفت: موضوع فرزند خواندگی كه در سال های اخیر رشد بیشتری داشته است و مطلوب ما این است كه خانواده را مستحكم ترین نهاد اجتماعی می دانیم و سعی می كنیم كه خانواده را توانمند كنیم.

قبای دانا ادامه داد: شعار امسال ما بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری و ارتقا سلامت اجتماعی در بستر خانواده است. در حال حاضر بیش از 40 سامانه هوشمند در سازمان بهزیستی ایجاد شده است. در محله ها 2527 بهزیستی كوچك تحت عنوان مراكز خدمات بهزیستی ایجاد شده و توسط جوان های تحصیل كرده اداره می شود.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: 13 هزار نیرو بومی هر محله در این مراكز مشغول هستند. پرونده های خانوار به صورت الكتریكی است و حدود 1 میلیون 80 هزار خانوار مستمری بگیر ما در پوشش این فعالیت قرار گرفتنه اند و در سه ماه اخیر با بیش از 800 خانوار ملاقات شده است.

وی بیان كرد: در سال حدود 3 میلیون كودك تحت غربالگری چشم قرار می گیرند. تا امروز بیش 22 هزار دانشجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم و به حدود 3 هزار دانشجوی دولتی كمك هزینه تشویقی می دهیم.

قبادی دانا افزود: ما می خواهیم كه افراد دارای معلولیت یك زندگی را مانند یك شهروند عادی تجربه كند و امیدواریم كه بتوانیم به امكان دست پیدا كنیم. ما حدود 1600 مركز توان بخشی داریم كه دولت یارانه به این مراكز پرداخت می كند و حدود 1000 مركز شبانه روزی داریم.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار كرد: برای اولین بار تعداد معلولین كه در خانواده توسط سازمان نگهداری می شوند از تعداد كسانی كه در مراكز شبانه ما نگداری می شوند پیشی گرفته است و به حدود 55 هزار نفر رسیده است و این افراد دارای معلولیت شدید البستر یا دارای ضایع نخاعی كه به خانواده آن ها حدود 1 میلیون داده می شود و ظرف 2 سال ونیم گذشته حدود 5 برابر افزایش پیدا كرده است و این مبالغ به اعتبار خوبی كه دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 انجام شده است.

وی افرود: بازوی مهم در سازمان بهزیستی مردم و خیرین هستند. در حال حاضر حدود 9 هزار سازمان خیریه زیر نظر سازمان بهزیستی داریم. ما بر مبنای محوریت خانواده و محله محور كار ها را پیش می بریم. صندوق فرصت های شغلی در این هفته رونمایی می شود تا شرایط بهتری را برای جامعه دارای معلولیت رقم بزنیم.

قبادی دانا ادامه داد: ما كمك های های خوبی از بنیاد مستضعفان، بنیاد مسكن و ستاد اجرای فرمان امام و داشتیم كه با این سازمان قرار 27 هزار ویلچر منعقد كردیم.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۱۱:۰۴ - ۲۳/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۱