دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

چطور از گریه كردن در محیط كار جلوگیری كنیم؟
 
كارمندان حساس مستعد واكنش های احساسی شدیدتری هستند. با توجه به اینكه سیستم عصبی بسیار هماهنگ است، راحت تر دچار استرس می شویم و در برخی موارد این استرس ممكن است به شكل گریه ظاهر شود. اما چطور با چنین واكنشی مقابله كنیم؟ دلایلی كه در محل كار منجر به گریه افراد می شوند گریه یكی از واكنش های اساسی ...
كارمندان حساس مستعد واكنش های احساسی شدیدتری هستند. با توجه به اینكه سیستم عصبی بسیار هماهنگ است، راحت تر دچار استرس می شویم و در برخی موارد این استرس ممكن است به شكل گریه ظاهر شود. اما چطور با چنین واكنشی مقابله كنیم؟
دلایلی كه در محل كار منجر به گریه افراد می شوند
گریه یكی از واكنش های اساسی انسان ها به حساب می آید و معمولا به دنبال یك اتفاق غم انگیز یا ناراحت كننده انجام می شود. اما كارمندان دلایل پیچیده تری برای گریه دارند و این كار می تواند واكنش احساس آن ها به موارد زیر باشد: ناامیدی و استرس، رویارویی یا درگیری، فشار ناشی از احساس ارزیابی یا قضاوت، اشتیاق و سرمایه گذاری زیاد، فرسودگی و خستگی و بی عدالتی.
چگونه مانع گریه كردن در محل كار شویم؟
اگر واقع گرایانه نگاه كنیم، داشتن احساسات در محل كار اشكالی ندارد اما كنترل احساسات یكی از مهم ترین نكات رفتاری رهبران محسوب می شود. آن ها قدرت بسیار زیادی دارند و می توانند در شرایط خاصی احساسات خود را مدیریت كنند.
به فیزیولوژی خود توجه داشته باشید
گریه معمولا یك واكنش احساسی نسبت به استرس است. زمانی كه احساسی را تجربه می كنید، مغز شما برخی عناصر شیمیایی عصبی مانند كورتیزول و آدرنالین را آزاد می كند. با این وجود بدن شما برای رسیدن به سطح هم ایستایی (حفظ شرایط پایدار و ثابت) گریه كردن را انتخاب می كند.
ممكن است كمی ساده به نظر برسد اما از نظر علمی پذیرفته شده است كه تنفس كنترل شده استرس را كاهش می دهد و شما را به تعادل می رساند.
برای عصبانیت خود جایگزین پیدا كنید
اگر می دانید در موقعیتی قرار خواهید گرفت كه ممكن است باعث فوران احساسات شما شود، برای كنترل فشار یا كنار آمدن با آن بهتر است روشی را مشخص كنید. برای مثال با محكم فشار دادن یك توپ كوچك، سنگ یا حتی قلم می توان فشار را كنترل كرد.
خونسردی خود را حفظ كنید
یك لیوان آب یخ را همیشه كنار خود داشته باشید و از آن بنوشید. دمای بدن شما در زمان احساساتی شدن افزایش پیدا می كند و این كار باعث كاهش آن می شود. با این كار توده پشت گلو كه «چاكنای» نامیده می شود نیز از بین می رود.
سر خود را بالا بگیرید
كمی سر خود را به سمت بالا بچرخانید. این كار به شما كمك می كند تا تمركز خود را از منبع فوری ایجادكننده اشك ها دور كنید. این كار جریان اشك را قطع كرده و مانع جاری شدن آن ها می شوند.
خود را از موقعیت جدا كنید
این یك تاكتیك بسیار قدیمی است و به همین دلیل نیز موفقیت آمیز بوده. هنگام رویارویی با چنین موقعیتی، پنج دقیقه برای فكر كردن از اتاق خارج شوید یا اگر در حال تماس ویدیویی هستید، از حساب خود خارج شده و به مكان دیگری بروید. این كار به سرعت بین شما و واكنش های شما فاصله ایجاد می كند.
تمركز خود را تغییر دهید
به جای اینكه سعی كنید از شرایط آگاه شوید یا به دلیل گریه خود فكر كنید، بهتر است فكر خود را درگیر چیز كاملا متفاوتی كنید. شادترین لحظه زندگی خود را به یاد بیاورید تا كمتر تحت تاثیر موقعیت فعلی و استرس خود قرار بگیرید.
مشاهده گر باشید
همانطور كه یك نویسنده آمریكایی می گوید به بالكن بروید! با این استراتژی تصور خواهید كرد كه تقریبا در حال تماشای یك نمایش هستید. «بالكن» یك استعاره برای جدا شدن از موقعیت خود و در نظر گرفتن آن به عنوان یك شخص ثالث بی طرف است. این روش مانع احساساتی شدن افراد می شود.
برخی از روش های فیزیكی را امتحان كنید
برخی از افراد ادعا می كنند كه فشار دادن پوست بین انگشت شست و اشاره به آن ها كمك می كند. همچنین به نظر می رسد فشار دادن زبان به سقف دهان نیز تاثیر خود می گذارد.
آن را بپذیرید
گاهی اوقات باید قبول كرد كه گریه كردن یكی از احساسات انسان هاست و نیازی به جلوگیری از آن نیست. همچنین گریه نشان می دهد كه شما عمق روانی و احساسی درستی دارید و عمیقا به كار خود اهمیت می دهید.
منبع: دیجیاتو
منبع خبر:
روزنامه ابتكار
   تاریخ: ۲۰:۴۸ - ۱۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵