دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار آسیبهای اجتماعی نباید به صورت پنهانی باشند
 
گروه اجتماعی: یك پژوهشگر و جامعه شناس با اشاره به لزوم تحلیل و بررسی داده های آماری معضلات اجتماعی گفت:تا زمانی كه آمار آسیب_های اجتماعی به صورت پنهان باشد معضلات حل نشده باقی می مانند.محمدرضا محبوب فر پژوهشگر و جامعه شناس آسیب های اجتماعی در خصوص حل معضلات اجتماعی ناشی از شیوع ویروس كرونا و ...
گروه اجتماعی: یك پژوهشگر و جامعه شناس با اشاره به لزوم تحلیل و بررسی داده های آماری معضلات اجتماعی گفت:تا زمانی كه آمار آسیب_های اجتماعی به صورت پنهان باشد معضلات حل نشده باقی می مانند.
محمدرضا محبوب فر پژوهشگر و جامعه شناس آسیب های اجتماعی در خصوص حل معضلات اجتماعی ناشی از شیوع ویروس كرونا و تحلیل داده های آماری توسط كارشناسان اجتماعی گفت: در حال حاضر متأسفانه با شیوع ویروس كرونا و دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به فضای مجازی متأسفانه آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی با افزایش همراه بوده است.
محبوب فر افزود: در حال حاضر سرقت های خانگی به میزان 30 درصد افزایش داشته است و این آمار به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش سرقت های خرد در جامعه را نمایش می دهد در چنین شرایطی مشكلات و فشارهای ناشی از مشكلات اقتصادی و معیشتی نیز به معضلات پاندمی كرونا پیوسته اند و متأسفانه نمودار آسیب های اجتماعی حالت صعودی به خود گرفته است.
وی عنوان كرد: پنهان بودن آمار آسیب های اجتماعی برای مثال رقم 30 تا 40 درصدی در خصوص بازماندگان تحصیل در حالی كه این آمار بیشتر از این میزان است سبب می شود كه دولت و حكومت با پنهان كاری و تكذیب در خصوص مسئله ای به این مهمی عمق فاجعه آسیب های اجتماعی را پنهان نگه دارد.
این پژوهشگر و جامعه شناس آسیب های اجتماعی با اشاره به اینكه پنهان بودن آمار آسیب های اجتماعی منجر به حل نشدن این معضلات می شود تصریح كرد: تا زمانی كه آمار آسیب های اجتماعی به صورت پنهان نگه داشته می شود توجه مدیران، سازمان ها و مردم به مسائل دیگری جلب شده و معضلات آسیب های اجتماعی حل نشده باقی می مانند؛ توجه به این نكته ضروری است كه در صورت فراهم شدن امكان تحلیل و بررسی داده های آماری حول محور آسیب های اجتماعی كارشناسان و كنش گران اجتماعی نیز می توانند از حمایت و كمك های مردم نیز برای فائق آمدن به این مسائل و مشكلات بهره مند شوند.
محبوب فر با اشاره به افزایش آمار خودكشی و خشونت های خانگی بیان كرد: برای مثال طی این پنج سال روند خودكشی متأسفانه تا 30 درصد افزایش داشته است همچنین خشونت های خانوادگی در سال 1400 نسبت به سال 99 بیش از 30 درصد با افزایش همراه بوده است؛ البته این آمارها هر از چندگاهی به صورت غیر رسمی اعلام می شوند اما همین آمارهای غیر رسمی هم نگران كننده اند و لزوم توجه بیشتری را به مسائل اجتماعی گوشزد می كنند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر، این پژوهشگر و جامعه شناس آسیب های اجتماعی خاطرنشان كرد: در كنار آمارهای رسمی در خصوص معضلات و مشكلات آسیب های اجتماعی كارشناسان علوم اجتماعی نیز نتایج تحلیلی و آماری تحقیقات خود را نیز باید به صورت آماری منتشر نمایند تا شیوه اداره امور كشور برای حل آسیب ها پس از انتشار آمارها تغییر یابد.
   تاریخ: ۱۰:۵۸ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۷