دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی اصفهان احداث می شود
 
رییس شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: احداث پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی اصفهان بزرگترین طرح زیربنایی بخش علم و فناوری كشور است كه با مشاركت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر قیصری رییس شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: كار طراحی جامع پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان از تیر امسال با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است.

او با بیان اینكه این پارك با مجوز هیات امنای شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان با چشم انداز هفت ساله در وسعت 25 هكتار و زیربنای 360 هزار مترمربع احداث خواهد شد، اظهار داشت: آماده همكاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

قیصری با اشاره به اینكه ایجاد پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی با توجه به نیاز كشور به لوازم پزشكی، دارو، درمان و تجهیزات بیمارستانی در دستور كار شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت، گفت: این مركز نخستین پارك علم و فناوری در استان اصفهان است كه با مشاركت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

رییس شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه كرد: جامعه هدف این پارك علم و فناوری بسیار گسترده است و جذابیت كافی برای متخصصان، فناوران و سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.

او با بیان اینكه تحقق اهداف كلان علم و فناوری در كشور مانند رسیدن تعداد شركت های دانش بنیان به 50 هزار واحد، بدون حضور و مشاركت بخش خصوصی امكانپذیر نیست، تاكید كرد: جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه علم و فناوری و تبدیل آن از حالت غیر مولد به مولد در مباحث دانش بنیان و نیز برای ایجاد زیرساخت های پارك های علم و فناوری و توسعه شركت های مستقر در آن ها ضروری است.

قیصری با اشاره به اینكه گسترش زیرساخت های پارك های علم و فناوری در سال های گذشته توسط دولت انجام می شد، تصریح كرد: در زمان حاضر با توجه به سیاست های كشور و اجرایی اصل 44 قانون اساسی لازم است كه از ظرفیت و مشاركت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

رییس شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینكه شركت های دانش بنیان برای توسعه به ساختار هایی مانند ساختمان و ابنیه نیاز دارند كه بخش عمده ای از سرمایه را به خود جذب می كند، توضیح داد: این در حالی است كه بیشتر این شركت ها دارای بنیه مالی قوی در ابتدای فعالیت نیستند و اگر سرمایه اولیه خود را صرف تامین این زیرساخت ها كنند، توان سرمایه در گردش آن ها برای تكمیل زنجیره محصول فناورانه كاهش می یابد.

او اضافه كرد: به همین دلیل لازم است كه سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد ساختمان، كارگاه و فضای توسعه فناوری در پارك های علم و فناوری كه محل استقرار شركت های دانش بنیان هستند، سرمایه گذاری كنند.

قیصری ادامه داد: این كار علاوه بر تحقق اهداف كلان كشور در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نیاز شركت های دانش بنیان به سرمایه ثابت را نیز مرتفع می كند.

رییس شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینكه امكان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی اصفهان وجود دارد، تاكید كرد: سرمایه ای كه در این كار هزینه می شود به رشد و شكوفایی بخش علم و فناوری كشور كمك كرده و كسب و كار های مبتنی بر دانش را رونق می دهد.

او درباره پارك علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشكی اصفهان تصریح كرد: این مجموعه دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است و ما آماده هرگونه همكاری با این مجموعه هستیم.

قیصری با بیان اینكه فراخوان جذب سرمایه گذار در پارك علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشكی و اسناد مربوطه از طریق پایگاه اینترنتی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان به نشانی www.istt.ir در دسترس همگان است، خاطر نشان كرد: متقاضیان تا بیستم بهمن ماه امسال برای تحویل مدارك فرصت دارند و روز دوازدهم بهمن نیز جلسه ای برای معرفی این طرح در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراكز رشد و پارك های علم و فناوری در كشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شركت ها و مؤسسات دانش بنیان آغاز كرد و اكنون حدود 580 شركت دانش بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرك دارای سه پارك علم و فناوری، هشت مركز رشد فناوری، پنج مركز نوآوری و شكوفایی و مركز علم و فناوری كودكان و نوجوانان در 520 هكتار است.

منبع:ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۵ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۲۷