دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مادران در وضعیت شیوع كرونا شیر نوزاد را قطع نكنند
 
تهران - ایرنا - رییس اداره سلامت كودكان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مادران توصیه كرد در زمان همه گیری بیماری كووید19، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه كودك با كرونا با این ویروس مقابله می كنند.
مادران در وضعیت شیوع كرونا شیر نوزاد را قطع نكنند تهران - ایرنا - رییس اداره سلامت كودكان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مادران توصیه كرد در زمان همه گیری بیماری كووید19، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه كودك با كرونا با این ویروس مقابله می كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وبدا، حمیدرضا لرنژاد «حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترك» را شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اعلام كرد و افزود: یكم تا هفتم آگوست هر سال به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است. شعار سال 1400 هفته جهانی تغذیه با شیر مادر"حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترك" است.

وی ادامه داد: رویكرد تغذیه با شیر مادر یكی از حقوق انسان است كه به عنوان یك مسئولیت مشترك باید مورد احترام قرار گرفته، حفظ شده و تحقق یابد.

لرنژاد گفت: كودكان، ارزشمندترین دارایی بشریت و سرمایه های هر كشور محسوب می شوند، برخورداری كودكان از شرایطی كه بتوانند در تمام مراحل زندگی توان بالقوه خود را به فعل تبدیل كنند، حق آنان و لازمه توسعه پایدار است.

وی بیان داشت: آغوش گرم و پُرمحبت و تغذیه با شیر مادر نخستین گامی است كه مادر برای مراقبت از كودك و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تكامل جسمی، روانی و عاطفی او بر می دارد و این مهم، حق مادر و كودك است.

رییس اداره سلامت كودكان معاونت بهداشت گفت: سطوح مختلف جامعه به طرق گوناگون، مسئولیت مشتركی در حمایت از خانواده های دارای شیرخوار دارند.

وی اضافه كرد: خانواده ها، مسئولان جامعه، حامیان، شبكه های اجتماعی و رسانه ها می توانند نقش مهمی در حمایت از تغذیه با شیر مادر داشته باشند. حمایت اعضای خانواده از مادران شیرده و بعد از آنان حمایت قانون گذار، محیط كار و جامعه می تواند نقش اساسی در حمایت و ارتقای سلامت مادران و كودكان داشته باشند.

لرنژاد افزود: در این زمینه گروه های حقیقی و مجازی جامعه می توانند با هوشیاری در مقابل صنایع تولید كننده جانشین های شیر مادر، نقش ارزشمندی دربرنامه تغذیه با شیر مادر داشته باشند. پیام های استراتژیك و نوآورانه برای تغییر رفتار اعضای خانواه و جامعه مورد نیاز است تا از خانواده های دارای شیرخوار حمایت شود.

وی گفت: به مادران توصیه می شود در زمان همه گیری بیماری كووید19، به شیر دادن نوزاد خود ادامه دهند، زیرا پادتن ها و عوامل زیستی فعال در شیر مادر در صورت مواجهه كودك با كروناویروس می توانند با این بیماری مقابله كنند. تاكنون، انتقال ویروس فعال كرونا (ویروسی كه می تواند به بیماری منجر شود) از طریق شیر مادر یا تغذیه با آن گزارش نشده است.

دكتر لرنژاد در پایان اظهار داشت: هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما یادآوری می كند كه محافظت از تغذیه با شیر مادر، یك مسئولیت مشترك همگانی است. این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها كمك می كند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش كلیدی دارد.

برچسب ها
- انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر
- ویروس كرونا
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۴ - ۲۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷