دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

هیچ كودك خیابانی كارتن خوابی در آذربایجان شرقی وجود ندارد
 
مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاكید بر این كه آذربایجان شرقی، استان بیست و پنجم در موضوع كودك خیابانی است، افزود: كودك خیابانی كارتن خواب در استان وجود ندارد و تمامی كودكان خیابانی استان دارای خانه هستند. طی یك سال گذشته نیز 31 خانواده كودك خیابانی استان خدمات توانمندسازی دریافت كرده اند.
هیچ كودك خیابانی كارتن خوابی در آذربایجان شرقی وجود ندارد دكتر فرگل صحاف روز شنبه 26 تیرماه در نشست خبری با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال تحت عنوان «بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده»، اظهار كرد: بیش از 74 هزار نفر در استان از بهزیستی، مستمری دریافت می كنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مستمری های پرداختی اداره كل بهزیستی استان به مددجویان در طی یك سال گذشته افزایش یافته است به طوری كه مستمری خانوارهای تك نفره با افزایش 103 درصدی به 350 هزار تومان، خانوارهای دو نفره با افزایش 73 درصدی به 500 هزار تومان، خانوارهای سه نفره با افزایش 87 درصدی به 700 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره با افزایش 86 درصدی به 900 هزار تومان و مستمری خانوارهای پنج نفره به بالا به یك میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

وی با بیان این كه تعداد 77 هزار و 577 معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: 44 هزار و 783 نفر دارای پرونده اجتماعی بهزیستی هستند و تعداد 84 هزار و 354 نفر تحت پوشش بیمه مددجویی قرار دارند.

وجود 24 خانه كودك و نوجوان و شیرخوارگاه ونوباوه گاه غیردولتی در استان

صحاف با اشاره به وجود 24 خانه كودك و نوجوان و شیرخوارگاه و نوباوه گاه غیردولتی در استان، اظهار كرد: 320 كودك، مقیم این خانه ها هستند كه یارانه نگه داری هر كدام بین 650 الی 924 هزار تومان است.

وی با تاكید بر این كه لزوما فرزندانی كه به سن 18 سال تمام می رسند، از حمایت بهزیستی خارج نمی شوند، گفت: این كودكان حتی اگر به سن 30 سال نیز برسند باید توانمندسازی شده و یا ازدواج كنند تا سپس از حمایت بهزیستی خارج شوند. در این راستا تعداد 225 كودك و نوجوان از مزیت های توانمندسازی چون پرداخت سرمایه كار، كمك هزینه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل و كمك هزینه آماده سازی شغلی بهره می برند.

وی با اشاره به این كه 175 دانش آموز و 120 دانشجو تحت حمایت بهزیستی هستند، اظهار كرد: تعداد چهار كودك طی یك سال گذشته در استان رها شده بودند و هم چنین 46 كودك بی سرپرست نیز صاحب خانواده شدند.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این كه 19151 بانوی سرپرست خانوار استان از بهزیستی مستمری بین 350 الی یك میلیون و 100 هزار تومان دریافت می كنند، افزود: اقداماتی چون پرداخت سرمایه كار بلاعوض، كمك هزینه لوازم ضروری زندگی، تقویت و توسعه گروه های همیار زنان، معافیت سربازی برای فرزندان مذكور خانواده، مداخلام مددكاری اجتماعی و ... در راستای تحكیم بنیان خانواده ها در بهزیستی انجام می گیرد.

وی با بیان این كه آماده سازی شغلی برای 2026 زن سرپرست خانوار تحت پوشش در استان طی سال گذشته انجام گرفته است، ادامه داد: برای 1714 خانواده دارای چندقلو تا شش سال نیز خدمات مستمر و غیرمستمر پرداخت می شود.

وی با اشاره به پرداخت كمك هزینه ودیعه مسكن به 338 خانوار استان، گفت: سقف پرداخت این كمك هزینه بالغ بر شش میلیون و 610 هزار تومان بوده است؛ هم چنین كمك هزینه سلامت جسمی و روانی با سقف یك میلیون و 100 هزار تومان برای 555 بانوی خانواده های نیازمند پرداخت شده است.

وجود 21 مركز شبانه روزی و 87 مركز روزانه توانبخشی در استان

صحاف با اشاره به وجود 21 مركز شبانه روزی و 87 مركز روزانه توانبخشی در استان، گفت: تعداد 1159 نفر دارای عارضه ضایعه نخاعی در استان وجود دارد و هم چنین 53 هزار و 488 نفر نیازمند به كمك های توانبخشی مستمری دریافت می كنند.

وی با اشاره به فعالیت 76 مركز پیشگیری و درمان اعتیاد در استان، گفت: تعداد 899 هزار و 727 نفر از خدمات اولیه پیشگیری از اعتیاد بهره مند شده و بیش از 18 هزار نفر نیز درمان شده اند.

وی افزود: در طی سال گذشته بالغ بر 1295 میلیارد ریال مشاركت های نقدی، غیرنقدی و خدماتی از سوی مردم به بهزیستی استان انجام گرفته است.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: 35 هزار و 696 مورد اقدامات پیشگیرانه كووید19 در سامانه ثبت گزارشات حوادث طبیعی و بیماری ها در استان ثبت شده و 1936 توانخواه و 585 نفر پرسنل مراكز توانبخشی استان (95 درصد كل این جمعیت) واكسینه شده اند.

وی با اشاره به فعالیت 167 مركز مثبت زندگی در استان، گفت: برای 450 نفر در استان از این طریق اشتغال زایی شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۵۳ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳