دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

افزایش 50 درصدی تماس با صدای مشاور بهزیستی در پی شیوع كرونا
 
كارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی كشور گفت: میزان تماس ها با صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 نسبت به سال های قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته كه علت آن شیوع كرونا و ترجیح مردم برای مشاوره از راه دور در این شرایط است.
افزایش 50 درصدی تماس با صدای مشاور بهزیستی در پی شیوع كرونا

كارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی خبر داد:
افزایش 50 درصدی تماس با صدای مشاور بهزیستی در پی شیوع كرونا كارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی كشور گفت: میزان تماس ها با صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 نسبت به سال های قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته كه علت آن شیوع كرونا و ترجیح مردم برای مشاوره از راه دور در این شرایط است.

اعتمادآنلاین| لیلا كریمی فرشی روز سه شنبه افزود: در سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 از ابتدای شروع كرونا از اسفند 98 تاكنون حدود 2 میلیون و 400 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه كرد: خط صدای مشاوره بهزیستی در زمینه های مشاوره خانواده، اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب و مشكلات كودك فعالیت دارد و مراجعه كنندگان در این سامانه مشكلات خود را مطرح می كنند. شیوع كرونا باعث شده تا مشاوره ها ناشی از كرونا باشد اما اگر مردم اختصاصا سئوالی درباره كرونا داشته باشند به مشاوره پزشكی مراجعه می كنند.

كارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: اغلب پیامدهای ناشی از كرونا منجر به مشكلات روانی، افسردگی، مشكلات اجتماعی، مشكلات خانوادگی و مشكلات اقتصادی می شوند.

كریمی در پاسخ به خدمات مشاوره مربوط به افزایش خشونت ها به ویژه در جوانان و نوجوانان در شرایط فعلی گفت: خط فوریت های اورژانسی به شماره 1480 به موارد خشونت رسیدگی می كند.

وی تاكید كرد: چون مردم در دوران كرونا بیشتر در خانه مانده اند كمتر به مراكز مشاوره می روند بنابراین مشاوره تلفنی بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و آمار تماس های صدای مشاوره بهزیستی بالارفته است كه البته این مساله به معنای زیاد شدن مشكلات نیست بلكه همانگونه كه به طورمثال میزان خرید اینترنتی در دوران شیوع كرونا افزایش یافته، اكنون مشاوره تلفنی نیز مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

پیك تماس ها با صدای مشاور بهزیستی در نبود همسر

كارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی كشور گفت: با توجه به صدور مجوز برای مراكز مشاوره تلفنی غیردولتی، می توان در برابر حجم زیاد تماس های مشاوره تلفنی پاسخگو بود.

كریمی افزود: تا آنجا كه توانسته ایم جمعیت تماس گیرندگان در تهران را پوشش داده ایم اما صدای مشاوره بهزیستی، خط اورژانسی نیست كه به فوریت عمل كند. اگر شخصی پشت خط می ماند می تواند صبر كند و در ساعتی كه زمان پیك تماس ها نیست می تواند، تماس بگیرد.

وی با بیان اینكه صدای مشاوره همه روزه حتی روزهای تعطیل و اعیاد از هشت صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به مردم است، افزود: اغلب زنان خانه دار ترجیح می دهند زمانی تماس بگیرند كه همسرشان سر كار است. شب ها كه خانواده دور هم جمع است، تماس ها كمتر می شود. همچنین میزان تماس ها در روزهای تعطیل كمتر است.

به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور 1480 ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، كاهش آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می دهد. 460 كارشناس مشاور با مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد و دكترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه می دهند. این سامانه در سال 99 به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۵