دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

آسیب های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از آسیب های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز نام برد و گفت: مهمترین خطر و آسیبی كه جامعه را تهدید می كند، آسیب اجتماعی است و نیاز است تا مردم راه مقابله با اینگونه آسیب ها را بیاموزند.
آسیب های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز حبیب الله خجسته پور، 26 تیر1400 در آیین گرامیداشت هفته بهزیستی در استان سمنان در محل سالن اجتماعات این سازمان در استان، گفت: كسانی كه در حوزه مباحث اجتماعی، تعهد و تخصص دارند می توانند آسیب های اجتماعی را به موقع شناسایی و از بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، خودكشی و سایر معضلات اجتماعی جلوگیری كرده و در این نقطه است كه نقش بی نظیر و بی بدیل اورژانس اجتماعی نمایان می شود.

وی افزود: برون سپاری برخی از خدمات سازمان بهزیستی بسیار امری خطیر است و هرچه بتوان وظایف این سازمان را به سازمانی تصمیم گیر، ستادی و ناظر تبدیل كنیم و خدمات برون سپاری شود، می توان شاهد ارتقاء خدمات بود.

خجسته پور بیان كرد: پیشگیری امری بسیار حائز اهمیت است، اگر به درستی اجرا شود، از ورود بسیاری از افراد به جامعه اقشار آسیب پذیر جلوگیری خواهد شد.

وی تاكید كرد: باید ورودی سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، كمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر سازمان های حمایتی كاهش یابد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در كاهش گستره جامعه اقشار آسیب پذیر و ارتقاء سطح رفاه این افراد، عنوان كرد: باید با اقدامات پیشگیرانه و موثر به روزی برسیم كه ما در تلاش برای یافتن افراد آسیب پذیر در جامعه باشیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینكه اجتماعی شدن مقابله با آسیب های اجتماعی می تواند پیشگیری را در این زمینه امكان پذیر كند، افزود: سازمان های مردم نهاد و خیریه هایی كه در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، نیاز است تا با ارائه راهكار مناسب به این بحث ورود كرده تا از آسیب پذیر شدن افراد جامعه جلوگیری شود.

وی خود یادآور شد: سازمان بهزیستی با شرح وظایف بسیار زیاد بالغ بر 80 خدمت را به جامعه هدف ارائه می دهد و كسانی كه به عنوان اقشار آسیب پذیر تحت پوشش این سازمان هستند، بعضا از بدو تولد تحت پوشش این سازمان هستند.

خجسته پور عنوان كرد: اگر بخواهیم در یك جمله خدمات این سازمان را خلاصه كنیم، بسیاری از وظایفی كه دولت در قبال جامعه دارد؛ سازمان بهزیستی در قبال جامعه هدف خود ارائه می دهد كه این امری بسیار گسترده و ارزشمند است.

وی اضافه كرد: مددكارانی كه با مددجویان ارتباط مستقیم داشته و خدمت به خلق الله با امكانات بسیار كم را سرلوحه خود قرار دادند، به واقع در حال عبادت هستد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان ضمن تبریك هفته بهزیستی با بیان اینكه 41 سال از خدمات پربار این سازمان به جامعه هدف می گذرد خاطرنشان كرد:در آستانه و ابتدای دهه پنجم از عمر این سازمان، همچنان توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه امری ضروری است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۵۹ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲