دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

حمایت از مشاغل خانگی هزینه آسیب های اجتماعی را كاهش می دهد
 
تهران - ایرنا- رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی چند وجهی است و بسیاری از هزینه های آسیب های اجتماعی را كاهش می دهد.
حمایت از مشاغل خانگی هزینه آسیب های اجتماعی را كاهش می دهد تهران - ایرنا- رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی چند وجهی است و بسیاری از هزینه های آسیب های اجتماعی را كاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، «ولی اسماعیلی» عصر امروز (دوشنبه یازدهم مرداد) در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همه نهادها باید دست به دست هم دهند و با ارایه تسهیلات و سیاست های تشویقی، گرایش به مشاغل خانگی را افزایش دهند.

وی افزود: دنیا به سمت مشاغل خانگی حركت می كند و ما نیز باید پیش از گذشته، موضوع مهم اشتغال در بخش خانگی را دنبال كنیم.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه شاهد سیر صعودی مشاغل خانگی هستیم، گفت: این مشاغل ضمن اینكه امنیت برای خانواده ها را به وجود می آورد، از آسیب های اجتماعی می كاهد.

وی تاكید كرد: در مرحله اول باید در عمل، دولت افزایش سقف تسهیلات خانگی را مورد توجه قرار دهد تا با تامین شغل، جوانان به سمت ازدواج و فرزندآوری گرایش پیدا كنند.

اسماعیلی افزود: اكنون با استانداردهای جهانی در مشاغل خانگی فاصله داریم از این رو باید برنامه هایی تدوین و به این بخش توجه شود.

وی با اشاره به اینكه بانك مركزی پرداخت 2هزار میلیارد تومان تسهیلات سالانه به مشاغل خانگی را تصویب كرده است، گفت: این موضوع بارها از سوی مجلس پیگیری شده بود و ثمره این امر نشانگر اهتمام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی است و از عملكرد محمد شریعتمداری وزیر مربوطه قدردانی می كنیم.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان كرد: به عنوان نماینده مجلس و یك انسان منصف باید قضاوت ها منصفانه از اقدامات این دولت داشته باشیم و در بیان نقلط ضعف به نقاط قوت هم بپردازیم و از انصاف خارج نشویم.

برچسب ها
- مجلس شورای اسلامی
- تسهیلات بانكی
- كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
- تعاونی
- اشتغال زایی
- وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی
- ثبت مشاغل خانگی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۵۴ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴