دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

كلینیك نظام مافی، خدمات كامل چشم پزشكی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

كلینیك نظام مافی، خدمات كامل چشم پزشكی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد

بخش بینایی سنجی كلینیك پزشكی - توانبخشی نظام مافی با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان چشم پزشكی و اپتومتری، و بكارگیری تجهیزات پیشرفته، خدمات كامل چشم پزشكی را با تعرفه دولتی ارائه می دهد.

"سیدمحمد اصفهانی" اپتومتریست و مسئول بخش بینایی سنجی كلینیك نظام مافی در این باره به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: بخش بینایی سنجی، خدماتی از قبیل؛ تجویز عینك در موارد دوربینی، نزدیك بینی، آستیگمات و پیر چشمی، درمان غیر جراحی انحرافات چشمی، تجویز و ارائه لنزهای تماسی، درمان تنبلی چشم كودكان، و همچنین، تجویز عینك های ویژه جهت بیماران كم بینا و نیمه بینا و... را به بیماران ارائه می دهد.

وی افزود: علاوه بر خدمات اپتومتری، سایر مشكلات بینایی مثل آب مروارید، آب سیاه، دیابتیك، انحرافات چشمی، مشكلات مربوط به سكته های چشمی و آسیب های شبكیه چشم كه در اثر دیابت و فشار خون ایجاد می شود، توسط جراح و متخصص چشم پزشكی كلینیك، مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز به جراحی، به بیمارستان های تخصصی این حوزه جهت انجام جراحی ارجاع داده خواهد شد تا روند درمان بیمار، از آن طریق پیگیری شود.

اصفهانی در ادامه ضمن اشاره به استقبال خوب مردم منطقه از خدمات بخش بینایی سنجی نظام مافی گفت: از همان ابتدای شروع كار این كلینیك در سال 95، بخش بینایی سنجی نیز راه اندازی شد و با اقدامات انجام شده همچون معرفی خدمات این بخش در مدارس منطقه، سرای محله و بیماریابی در این محل ها، و در نهایت، با ارائه خدمات با كیفیت و كامل، بیماران بسیاری از سطح منطقه، به این كلینیك جذب شده و از خدمات بخش بینایی سنجی استفاده می كنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تجهیزات این بخش اشاره كرد و گفت: با استفاده از دستگاه های موجود مشكلی در ارائه انواع خدمات تخصصی نداریم، اما با به روز كردن این دستگاه ها مانند اتورفراكتومتر (Auto-Refractometer)، اسلیت لامپ (Slit lamp)، لنزومتر (Lensmeter) و رتینوسكوپ(Retinoscope) ، می توان باعث ارتقای كیفیت خدمات رسانی و سرعت عمل در كار شد.

وی با اشاره به كاربرد هر كدام از این تجهیزات، گفت: اتورفراكتومتر، دستگاهی است كه وضعیت انكساری چشم ها را به صورت خودكار تعیین می كند و در مراحل اولیه تعیین نمره عینك كاربرد دارد.

بگفته وی، چشم پزشك به كمك دستگاه "اسلیت لمپ" كه یك میكروسكوپ دو چشمی است، ساختار چشم را با بزرگنمایی معاینه می كند و در حقیقت از این وسیله برای مشاهده جزئیات و تعیین وجود موارد غیر طبیعی و مشكوك استفاده می شود. همچنین امكان معاینه بخش قدامی و بخش خلفی چشم انسان را فراهم می كند كه شامل پلك، مجاری اشكی، ملتحمه، قرنیه، عدسی، زلالیه و زجاجیه است.

وی همچنین در مورد كاربرد "لنزومتر"، اظهار داشت: دستگاهی است كه به وسیله آن، نمره و محور آستیگماتیسم عدسی عینك اندازه گیری می شود و به عبارتی نمره عینك بیماران را می خواند.

اصفهانی افزود: "رتینوسكوپ"، ابزاری كمكی در چشم پزشكی تخصصی است و از جمله كاربردهای آن، كمك به تشخیص دوربینی، نزدیك بینی، آستیگماتیسم و به طور كلی سنجش نیروی انكساری چشم می باشد.

لازم به ذكر است، كلینیك پزشكی - توانبخشی نظام مافی، از جمله مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است كه در منطقه غرب تهران و جنب مسجد نظام مافی واقع شده است.

این مركز درمانی، با بهره گیری از توان تخصصی و حرفه ای اعضای هیات علمی و متخصصان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی حوزه توانبخشی، همچون فیزیوتراپی، كاردرمانی، ارتوپدی فنی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و تجویز سمعك، روانشناسی و مشاوره، به ارائه خدمات تخصصی در حوزه های پزشكی مانند قلب و عروق، داخلی، زنان و زایمان، اورولوژی، نورولوژی، دندانپزشكی، روانپزشكی و پزشكی عمومی می پردازد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: شاهی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۳۹ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۴