دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

19 مصوبه فوری هلال احمر برای كنترل كرونا در كشور
 
جمعیت هلال احمر در پیگیری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، قرارگاه عملیاتی مبارزه با كرونا را در دو سطح ستادی و استانی تشكیل می دهد.


به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست اضطراری با حضور رییس، دبیركل، معاونین، روسای سازمان ها و سایر بخش های مرتبط جمعیت هلال احمر برگزار شد؛ 19 مصوبه جهت اجرای فوری برای كنترل همه گیری كرونا به تصویب رسید و به بخش های مختلف جمعیت هلال احمر و ادارات استانی آن ابلاغ شد.

تشكیل سریع قرارگاه عملیاتی كرونا در دو سطح ستادی و استانی، ایجاد بیمارستان های صحرایی هلال احمر در مجاورت مراكز درمانی، توسعه بانك امانات تجهیزات پزشكی با حمایت خیرین مردمی فعال در سازمان داوطلبان، بهره گیری از مراكز واكسیناسیون حجاج این جمعیت و تیم های بهداشت و درمان اضطراری برای تسریع در تزریق عمومی واكسن از جمله این تصمیمات است.

در این جلسه همچنین مقرر شد، با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم، سازمان جوانان نظارت بیشتری بر اجرای پروتكل های بهداشتی در مراسم مذهبی داشته باشد و محتواهای آموزشی و بروشورهای پیشگیری از كرونا در تمامی مكان های عمومی كشور و فضای مجازی منتشرشود.

همچنین 300 میلیارد ریال برای تامین اعتبار كمك هزینه بیماران كرونایی تخصیص یافت و مقرر شد بسته های معیشتی و حمایتی برای توزیع مناطق محروم و كم برخوردار كشور تهیه شود. درباره تسریع در واكسیناسیون عمومی فراخوانی برای اعضای كانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور داده شود تا از ظرفیت آن ها در اجرای طرح های واكسیناسیون استفاده بیشتری شود.

علاوه بر این، تجهیز و آماده سازی كلینیك های درمانی و توانبخشی در سطح كشور به عنوان مراكز واكسیناسیون با همكاری دانشگاه علوم پزشكی انجام می شود و در صورت نیاز به تامین فضاهای بیشتری برای اجرای واكسیناسیون عمومی از سالن های چندمنظوره در مراكز استان ها و شعب هلال احمر استفاده می شود.

هم اكنون طرح غربال گری كرونا برای مسافران ورودی از مبادی مرزی كشور توسط جمعیت هلال احمر در حال انجام است. در این جلسه مقرر شد این فعالیت امدادی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به منظور هدایت یا قرنطینه مبتلایان به كووید 19 افزایش یابد. شركت های بازرگانی و تشكیلات پزشكی هلال احمر برای افزایش واردات واكسن خارجی كرونا و تامین و توزیع داروهای مورد نیاز برای كمك به درمان مبتلایان حداكثر ظرفیت خود را با همكاری سازمان غذا و دارو در امر واردات این اقلام به كار گیرند و شركت های تولیدی سرنگ و تجهیزات پزشكی جمعیت هلال احمر با افزایش ساعات كاری و تامین نیروی انسانی بیشتر میزان تولیدات خود را افزایش دهند.

تكمیل و شارژ موجودی بسته های بهداشتی در انبارهای امدادی و همچنین استفاده از ظرفیت های بین المللی جمعیت هلال احمر در خصوص تامین تجهیزات تنفسی و انواع كپسول های اكسیژن و دستگاه های اكسیژن ساز در عملیات درمان و پیشگیری از كرونا به كار گیرند.
   تاریخ: ۰۸:۴۹ - ۲۲/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳