دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

16.5 درصد قزوینی ها در برابر كرونا واكسینه شدند
 
گروه استان ها- رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین گفت: تاكنون بیش از 16.5 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش واكسیناسیون ضد كرونا قرار گرفتند كه این میزان پوشش 1.5 درصد از میانگین كشوری واكسیناسیون بالاتر است.
16.5 درصد قزوینی ها در برابر كرونا واكسینه شدند
گروه استان ها- رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین گفت: تاكنون بیش از 16.5 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش واكسیناسیون ضد كرونا قرار گرفتند كه این میزان پوشش 1.5 درصد از میانگین كشوری واكسیناسیون بالاتر است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هشتادوششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس كرونای استان عصر امروز با حضور استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد، رئیس دانشگاه علوم پزشكی به عنوان دبیر ستاد، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با كرونا، معاون سپاه صاحب الامر(عج)، فرمانداران و مدیران كل دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین در این جلسه درباره وضعیت واكسیناسیون انجام شده در استان اظهار داشت: آمار واكسیناسیون كرونایی در استان قزوین از مرز 203 هزار دوز واكسن گذشته و تاكنون بیش از 16.5 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش واكسیناسیون ضد كرونا قرار گرفتند كه این میزان پوشش 1.5 درصد از میانگین كشوری واكسیناسیون بالاتر است.

پیمان نامدار بیشترین میزان پوشش واكسیناسیون را متعلق به دانشجویان بالینی رشته های علوم پزشكی دانست و گفت: از آغاز واكسیناسیون عمومی تا امروز 135 درصد این دانشجویان واكسینه شدند. ضمن اینكه از یك ماه قبل واكسیناسیون دانشجویان بومی شاغل در دانشگاه های بیرون از استان هم در دستور كار ما قرار گرفته و همه دانشجویان بومی بیرون از استان با معرفی نامه رسمی از دانشگاه محل تحصیل واكسینه می شوند.

وی همچنین به پوشش 111 درصدی پاكبان های شهرداری اشاره كرد و افزود: همچنین 102 درصد از سالمندان حاضر در مراكز توانبخشی بهزیستی، 101 درصد از جامعه بیماران خاص استان قزوین و همچنین 99 درصد از كادر بهداشت و 95 درصد از كادر درمانی استان در برابر كرونا واكسینه شدند.

واكسینه شدن 29 درصد از جانبازان بالای 25 درصد

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با كرونای استان قزوین در ادامه از واكسینه شدن 63 درصد از جمعیت بالای 55 ساله های استان خبر داد و گفت: در ضمن از جمعه تا امروز 50 درصد معلمان و فرهنگیان استان قزوین یعنی حدود 10 هزار نفر در یك حركت جهادی واكسینه شدند.

نامدار همچنین به آغاز فرآیند واكسیناسیون جانبازان بالای 25 درصد در استان قزوین اشاره كرد و افزود: با توجه به اینكه پیشتر واكسیناسیون جانبازان بالای 50 درصد را به اتمام رساندیم، طبق دستور وزارت بهداشت و درمان واكسیناسیون جانبازان بالای 25 درصد جانبازی را شروع كردیم كه تا امروز 29 درصد آنها واكسینه شدند و تا پایان هفته آتی همه جانبازان 25 درصد به بالا را واكسینه خواهیم كرد.

حضور در بازار و ادارات عامل اصلی همه گیری كرونا در استان قزوین است

سخنگوی ستاد مقابله با كرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درصد موارد ابتلای كرونایی در گروه های شغلی گفت: در هفته اخیر زنان خانه دار با 41.6 درصد بیشترین آمار مبتلایان ما را تشكیل می دهند و بعد از این گروه كارگران كارخانجات و دانش آموزان و دانشجویان به ترتیب با 14.5 و 7.7 درصد بیشترین میزان ابتلای كرونایی را به خود اختصاص می دهند.

نامدار ادامه داد: همچنین با بررسی عوامل خطر مواجهه بیماران بستری و سرپایی متوجه شدیم كه بیشتر بیماران كرونایی ما به خاطر حضور در بازار و مراكز خرید شلوغ و همچنین بانك و ادارات پرتجمع به ویروس كرونای سوش دلتا مبتلا شدند كه باید برای مدیریت رعایت پروتكل های بهداشتی در بازار و محیط های اداری فكری كرد.

استان قزوین قرنطینه شد
10 پایگاه واكسیناسیون در استان قزوین فعال شد
افزایش آمار ابتلای كرونایی دانش آموزان و كارمندان در استان قزوین / آمار بستری ها از 300 نفر گذشت
مولوی و سعدی پرابتلاترین محلات قزوین هستند

مدیر مركز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به آمار مبتلایان كرونایی به تفكیك مراكز و محلات در شهرستان قزوین گفت: در هفته اول مردادماه 2 محله مولوی و سعدی كه در كنار هم قرار دارند، 515 مورد ابتلای كرونایی را در شبكه بهداشت و درمان استان ثبت كردند و بعد از این محله پونك با 348 ابتلا و ولیعصر با 309 ابتلا بیشترین آمار مبتلایان كرونایی را در بین محلات و مراكز شهرستانی قزوین داشتند.

علی فخار سلیمانی همچنین در ادامه از كاهش رشد آمار بیماران سرپایی كرونایی در استان قزوین خبر داد و افزود: در حالی كه ما توقع داشتیم با گذشت زمان میزان بیماران مراجعه كننده به مراكز درمانی سرپایی بیشتر شود، اما شدت بالای بیماری زایی ویروس دلتا باعث شده كه اكثر قریب به اتفاق مبتلایان كرونایی ما به دلیل علائم حاد تنفسی به سرعت بستری شوند.

وی ادامه داد: همچنین در میان كل شهرستان های استان قزوین بدترین وضعیت مدیریت بیماری كرونا مربوط به شهرستان قزوین است و شهرستانی مانند تاكستان در زمینه مدیریت اپیدمی كرونای دلتا بهتر از قزوین عمل كرده است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۸:۴۳ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۲