دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

7 اشتباه فاحش زوجین در روابط
 
بررسی ها نشان می دهد 7 اشتباه وجود دارد كه می تواند ازدواج و رابطه موفق را به شكست برساند.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همه زوجین در زندگی خود اوقات خوش و بدی را تجربه می كنند. در برخورد با روز های خوب، از زندگی رضایت دارند و آن را تبدیل به خاطره ای دل انگیز در اعماق ذهنشان می كنند و دربرخورد با لحظات بد و كشمكش ها سعی در برطرف كردن آن ها دارند. این جملات مربوط به مسائل روزمره ی زندگی تمام انسان ها بود. یك سری درگیری و اشتباهاتی وجود دارند كه تداوم آن ها باعث دلسردی و در نهایت از بین رفتن رابطه می شود.

1- فقط ارائه دهنده هستید و چیزی دریافت نمی كنید

یك رابطه با كیفیت مستلزم مبادله ی عادلانه میان زوجین است. یك اشتباه بد كه می تواند رابطه را از بین ببرد، زمانی است كه یكی از زوجین در رابطه بسیار بیشتر از آنچه كه از شریك خود دریافت می كند، می دهد. باید در امور مالی، كار های خانه و عاطفه، تعادل وجود داشته باشد.

2- عدم همدلی

اشكال مختلفی از همدلی وجود دارد مانند خود را جای طرف مقابل گذاشتن و ابراز همدردی هنگام ناراحتی و افسردگی و همچنین شادی و احساسات مثبت او. وقتی شریك عاطفی هیچ همدلی نسبت به احساسات شریك زندگی خود نشان نمی دهد، رابطه محكوم به فنا است.

3- توهین و تحقیر

جان گاتمن، محقق و روانشناس روابط می گوید: یكی از قوی ترین پیش بینی كننده های طلاق زمانی است كه یكی از طرفین به دیگری اهانت كند. مطابق با آمار روابطی كه به شكست منجر شدند، زوجین از عبارات و احساسات منفی بسیار زیادتری در روابط خود استفاده می كردند. در روابط سالم، بین بیان احساسات منفی و مثبت تعادل وجود دارد.

4- عدم ارتباط

صداقت و ارتباط كلامی مكرر بسیار لازم و ضروری است. زن و شوهر هایی كه به ندرت در مورد موضوعات مهم صحبت می كنند یا از بحث درمورد احتلافات خود اجتناب می كنند، مرتكب اشتباه جدی در رابطه می شوند.

5- خیانت

هیچ چیز مانند خیانت رابطه را از نمی پاشد. اما نه تنها خیانت جسمی بلكه شریكی كه تمام وقت خود را با دوستان یا همكاران خود می گذراند و زمان كمی را برای فرد مهم زندگی اش می گذارد مرتكب گناه بزرگ در رابطه می شود.

6- سرزنش مداوم

روابط خوب بر پایه اعتماد ساخته می شوند و و زمانی كه یكی از زوجین دیگری را دائما سرزنش می كند، بیش از حد به او گیر می دهد رابطه را خدشه دار می كند. داشتن شریكی كه حساسیت بیش از حد نشان می دهد، ناامن و پارانوئید است، باعث خستگی طرف مقابل می شود.

7- عدم حفظ رابطه

اغلب اوقات ازدواج و روابط متعهد زمانی شكست می خورد كه زوجین دست از تلاش برای رابطه بردارند. همه روابط نیاز به تلاش دارند. این بدان معنا است كه زمان باكیفیتی را باهم بگذرانند و از رابطه خود مراقبت كنند.
   تاریخ: ۰۰:۰۲ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸