دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

همه معلولان استان سمنان علیه كرونا واكسینه شدند
 
گروه استان ها- تمامی معلولان استان سمنان كه در مراكز نگهداری و توان بخشی هستند، علیه كرونا واكسینه شده اند.
همه معلولان استان سمنان علیه كرونا واكسینه شدند
گروه استان ها- تمامی معلولان استان سمنان كه در مراكز نگهداری و توان بخشی هستند، علیه كرونا واكسینه شده اند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، جامعه معلولان از اقشاری هستند كه در كشور علیرغم نیاز شدید آن ها به قرار گرفتن در لیست گروه های پرخطر برای تزریق واكسن كرونا اما متولیان امر تا كنون به جز واكسینه كردن معلولان مستقر در مراكز نگهداری و توان بخشی كاری برای سایر معلولان انجام نداده اند و به عبارتی برنامه ای در این زمینه ارائه نداده اند.

به هرحال در جامعه ای كه ما زندگی می كنند افراد زیادی با معلولیت های جسمی و حركتی وجود دارند كه گذراندن ایام كرونایی برای آن ها مشكلاتی را به وجود آورده است؛ برای مثال فردی كه نابیناست و عصا به دست است و یا فردی كه ناتوان از راه رفتن است و بر روی ویلچر می نشیند این ها باید سطوح را لمس كنند تا بتوانند حركت كنند و یا افرادی كه دچار معلولیت های ذهنی همچون اوتیسم هستند و توجیه كردنشان برای رعایت پروتكل های بهداشتی بسیار سخت و دشوار است.

نكته و سؤالی كه در بیان این مطالب نهفته است اینكه چرا متولیان و مسئولان امر هیچ برنامه ای برای واكسیناسیون این قشر از جامعه ارائه نداده اند و آن ها را در اولویت تزریق واكسن قرار نداده اند.

بر اساس گفته مسئولان استان سمنان تنها معلولان مراكز توان بخشی و نگهداری زیرپوشش بهزیستی در این استان علیه كرونا واكسینه شده اند.

علیرضا ایزدپور، مدیركل بهزیستی استان سمنان با اشاره به شیوع كرونا و ایجاد سختی ها و مشقت های بسیار ناشی از این بیماری گفت: سازمان بهزیستی بی نصیب از این سختی ها نبود و باید گفت سال 99 سال سختی بود.

وی با اشاره به كاهش آمار فوتی سالمندان نسبت به سال های غیركرونایی گفت: بهزیستی استان سمنان در سال 99 در مقایسه با سال غیركرونایی با كاهش آمار فوتی سالمندان تحت حمایتش مواجه شد.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با اشاره به نگهداری از 300 سالمند در مراكز شبانه روزی زیرپوشش بهزیستی این استان گفت: تزریق واكسن به تمامی سالمندان انجام شده است.

ایزدپور در مورد تزریق واكسن معلومان این استان نیز گفت: بیش از 13 هزار معلوم از خدمات بهزیستی استان سمنان استفاده می كنند و تزریق واكسن كرونا برای تمامی این افراد انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مركز جامع ترك اعتیاد در استان سمنان در سال 99 بیان كرد: در استان سمنان 14 كمپ ترك اعتیاد وجود دارد.

مدیركل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان كرد: 200 واحد مسكونی در سال 99 برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی این استان ساخته و تحویل داده شده است.

ایزدپور با اشاره به در دست اقدام بودن ساخت 237 واحد مسكونی دیگر ویژه مددجویان این سازمان گفت: 600 فرصت شغلی نیز برای مددجویان این سازمان سال گذشته ایجاد شد كه از این تعداد 100 فرصت شغلی برای معتادان پاك شده بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران: زمینه و بسترهای معلولیت زا و معلولیت ساز در جامعه كاهش یابد
71 واحد مسكونی به معلولان گلستانی تحویل داده شد
جای خالی توانبخشی شغلی برای معلولان قزوینی مشهود است
افرادی كه دارای معلولیت بوده و در جامعه حضور دارند با توجه به آسیب پذیری بالا و سیستم ایمنی آنان كه قطعاً به دلیل مشكلات ناشی از معلولیت نسبت به عموم جامعه ضعیف تر است؛ باید در اولویت دریافت واكسن كرونا باشند و مسئولان امر باید برای واكسینه كردن این قشر علیه كرونا فكری عاجل كنند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۸:۱۵ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴