دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مجاز به تاسیس اولین آزمایشگاه جامع در حوزه توانبخشی شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مجاز به تاسیس اولین آزمایشگاه جامع در حوزه توانبخشی شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن اعلام دریافت مجوز تاسیس آزمایشگاه جامع از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، این آزمایشگاه را اولین آزمایشگاه جامع كشور در حوزه توانبخشی خواند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حمیدرضا خرم خورشید این مطلب را در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه اعلام كرد و افزود: هم اكنون فقط ده آزمایشگاه جامع در حوزه های مختلف، در كشور فعالیت می كنند و قرار است كه آزمایشگاه های جامع كشور، در قالب شبكه ای سراسری در كشور فعالیت كنند.

وی تصریح كرد كه با دریافت مجوز تاسیس آزمایشگاه جامع در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آماده سازی فضای فیزیكی و امكانات این آزمایشگاه براساس استانداردهای لازم، مورد ارزیابی مرحله به مرحله كارشناسان وزارت بهداشت قرار می گیرد.

اجرای برنامه واكسیناسیون دانشجویان در تهران و شهرستان ها در حال پیگیری است

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست، در مورد واكسیناسیون دانشجویان گفت: ما تاكنون سهمیه ای برای واكسیناسیون دانشجویان نداشتیم، ولی با دكتر لاری معاون دانشجویی و دكتر رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت هماهنگ شده تا طبق ارزیابی و لیستی كه مدیر امور آموزشی دانشگاه (اسامی دانشجویان واكسینه نشده)، تهیه می كند و مكاتبه ای كه با این معاونان انجام می شود، واكسن دانشجویان در تهران و شهرستان محل سكونتشان تامین شود.

وی همچنین افزود: با روند شیوع كرونا در كشور، پیش بینی می شود كه كلاس های درس برای ترم پائیز هم بصورت مجازی برگزار شود و واحدهای عملی دانشجویان با هماهنگی معاونت های آموزشی و دانشجویی دانشگاه، بصورت حضوری و فشرده اجرا شوند.

رئیس دانشگاه در مورد چگونگی حضور همكاران در دانشگاه نیز گفت: تهیه پروتكل دوركاری لازم است، چرا كه برای عده ای از همكاران، دوركاری با كار نكردن، یكی شده است. ضمن آنكه دوشنبه و سه شنبه ها نیز فرایندهای خاص فعال هستند.

دكتر خانكه همچنین تاكید كرد، افرادی كه علائم سرماخوردگی و مشابه دارند، در محل كار حضور پیدا نكنند تا در صورت ابتلا به بیماری كرونا، همكاران دیگر نیز مبتلا نشوند.

در ادامه، دكتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه، ضمن اشاره به فواید آموزش مجازی در مراكز آموزشی و دانشگاهی و دوركاری كاركنان، پیشنهاد داد كه كمیته ای برای بررسی نقاط ضعف آموزش مجازی و دوركاری كاركنان تشكیل شود تا با رفع این نقاط ضعف، بتوان از محسنات آموزش مجازی و دوركاری كاركنان كه با صرفه جویی هزینه ها همراه است، استفاده كرد.

دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت نیز در این نشست، با اشاره به برخی از اقدامات این معاونت كه در دست اجراست، نظر اعضای هیات رئیسه در خصوص این برنامه ها را كسب كرد.

نهایتا، درخواست ماموریت اعضای هیات علمی به عنوان یكی از بندهای دستور جلسه مطرح شد كه با نظر اكثریت اعضا، پس از استعلام از گروه آموزشی و یا مركز تحقیقاتی مربوطه، تصمیم نهایی براساس نتیجه مذاكرات معاونان آموزشی و درمان اتخاذ می شود.

چگونگی محاسبه و ارزیابی خدمات داوری پرونده ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی و اطلاع رسانی به هیات علمی از این اقدام، دیگر مصوبه هیات رئیسه در نشست این هفته بود.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۳۰۲