دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

سه طرح خدماتی و حمایتی بهزیستی در اراك به بهره برداری رسید
 
اراك-ایرنا- سه طرح خدماتی و حمایتی بهزیستی شامل مركز آموزشی و توانبخشی، سرپناه شبانه مردان و كارگاه قلم زنی یك بانوی معلول روز دوشنبه به مناسبت دهه مبارك فجر در اراك به بهره برداری رسید.
سه طرح خدماتی و حمایتی بهزیستی در اراك به بهره برداری رسید  اراك-ایرنا- سه طرح خدماتی و حمایتی بهزیستی شامل مركز آموزشی و توانبخشی، سرپناه شبانه مردان و كارگاه قلم زنی یك بانوی معلول روز دوشنبه به مناسبت دهه مبارك فجر در اراك به بهره برداری رسید.

مدیر كل بهزیستی استان مركزی درحاشیه آیین بهره برداری از مركز آموزشی و توانبخشی اختلالات شنوایی كودكان در گفت و گو با ایرنا افزود: این مركز به كودكانی كه دارای اختلالات شنوایی و گفتاری هستندخدمات ارائه می كند.
«زهرا امینی» افزود: دراین مركز توانبخشی، خانواده ها نیزآموزش مهارت های مختلف اجتماعی را فرا می گیرند تا بتوانند به كودك خود كه دارای اختلالات شنوایی است، كمك كنند.
موسس مركز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و كودك مبتلا به اختلالات شنوایی نیز با بیان اینكه این مركز در مساحت 300 مترمربع و با صرف چهار میلیارد ریال احداث شده است، گفت: ارائه خدمات گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و روانشناسی به كودكان زیر 15 سال نیز از دیگر فعالیت های این مركز است.
«هادی ترابی» افزود: این مركز از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه و زیر نظر بهزیستی اداره می شود و اكنون ظرفیت آن 50 نفر است كه قابلیت افزایش نیز دارد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان اراك نیز در خصوص مركز سرپناه شبانه مردان(شلتر) كه امروز به بهره برداری رسید، گفت: این مركزبا عنوان تولدی دوباره، به معتادان و كارتن خوابها كه به دلایل مختلفی از جامعه طرد شده اند، خدمت رسانی می كند.
میلاد مشایخی افزود: در این مركز به افراد جامعه هدف، یك وعده غذای گرم، لباس، وسایل بهداشتی و خدمات روان شناسی ارائه می شود.
وی با بیان اینكه اكنون دو مركز سرپناه شبانه مردان در شهر اراك فعالیت دارد گفت: این مركز در شهرك ولیعصر(عج) با مشاركت بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مركز تولدی دوباره راه اندازی شده است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان اراك اظهار داشت: برای ساخت این مركز تاكنون یك میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و ظرفیت پذیرش 15 نفر را دارد.
مشایخی درباره كارگاه قلم زنی نیز گفت: این كارگاه از سوی یكی از بانوان معلول با دریافت 500 میلیون ریال تسهیلا راه اندازی شده است.

بر اساس اعلام مدیركل بهزیستی استان مركزی قرار است 11 واحدمسكونی مددجویان تحت پوشش نیز فردا سه شنبه از طریق ویدئو كنفرانس و با حضور معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بهره داری شود.

65 هزار نفر از خدمات اداره كل بهزیستی استان مركزی بهره مند هستند.

برچسب ها
- پیروزی انقلاب اسلامی ایران
- استان مركزی
- افتتاح طرح
- اعتبارات
- دهه فجر
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۳۲ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲