دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

متقاضیان وام ودیعه مسكن گوش به زنگ باشند
 
متقاضیان تسهیلات ودیعه مسكن باید اطلاعات خود را برای انتخاب شعبه بانك تكمیل و با مراجعه به شعبه مورد نظر در روزهای آینده وام ودیعه خود را دریافت كنند.
به گزارش جام جم آنلاین، به اواسط فصل جا به جایی مستاجران رسیده ایم، این در حالی است كه در ابتدای سال، دولت دوازدهم وعده هایی برای كمك به مستاجران داد كه یكی از این وعده ها پرداخت تسهیلات ودیعه مسكن بود كه ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز شد اما بعد از گذشت چند روز سامانه ثبت نام قطع شد كه همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد اما با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر سایت به روز رسانی شده و متقاضیان می توانند برای دریافت وام اقدام كنند.

در همین رابطه محمود محمود زاده معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینكه طی دو روز گذشته سایت طرح اقدام ملی مسكن به روز رسانی شده و متقاضیان می توانند برای ثبت نام وام ودیعه مسكن و همچنین وارد كردن اطلاعات ملكی خود اقدام كنند، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات متقاضیان كه پیش از این برای وام ودیعه مسكن وارد كرده بودند، پاك نشده است و اگر مشكلی برای ثبت نام كنندگان ایجاد شده بود كه به آن ها پیامكی برای انتخاب بانك و یا شعبه ارسال نمی شد.

750 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسكن ثبت نام كرده اند وی با بیان اینكه تاكنون 750 هزار نفر در سایت طرح اقدام ملی مسكن برای دریافت وام ودیعه مسكن ثبت نام كرده اند، افزود: به تمامی این ثبت نام كنندگان از دو روز گذشته برای تكمیل اطلاعات و همچنین انتخاب شعبه بانك پیامك ارسال شده است.

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: متقاضیان جهت آنكه اطلاعاتشان در كارتابل بانك ها وارد شود، باید مجددا اطلاعات خود را بارگذاری كنند و از سوی دیگر با پیگیری هایی كه انجام داده ایم، متقاضیان می توانند به زودی شعبه مربوطه برای دریافت تسهیلات خود را انتخاب كنند.

محمود زاده اظهار كرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسكن به زودی آغاز می شود و در حال حاضر متقاضیان با پیگیری هایی كه از طریق شعبه بانك ها انجام می دهند، می توانند به زودی تسهیلات را دریافت كنند.

وی تاكید كرد: در حال حاضر این تسهیلات در مرحله اداری قرار دارد و از امروز هر متقاضی كه ثبت نام را انجام دهد و وارد مرحله انتخاب شعبه شود، می توانند به زودی و ظرف چند روز آینده تسهیلات خود را دریافت كند.

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تضامین بانك ها برای وام ودیعه مسكن هم گفت: متاسفانه بانك ها هركدام برای خودشان یك وحدت رویه خاص و قوانین مخصوص به خودشان را دارند و درباره تضامین هم، بانك ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری می كنند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با كرونا برای وام ودیعه مسكن باید هر كدام از بانك ها با حداقل تضامین كار ها را انجام دهند كه متاسفانه همه بانك ها در این بخش یك وحدت رویه را دنبال نمی كنند.

15 بانك و موسسه اعتباری تسهیلات ودیعه مسكن را پرداخت می كنند محمود زاده تاكید كرد: در حال حاضر 15 بانك و موسسه اعتباری شامل 13 بانك و 2 موسسه مالی و اعتباری، برای پرداخت این تسهیلات سهمیه دریافت كرده اند و متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبه ها این وام را دریافت كنند.

این مقام مسئول پیش از این درباره نحوه دریافت وام ودیعه مسكن توسط متقاضیان گفته بود: امسال هم همانند سال گذشته وام ودیعه مسكن از دو طریق به متقاضیان پرداخت می شود، به طوری كه در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یك سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می كنند و در انتهای سال كل مبلغ را به صورت یك جا به بانك ها پرداخت می كنند كه در این شیوه متقاضی كمترین نرخ قسط را به بانك ها پرداخت می كند.

وی با بیان اینكه در روش دوم تسهیلات ودیعه مسكن كه به صورت 5 ساله و با نرخ 12 درصد است، افزود: در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانك پرداخت می كند؛ به طوری كه برای تسهیلات 70 میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یك میلیون و 592 هزار تومان به بانك پرداخت كند.

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه در روش اول پرداخت تسهیلات نرخ سود وام 13 درصد است، افزود: متقاضیان امسال می توانند به دو شیوه اصل و سود تسهیلات و یا تنها سود تسهیلات را به بانك پرداخت كنند كه در هر دو شیوه بانك ها باید با متقاضیان همكاری لازم را انجام دهند.

محمودزاده با اشاره به اینكه متقاضیانی كه در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسكن را دریافت كرده اند، امسال دیگر نمی توانند این تسهیلات را دریافت كنند، افزود: طی قانونی كه در بانك ها وجود دارد، متقاضیانی كه در سال گذشته تسهیلات را دریافت كرده اند، امسال با توجه به آنكه هنوز تسویه حساب نكرده اند، نمی توانند این تسهیلات را دریافت كنند. البته در این باره در حال رایزنی با بانك ها هستیم كه امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

براساس این گزارش از اواخر تیر ماه سایت ثبت نام طرح اقدام ملی مسكن برای ثبت نام وام ودیعه مسكن دچار مشكل شده بود كه از دو روز گذشته این مشكل برطرف و سایت هم به روز رسانی شده است.

گفتنی است، ثبت نام برای دریافت تسهیلات كمك ودیعه مسكن از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 26 خرداد، در سامانه اقدام ملی مسكن به نشانی tem.mrud.ir آغاز شده و تا پایان شهریور ماه تمامی مستاجران واجد شرایط می توانند نام نویسی كنند.

سقف تسهیلات كمك ودیعه اجاره مسكن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر كلانشهر ها (شهر های بالای یك میلیون نفر جمعیت یعنی شهر های مشهد، اصفهان، كرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و كرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهر ها 25 میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

مكان مبلغ تسهیلات كمك ودیعه اجاره مسكن
تهران 70 میلیون تومان
سایر كلانشهر ها (شهر های بالای یك میلیون نفر جمعیت یعنی شهر های مشهد، اصفهان، كرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، كرمانشاه) 40 میلیون تومان
سایر شهر ها 25 میلیون تومان


متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات و دارای كد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضیان تا حداكثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانك برای تكمیل مدارك خود و ضامن ها اقدام نكنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
   تاریخ: ۲۰:۵۷ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲