دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون كرونا در مراكز جمعیتی بهزیستی اصفهان انجام می شود
 
اصفهان - دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان گفت: هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برای واكسیناسیون واكسن «اسپوتنیك وی» برای مددجویان مراكز جمعیتی انجام شده است.
واكسیناسیون كرونا در مراكز جمعیتی بهزیستی اصفهان انجام می شود اصفهان - دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان گفت: هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برای واكسیناسیون واكسن «اسپوتنیك وی» برای مددجویان مراكز جمعیتی انجام شده است.

پژمان پورشبانان در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینكه سازمان بهزیستی در بحران كرونا به سه صورت مراقبت در منزل، مراكز شبانه روزی و مراكز روزانه به مددجویان خدمات ارائه می دهد، اظهار داشت: از حدود یك ماه گذشته كه شرایط شیوع كرونا در استان اصفهان بهبود یافت مراكز توانبخشی روزانه اجازه فعالیت با حداكثر 30 درصد ظرفیت را دریافت كردند.

امكان تعطیلی مجدد مراكز روزانه وجود دارد

وی افزود: در حال حاضر آموزش ها به صورت فردی است و باید توجه داشت كه روند صعودی را در شیوع كرونا داریم و احتمال بازگشت محدودیت ها به مراكز بهزیستی وجود دارد.

دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینكه مقررات سختگیرانه در زمینه پذیرش مددجویان در مراكز شبانه روزی داریم، افزود: در شرایط قرمز تنها با دستور دادستان انجام می شد و امروز نیز چنانچه خانواده در شرایط اضطرار قرار داشته باشد با طی همه مراحل مورد نیاز پذیرش صورت می گیرد.

ابتلای 47 مددجوی بهزیستی در اصفهان به كرونا

وی با بیان اینكه از ابتدای شیوع كرونا تا كنون 47 بیمار مبتلا به كرونا در مراكز تحت پوشش بهزیستی اصفهان شناسایی شده است؛ اضافه كرد: از این تعداد تاكنون 15 نفر جان خود را از دست داده اند كه هیچ یك از فوتی ها كودك نبوده اند.

پورشبانان با بیان اینكه سه نفر از فوتی های كرونا در مراكز شبانه روزی بهزیستی بیماری زمینه ای داشته اند، تصریح كرد: اغلب این افراد سالمند بوده اند و تعدادی نیز در مراكز اعصاب و روان و معلولان جسمی و ذهنی بوده اند.

واكسیناسیون آنفلوآنزا در مراكز شبانه روزی بهزیستی اصفهان

وی با بیان اینكه برای 6 هزار و 500 نفر از مددجویان ساكن در مراكز و پرسنل فعال در مراكز شبانه روزی واكسیناسیون آنفلوآنزا انجام شد، اضافه كرد: برای این امر پنج هزار دوز واكسن در اختیار این سازمان قرار گرفت.

دبیر كارگروه كرونای اداره كل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینكه با توجه به ورود واكسن «اسپوتنیك وی» به كشور مددجویان ساكن در مراكز تحت پوشش بهزیستی پس از كادر درمان در اولویت هستند، ابراز داشت: در این زمینه هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان انجام شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای این امر مددجویان ساكن در مراكز جمعیتی را در اولویت قرار دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۴۵ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶