دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

هزینه درمان بیمه شدگان در شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی رایگان می شود
 
سالاری گفت: در تمامی شهر های فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان این سازمان در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح پلی كلینیك تخصصی شهدای رباط كریم كه صبح امروز همزمان با هشتمین روز از دهه مبارك فجر انجام شد، اظهار كرد: یكی از تصمیم های قطعی ما در حوزه درمان این است كه در هر شهرستانی كه بیمارستان نداریم، درمان بیماران در بیمارستان های دولتی رایگان باشد و در شهر هایی كه بیمارستان داریم، برای افراد بالای 65 سال در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود.

وی افزود: پروتز ها و لوازم جراحی در بیمارستان های دولتی با هر كیفیت و قیمتی كه مصرف شود، به طور كامل پرداخت می شود. درباره درمانگاه ها نیز كار مشابهی در حال انجام است، اما هنوز قطعی نشده است.

سالاری گفت: همچنین برای بیماران مزمن و صعب العلاج با تشكیل پرونده در تامین اجتماعی هزینه دارو ها كامل پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: این كار ها هزینه های درمان مردم را به طور جدی كاهش می دهد.

سالاری گفت: كار دیگری كه انجام شده است، نسخه الكترونیك است و نسخه كاغذی حذف خواهد شد.

وی با بیان اینكه جامعه پزشكی همكاری خوبی دارد و ما مشوق هایی نیز برای پزشكان ایجاد كرده ایم، گفت: پزشكان طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد امكان استفاده از سامانه نسخه الكترونیك تامین اجتماعی را دارند و در صورت عدم امكان یا تمایل نیز پزشكان محترم می توانند از سربرگ خود استفاده كنند و تامین اجتماعی سربرگ پزشكان را همچون دفترچه كاغذی معتبر می داند.

سالاری افزود: هرچند احداث مراكز درمانی توسط تامین اجتماعی وظیفه ذاتی و اصلی این سازمان نیست و وظیفه اصلی ما تامین هزینه درمان است نه احداث مراكز درمانی جدید، اما احداث مراكز درمانی جدید و توسعه مراكز موجود نیز با اولویت مناطق محروم تداوم خواهد داشت.

وی افتتاح پلی كینیك تخصصی شهدای رباط كریم را اقدامی در راستای توسعه خدمات درمانی در مناطق محرم عنوان كرد و گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در منطقه رباط كریم زیاد است و ما در قبال جامعه تحت پوشش وظایف خود را انجام خواهیم داد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این مراسم، رفع دغدغه هزینه های درمانی را از وظایف اصلی حاكمیت برشمرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی این دغدغه را برای جامعه تحت پوشش كه بیش از نیمی از جمعیت كشور هستند، برطرف كرده است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی وظایف مهمی در قبال جامعه تحت پوشش دارد و خدماتی همچون از كارافتادگی و بازنشستگی و تامین هزینه درمانی برای شریف ترین اقشار جامعه بر عهده این سازمان است.

استاندار تهران با بیان اینكه ارتقاء كیفیت و گسترش خدمات تامین اجتماعی موضوع بسیار مهمی است، افزود: امسال كمك هزینه تامین اجتماعی در بیمه تكمیلی بازنشستگان، 7 برابر افزایش یافت.

بندپی ادامه داد: ما باید دغدغه های همه آحاد جامعه را در زمینه درمان و از كار افتادگی برطرف كنیم و تامین اجتماعی برای بیش از نصف جمعیت این كار را انجام داده است.

داریوش پناهی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم، گفت: این پلی كلینیك تخصصی شهدای رباط كریم دو شیفته است و امروز با یك شیفت فعالیت خود را آغاز می كند و از اردیبهشت دو شیفته خواهد شد.

وی افزود: توجه و تمركز ما به توسعه خدمات تامین اجتماعی، رسیدگی بیشتر به مناطق محروم حاشیه تهران است تا شرایط خدمت رسانی بهتری در حاشیه های تهران داشته باشیم.

پلی كلینیك تخصصی شهدای رباط كریم در زمینی به مساحت 3250 متر مربع در سه طبقه با زیر بنای 3950 متر مربع و با صرف هزینه 25 میلیارد تومان احداث شده است.

این مركز درمانی با بخش های اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه و همچنین درمانگاه های عمومی، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشكی، ارتوپدی و دندانپزشكی آغاز به كار كرد.

بیشتر بخوانید

- مراكز درمانی دولتی به طرح نسخه الكترونیك تأمین اجتماعی پیوستند
   تاریخ: ۱۵:۵۵ - ۲۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹