دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دكتر كریمی: وفاق، همگرایی و رشد مناسب موجب تحول دانشكده توانبخشی شده است
 
در نشست هیئت رئیسه دانشگاه، عملكرد دانشكده توان بخشی و گروه های آموزشی آن تشریح شد و آمادگی بیمارستان ها در مواجهه با موج چهارم احتمالی كووید 19، اقدامات معاونت بهداشت در فرودگاه و نحوه نمونه گیری مسافران خارجی و همچنین میزان اثربخشی واكسن كووید 19 موردبررسی قرار گرفت.
بررسی برنامه های دانشكده توان بخشی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه دكتر كریمی: وفاق، همگرایی و رشد مناسب موجب تحول دانشكده توانبخشی شده است
در نشست هیئت رئیسه دانشگاه، عملكرد دانشكده توان بخشی و گروه های آموزشی آن تشریح شد و آمادگی بیمارستان ها در مواجهه با موج چهارم احتمالی كووید 19، اقدامات معاونت بهداشت در فرودگاه و نحوه نمونه گیری مسافران خارجی و همچنین میزان اثربخشی واكسن كووید 19 موردبررسی قرار گرفت.

170221.mp3 دكتر كریمی: وفاق، همگرایی و رشد مناسب موجب تحول دانشكده توانبخشی شده است



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران، در این نشست كه 19 بهمن 99 در تالار دارالفنون برگزار شد، دكتر عباسعلی كریمی رئیس دانشگاه، با اشاره به رویكرد هیئت رئیسه در دعوت از روسای دانشكده ها و مدیران گروه ها گفت: این فرصتی است كه دانشكده ها مسائل خود را مطرح كنند و اعضای هیئت رئیسه با توانمندی ها و فعالیت های دانشكده ها بیشتر آشنا شوند.

وفاق، همگرایی و رشد دانشكده توان بخشی
دكتر كریمی با قدردانی از تلاش رئیس و مدیران گروه ها و معاونان دانشكده توان بخشی گفت: در این سه سال و نیم وفاق، همگرایی و رشد نسبی خوبی در دانشكده توان بخشی به وجود آمده و دانشكده، شاداب و بانشاط برنامه ها و فعالیت های خود را پیگیری می كند.

حل مسئله فضای فیزیكی دانشكده توان بخشی در آینده نزدیك
رئیس دانشگاه با اشاره به مسئله محدودیت فضای فیزیكی و فاصله دور دانشكده توان بخشی از پردیس دانشگاه گفت: البته این مشكلی است كه تعدادی از دانشكده های دیگر دانشگاه نیز با آن مواجه اند كه امیدوارم باتدبیر دكتر بیگلر، مسئله فضای فیزیكی این دانشكده و دسترسی آن به پردیس دانشگاه در آینده نزدیك برطرف شد.

تأكید بر رشد متوازن گروه های آموزشی
دكتر كریمی بر رشد متوازن تمامی گروه های آموزشی دانشكده تأكید كرد و گفت: رشد دانشكده در همه گروه ها باید متوازن باشد و اعضای هیئت علمی متناسب با رشته و جایگاه گروه جذب شوند و این گونه نباشد كه هریك از اعضای هیئت رئیسه دانشكده فقط به فكر رشد گروه آموزشی خود باشند.

نقش هیئت علمی، در رشد و ركود دانشكده
دكتر كریمی جذب هیئت علمی را كلیدی ترین كار در دانشكده توان بخشی دانست و گفت: نسبت به جذب و بازنشستگی اعضای هیئت علمی، حساسیت بسیاری داشته باشید چراكه یك عضو هیئت علمی می تواند دانشكده را 30 سال به جلو ببرد و یا به عقب بازگرداند.

توسعه گروه ها متناسب با نیاز كشور
رئیس دانشگاه، بابیان اینكه توسعه رشته ها و گروه های آموزشی باید براساس نیاز كشور باشد افزود: هرچند فعالیت های توسعه ای به تلاش و رفت وآمد بسیاری نیاز دارد اما برای تأمین نیازهای كشور لازم است این كار صورت بگیرد.


رسالت دانشگاه در پذیرش دانشجوی خارجی
دكتر كریمی فعالیت های بین المللی را لازمه توسعه دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران در این برهه زمانی توانسته نیازهای كشور را در تربیت متخصصان تأمین كند و اكنون باید به تقاضای كشورهای دیگر در تربیت متخصص پاسخ دهد. البته جذب دانشجوی خارجی نیز باید متوازن باشد و از افراط وتفریط پرهیز شود. این رویكردی است كه دانشگاه های بزرگ دنیا نیز آن را پیش گرفته اند.

دانشجوی خارجی، سفیر فرهنگی كشور
رئیس دانشگاه، دانشجویان خارجی را مبلغ خوبی برای اشاعه فرهنگ كشور دانست و گفت: افراد در هر محیطی كه درس بخوانند، نسبت به آن حساسیت و تمایلات درونی پیدا می كنند و دانشجویان خارجی هم می توانند مبلغان خوبی برای كشورمان باشند.

تعامل مثبت دانشكده با دانشگاه
دكتر كریمی در پایان سخنان خود تعامل دانشكده توان بخشی با معاونت های دانشگاه را مثبت ارزیابی كرد و گفت: به شما خسته نباشید و دست مریزاد می گویم و برایتان آرزوی سلامت و تلاش بیشتر دارم.



بررسی برنامه های دانشكده توان بخشی
سپس دكتر محمدرضا هادیان رئیس دانشكده توان بخشی، فعالیت های دانشكده از دی سال 96 تا بهمن 99 را تشریح كرد و گفت: دانشكده توان بخشی، كهن ترین دانشكده توان بخشی، در كهن ترین دانشگاه علوم پزشكی كشور است و در مدتی كه مسئولیت این دانشكده را برعهده گرفتم بر سه رویكرد وفاق و كار تیمی، آرامش توأم با نگاه نقادانه و همچنین جانشین پروری تأكیددارم و فعالیت گروه ها نیز براین اساس شكل گرفته است.
وی شمار اعضای هیئت علمی دانشكده را 41 تن و دانشجویان آن را 460 تن برشمرد كه در 4 گروه فیزیوتراپی، شنوایی شناسی، گفتاردرمانی و كاردرمانی فعالیت دارند و گفت: ضمن احترام به اساتید باتجربه، در این مدت 13 عضو هیئت علمی با رویكرد جوان گرایی و جانشین پروری جذب شدند.
رئیس دانشكده توان بخشی از راه اندازی گروه بینایی سنجی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز كشور و منطقه، در حال برنامه ریزی برای ایجاد این گروه هستیم.
دكتر هادیان با اشاره به آموزش 49 دانشجوی بین المللی در این دانشكده گفت: هدف گذاری دانشگاه باید رشد در عرصه بین المللی باشد. براین اساس دانشجویان خارجی از كشورهای مختلف در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی در رشته های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و اپتومتری درحال آموزش هستند.
رئیس دانشكده توان بخشی با تأكید بر حضور دانشجویان در عرصه بالین گفت: ماهیت رشته های دانشكده به گونه ای است كه باید آموزش در بالین داده شود و درنتیجه این آموزش، پژوهش نیز متناسب با نیاز جامعه می شود.
دكتر هادیان با اشاره به فرصت كووید 19 گفت: این بیماری به فرصت شگفت انگیزی در آموزش كشور تبدیل شد و براین اساس موفق شدیم وبینارهای متعددی را برگزار كنیم.
وی رویكرد دانشكده را ایجاد تحول در امر آموزش، پژوهش، خدمات بالینی و خلق ثروت بیان كرد و گفت: دانشكده توان بخشی دانشگاه، با 41 عضو هیئت علمی در رقابت با دانشكده همتای خود كه بیش از این تعداد هیئت علمی و دانشجو دارد؛ در رتبه نخست پژوهشی قرار دارد.
رئیس دانشكده توان بخشی در تشریح برنامه های آینده این دانشكده گفت: راه اندازی مقطع دكترای تخصصی رشته كاردرمانی، تشكیل گروه بینایی سنجی، به حداكثر رسیدن حضور اساتید دانشكده در بیمارستان ها، ارتقا كیفیت آموزش مجازی و جذب هیئت علمی موردنیاز ازجمله برنامه های آینده این دانشكده است.
دكتر هادیان در پایان سخنان خود، توسعه همكاری با بیمارستان ها، مشكلات زیرساخت های آموزش مجازی، برقراری شرایط مناسب رقابتی در جذب دانشجویان بین الملل و كمبود فضای فیزیكی آموزشی و بالینی را از مهم ترین چالش های پیش روی این دانشكده بیان كرد و گفت: باوجود همه محدودیت ها تلاش می كنیم فعالیت های دانشكده را گسترش دهیم.



شرح فعالیت های دانشكده توان بخشی، به بیان معاونان و مدیران گروه های آموزشی دانشكده
دكتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشكده توان بخشی با اشاره به شناخته شدن دانشكده توان بخشی در سطح منطقه گفت: ابتدا دانشجویان خارجی از كشورهای پاكستان و عراق می آمدند كه به مرور شمار دانشجویان از كشورهای مختلف افزایش یافت و با تقاضایی كه وجود دارد به نظر می رسد در آینده شمار دانشجویان بین المللی تا 15 درصد افزایش یابد.
معاون آموزشی دانشكده توان بخشی در توضیح استفاده از ظرفیت بیمارستان های دانشگاه در آموزش دانشجویان گفت: دانشجویان دكترای تخصصی در بیمارستان های بهرامی و امیراعلم و... فعالیت دارند و امسال نخستین سالی است كه حدود 7 پایان نامه محصول محور ارائه می شود.
در ادامه دكتر مریم خدامی مدیر گروه گفتاردرمانی دانشكده، ویژگی این گروه را در همكاری بین رشته ای دانست و گفت: رویكرد گروه گفتاردرمانی حركت به سمت بالین است و براین اساس خدمات تخصصی بالینی در بیمارستان های بهرامی، امیراعلم و شریعتی را ارائه می شود. همچنین شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان بین الملل نیز درحال گسترش است.
دكتر قاسم محمدخانی مدیرگروه شنوایی شناسی درباره فعالیت این گروه توضیح داد و گفت: درحال حاضر 4 دانشجوی بین الملل درحال آموزش هستند و درحال پذیرش دانشجویان بیشتری هستیم و به این منظور پیش نیازها و كارگاه هایی را در نظر گرفته ایم كه دانشجویان بهتری را جذب كنیم.
دكتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشكده توان بخشی، با اشاره به راه اندازی كلینیك ها و به كارگیری تجهیزات جدید باهدف تحول در آموزش، پژوهش، رفاه و ارائه خدمات بالینی و خلق ثروت گفت: با راه اندازی كلینیك تخصصی فیزیوتراپی ورزشی این مركز به عنوان مرجعی برای ارائه خدمات بالینی فدراسیون های ورزشی تبدیل شده و افزون براین، فعالیت های آموزشی و پژوهشی نیز در آن انجام می شود.
دكتر آذر مهری معاون دانشجویی دانشكده توان بخشی، در توضیح فعالیت ها و پروژه های دانشجویی گفت: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی دانشجویان سالن ورزشی به بهره برداری رسید. همچنین در راستای افزایش حس مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان گروه های غربالگری سلامت و نوع دوستی تشكیل شده كه دانشجویان در آن فعالیت دارند.
دكتر آزاده شادمهر معاون بین الملل دانشكده توان بخشی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بین المللی سازی گفت: برنامه های مشتركی با محققان خارجی درحال انجام است. از بین 20 پروفسور خارجی كه تمایل به همكاری با دانشكده را داشتند؛ 5 استاد وابسته با دانشكده همكاری دارند.
دكتر احمدرضا خاتون آبادی معاون پژوهشی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشكده توان بخشی، جایگاه پژوهشی این دانشكده در كشور را در رتبه نخست اعلام كرد گفت: این دانشكده با 11 امتیاز بالاتر از دانشكده بعدی، در رتبه نخست قرار دارد و باوجوداینكه دانشكده فعالیت های آموزشی و بالینی بسیاری دارد از فعالیت پژوهشی خود غافل نشده است.

دیدگاه اعضای هیئت رئیسه
در ادامه هریك از اعضای هیئت رئیسه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را مطرح كردند.
دكتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه بر نام گذاری سالن های دانشكده توان بخشی براساس شیوه نامه مشاهیر و مفاخر دانشگاه تأكید كرد.
دكتر فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه، با بررسی وضعیت بیمارستان هاگفت: در شرایطی كه در حضیض موج سوم همه گیری كووید 19 بودیم، براساس آمارهای 4 روز اخیر، به نظر می رسد وارد پیك چهارم خواهیم شد و باید تمهیدات لازم را پیش بینی كنیم.
دكتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به افزایش نسبی مراجعه كنندگان سرپایی به مراكز خدمت دهی كووید 19 گفت: نمونه گیری از مسافران خارجی فرودگاه نیز براساس برنامه های وزارت بهداشت درحال انجام است.
دكتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، حضور دانشكده توان بخشی در بالین را از سیاست های معاونت آموزشی برشمرد و گفت: این تعامل با بسیاری از بخش ها، وجود دارد؛ اما توسعه آن، نیازمند فرهنگ سازی و نتیجه آن به نفع بیماران و سلامت جامعه است.
دكتر رامین كردی معاون بین الملل دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی بین الملل دانشكده توان بخشی را مثبت ارزیابی كرد و گفت: درحال حاضر این دانشكده فراتر از برنامه های كشوری اقدام كرده، برنامه های كشوری 4 درصد جذب دانشجوی خارجی را پیش بینی كرده اند.
وی خدمات دانشكده توان بخشی را قابل افتخار دانست و پیشنهاد داد: باوجود همه این فعالیت ها، كار برای ورود به عرصه بالین بسیار است و این برنامه ریزی در راه اندازی بیمارستان های جدید می تواند موردتوجه قرار گیرد.
دكتر محمدعلی صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، از سرعت پیشرفت فعالیت های پژوهشی دانشكده قدردانی و تأكید كرد: برای هریك از برنامه های دانشكده، پیوست پژوهشی تعریف شود تا در آینده بتوان تصمیمات بهتری گرفت.
دكتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، با اشاره به عملكرد خوب دانشگاه در جذب دانشجویان بین الملل و جلوگیری از خروج بیماران به نسبت 10 سال پیش گفت: دانشگاه نباید محل ترانزیت نخبگان و جوانان به خارج از كشور باشد و باید مسیر پیشرفت آن ها را فراهم كند.
دكتر سید هادی موسوی مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و رسیدگی به شكایات دانشگاه، با اشاره به عملكرد خوب دانشكده توان بخشی در رعایت حقوق شهروندی گفت: لازم است در زمینه نوبت دهی اینترنتی، تلفن گویا و واحد رسیدگی به شكایات مستقل برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

گروه خبری : رئیس دانشگاه,ستاد مركزی روابط عمومی,گروه خبری RSS,ماه نمای دانشگاه كد خبر : 170221

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۱۷:۵۶ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶