دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بودجه مصارف فناوری اطلاعات و ارتباطات روی میز مركز پژوهش های مجلس
 
تهران- ایرنا- دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مركز پژوهش های مجلس در بررسی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بودجه 1400 نسبت به سال 99 اعلام كرد: اعتبارات برنامه ای 12 درصد كاهش و اعتبارات متفرقه 37 درصد افزایش یافته و در نتیجه كل اعتبارات فاوا 15 درصد بیشتر شده است.
بودجه مصارف فناوری اطلاعات و ارتباطات روی میز مركز پژوهش های مجلس تهران- ایرنا- دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مركز پژوهش های مجلس در بررسی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بودجه 1400 نسبت به سال 99 اعلام كرد: اعتبارات برنامه ای 12 درصد كاهش و اعتبارات متفرقه 37 درصد افزایش یافته و در نتیجه كل اعتبارات فاوا 15 درصد بیشتر شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مركز در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1400 كل كشور 51. بودجه مصارف بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات» آورده است: بررسی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال 1400 و مقایسه آن با قانون بودجه سال 1399 نشان می دهد اعتبارات برنامه ای 12 درصد كاهش و اعتبارات متفرقه 37 درصد افزایش یافته و در نتیجه كل اعتبارات فاوا 15 درصد بیشتر شده است.

این گزارش افزود: اما به طور كلی سهم این بخش نسبت به كل بودجه عمومی كشور در سال های 1395 تا 1400 جز در سال 1399 همواره با روندی رو به كاهش همراه بوده و در لایحه بودجه سال 1400 نسبت به قانون 1399 سهم فاوا از 3/05 به 2/16 درصد از كل بودجه عمومی كاهش خواهد یافت.

دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مركز پژوهش های مجلس خاطرنشان كرد: اعتبارات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از آنكه در ردیف های برنامه ای مرتبط قرار داشته باشند در ردیف های متفرقه گنجانده می شوند كه این امر رهگیری محل هزینه و تحقق برنامه های متناظر را با دشواری مواجه می سازد.

این گزارش یادآور شد: هرچند ماهیت پویای طرح های مرتبط با این حوزه ممكن است وجود برخی ردیف های متفرقه را توجیه پذیر كند، اما تكرار هرساله این ردیف ها طی حداقل 6 سال پی در پی نشان می دهد می توان برای برخی از این طرح ها ذیل دستگاه های مربوطه ماهیت برنامه ای در نظر گرفت و برای آن اعتبارات لازم را منظور كرد. جهت اثربخشی هزینه های بودجه ای در حوزه فاوا به هدایت ساختاری متمركز نیاز است.

در گزارش مركز پژوهش های مجلس پیشنهاد شده است: طبق بند «11» ماده (3) اساسنامه مركز ملی فضای مجازی كشور، مصوبه 1391 شورای عالی فضای مجازی، تسهیم و توزیع بودجه طرح های كلان یا فرادستگاهی مصوب شورای عالی از طریق مبادله موافقتنامه با مركز ملی فضای مجازی صورت گیرد.

برچسب ها
- مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
- مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
- بودجه1400
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
پروندهٔ خبری
- بودجه 1400
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۸ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۱