دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

43 مركز مثبت زندگی در محلات اردبیل فعالیت می كنند
 
اردبیل - مدیركل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: در زمینه ارتقای كیفیت خدمات رسانی و سلامت اجتماعی در خانواده ها 43 مركز مثبت زندگی در محلات مختلف استان اردبیل فعالیت می كنند.
43 مركز مثبت زندگی در محلات اردبیل فعالیت می كنند اردبیل - مدیركل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: در زمینه ارتقای كیفیت خدمات رسانی و سلامت اجتماعی در خانواده ها 43 مركز مثبت زندگی در محلات مختلف استان اردبیل فعالیت می كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری كه عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اصحاب رسانه اردبیل سخن می گفت، با بیان اینكه شعار این هفته بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نامیده شده است اظهار كرد: در زمینه هوشمند سازی سامانه ها خدماتی همچون فرزند خواندگی، سامانه دانشجویی، اخذ مجوز مركز سالمندان و مشاوره به صورت خود كار و از طریق 40 سامانه انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینكه در راستای افزایش خدمات سلامت اجتماعی در خانواده ها 43 مركز مثبت زندگی در اردبیل فعالیت می كنند افزود: این مراكز شامل بخش های مشاوره و رصد آسیب های اجتماعی است و متناسب با هر آسیب خدمات رسانی توسط كارشناسان مجرب بهزیستی انجام می شود.

مدیركل بهزیستی استان از احداث 251 واحد مسكونی مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای خانواده های چند معلولی 140 میلیونی وام بلاعوض و 100 میلیون تومان توسط بنیاد مسكن پرداخت می شود و در مناطق روستایی این مبلغ در مجموع به 184 میلیون می رسد.

ستاری به افتتاح 4 مركز مشاوره در هفته بهزیستی اشاره كرد و افزود: 91 مركز مشاوره هم اكنون در سطح استان فعال بوده و خدماتی چون خانواده درمانی، ازدواج، تربیت كودك، تحصیلی ارائه می دهند.

وی بیان كرد: 19 اكسیژن ساز نیز از طریق صندوق جمعیت هلال احمر به مراكز سالمندان اردبیل اهدا خواهد شد تا مورد استفاده مددجویان تحت پوشش قرار گیرد.

مدیركل بهزیستی استان با بیان اینكه سامانه رصد آسیب های اجتماعی نیز با هدف گزارش و شناسایی این آسیب ها افتتاح خواهد شد گفت: از ساختمان جدید اورژانس اجتماعی اردبیل نیز به مساحت 500 هزار متر مربع رونمایی خواهد شد.

168 میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های بهزیستی هزینه شده است

ستاری در ادامه به تشریح عملكرد این سازمان در سال گذشته پرداخت و بیان كرد: افتتاح خانه كودكان با ظرفیت اشتغال 50 نفر، كارگاه تولید حمایتی معلولان، اشتغال 786 نفر با ارائه وام های 50 میلیون تومانی و اهدای 250 دستگاه تبلت به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در سال گذشته انجام گرفته است.

وی میزان مشاركت نقدی و غیر نقدی مردم را در سال گذشته 25 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: مجوز احداث و راه اندازی 60 مركز غیر دولتی شامل مؤسسات خیریه، خانه های امن، مركز توانبخشی، مشاوره و سالمندان نیز صادر شده است.

مدیركل بهزیستی استان ادامه داد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان تا 1 میلیون و 100 هزار تومان است و سازمان بهزیستی 18 هزار مستمری بگیر را تحت پوشش خود دارد.

4 خانه حمایتی جسمی و روانی در استان اردبیل افتتاح خواهد شد

ستاری با اشاره به اینكه در سال گذشته مركز جامع مردان با ظرفیت 200 نفر افتتاح شده است افزود: 2 مركز و خانه امن ترك اعتیاد در سال جاری در شهرستان های بیله سوار و هشجین افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح 4 خانه حمایتی جسمی و روانی معلولان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراكز در شهرستان های مشگین شهر، گرمی، خلخال و اردبیل خواهد بود.

مدیركل بهزیستی استان تصریح كرد: 257 گروه خدمات مالی خرد حوزه اجتماعی در زمینه وام های خود اشتغالی در روستاهای استان اردبیل فعالیت می كنند و در این زمینه 4 هزار نفر عضو این صندوق ها هستند.

ستاری تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را 2785 نفر اعلام كرد و گفت: در سال جاری 800 اشتغال برای مددجویان و دانشجویان فارغ التحصیل شده ایجاد خواهیم كرد.

وی از تكمیل و راه اندازی مركز معلولان شهرستان گرمی در سال جاری خبر داد و افزود: با حمایت بنیاد علوی 1 میلیارد تومان به این مركز اختصاص یافته و در مرحله پایانی عملیات اجرایی است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۲۰:۰۰ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۴