دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

روند صعودی ابتلا به كرونا در البرز/ 6 شهرستان در وضعیت قرمز
 
كرج - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: كاهش رعایت پروتكل های بهداشتی عاملی برای روند صعودی ابتلا به كرونا در این استان شده است.
روند صعودی ابتلا به كرونا در البرز/ 6 شهرستان در وضعیت قرمز كرج - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: كاهش رعایت پروتكل های بهداشتی عاملی برای روند صعودی ابتلا به كرونا در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم صبح یكشنبه در حاشیه كمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری كرونا در استان البرز اظهار كرد: وضعیت كرونا در این استان روزبه روز رو به وخامت است، بنابراین باید برای مقابله با روند افزایشی بیماری كووید - 19 در البرز تدبیر عاجلی صورت گیرد.

وی بیان كرد: طی هفته های اخیر شاهد شكل گیری موج جدیدی از كرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران هستیم و ورود نوع كرونا ویروس دلتا كه روند ابتلای سریع تری را نسبت به انواع قبلی خود دارد، باعث شده تا روند ابتلای شهروندان به این ویروس شتاب بسیار بیشتری داشته باشد كه بستری های صعودی ناشی از بیماری كووید -19 را در پی داشته است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح كرد: به دلایل متعددی مانند گرمای هوا استفاده از ماسك كاهش یافته و تردد شهروندان در معابر و تجمعات روند صعودی داشته است.

وی ادامه داد: این عوامل در كنار دیگر موارد مؤثر دیگر عاملی برای افزایش میزان ابتلای مردم به ویروس كرونا و شكل گیری وضعیت نامطلوب این بیماری در استان البرز شده است.

6 شهرستان البرز در وضعیت قرمز كرونایی

مقدم با بیان اینكه كاهش رعایت دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی و افزایش ترددهای غیرضروری عامل شكل گیری روند افزایشی كرونا در البرز شده است، خاطرنشان كرد: بر این اساس 6 شهرستان استان البرز، در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث ورود البرز به مرحله خطرناك بیماری كووید - 19 شده است، بر همین اساس باید هرچه زودتر برای رفع این معضل چاره اندیشی شود.

كمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری كرونا در استان البرز گفت: نباید از یاد ببریم كه هر روز از وضعیت فعلی در زمینه افزایش صعودی ابتلاء به ویروس كرونا می گذرد، بازگشتن اوضاع به وضعیت سابق دشوارتر از پیش می شود، بنابراین باید در این زمینه اقدامات مؤثری صورت گیرد تا بتوانیم اوضاع را مدیریت كنیم.

وی اظهار كرد: بر اساس پیمایش های صورت گرفته توسط مراجع ملی، میزان اهتمام شهروندان البرزی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسك و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد و اجتماعات غیرضروری كاهش یافته است كه البته دلایل مختلفی از جمله طولانی شدن بیماری كووید - 19 و همچنین عادی انگاری شرایط دارد.

افزایش مرگ و میر ناشی از كرونا در البرز

مقدم بیان كرد: همچنین روند مراجعه به مراكز و نیز تست های مثبت ابتلاء و بستری های ناشی از كرونا افزایش صعودی و نگران كننده ای داشته است كه در نهایت افزایش مرگ و میر ناشی ابتلاء به بیماری كووید -19 را در پی دارد.

وی تصریح كرد: نباید فراموش كنیم كه این مرگ و میرها منجر به از دست دادن سرمایه های مادی و معنوی استان البرز خواهد شد كه برخی از آنها جبران ناپذیر هستند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان كرد: بدون شك اگر مردم پای كار نیایند و پروتكل های بهداشتی از جمله زدن ماسك و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نكنند روند صعودی كرونا متوقف نخواهد شد و بعضاً شاهد همه گیری بیشتر این ویروس خواهیم بود كه تبعات بسیار منفی در استان خواهد داشت.

وی با بیان اینكه اصناف البرز همواره مشاركت مطلوبی در زمینه مقابله با كرونا داشتند، گفت: در این زمینه نباید از ظرفیت بالای اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگ سازی مقابله با كرونا غافل شد، این اقشار كه به عنوان پیش قراول نقش آفرینی اجتماعی محسوب می شوند می تواند در روشنگری آحاد جامعه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی آگاه سازی كنند كه به طور قطع این اقدام نقش مهمی در كاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس كرونا خواهد داشت.

كمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری كرونا در استان البرز متذكر شد: باید دست در دست هم تمام ظرفیت ها را به كار گیریم و با حمایت همه جانبه از كادر فداكار بهداشت و درمان شر این ویروس منحوس را از سر استان و كشور بزداییم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۱