دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست مجازی " در امتداد غدیر " با محوریت سبك زندگی حسینی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی " در امتداد غدیر " با محوریت سبك زندگی حسینی برگزار شد

نشست مجازی " در امتداد غدیر "، روز شنبه با محوریت سبك زندگی حسینی و امر به معروف و نهی از منكر، با مشاركت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سید وحید معتمدی در این نشست مجازی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش گفت: واقعه عظیم عاشورا به ما نشان داد كه امام حسین (ع) با 72 نفر از یارانش سبك زندگی مجاهدانه و مسئولانه در جامعه را عهده دار شدند و تجلی این امر مهم تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی اظهار داشت: هفته اول ماه محرم به هفته امر به معروف و نهی از منكر پیوند خورده است و این مهم بیانگر این است كه امام حسین علیه السلام با پذیرش و آگاهی در خصوص مسئولیت اجتماعی و حساسیت نسبت به سرنوشت جامعه، حادثه عظیمی را خلق كردند و اگر تك تك ما در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و كاری سبك زندگی مجاهدانه، مسئولانه و عفیفانه را توأمان درنظر بگیریم، امر به معروف و نهی از منكر را در در زندگی لحاظ كردیم و از شعار دور بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی تصریح كرد: ایجاد امر به معروف و نهی از منكر نیازمند ایجاد یك فرهنگ و فرهنگسازی نیازمند كار مجاهدانه و طولانی مدت است، به عنوان مثال، در سال های گذشته استفاده از كمربند ایمنی به هنگام رانندگی، با اطلاع رسانی، آگاهی از وضعیت جانباختگان، فیلم، كلیپ های آموزشی و در كنار آن جنبه سلبی و جریمه ها یك فرهنگ شد كه به سلامت جامعه انجامید، در صحنه جامعه امروز نیز زدن یك ماسك بیانگر مسئولیت اجتماعی است و نمی توانیم بگوییم ماسك نمی زنم و همین استفاده از ماسك، بیانگر این است كه در زندگی اجتماعی و در تمام شئون زندگی هر فرد باید از خودش شروع كند و در جامعه مسئولیت پذیر باشد.

وی اظهار داشت: خانواده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند نمونه خوبی باشد و همه ما از رئیس دانشگاه تا كاركنان، دانشجویان و اساتید همه مسئولانه به وظایف خود، یكدیگر و رسالت های دانشگاه نگاه كنیم تا بتوانیم شاهد جریان سازی و ایجاد فرهنگ صحیح در جامعه كاری باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی در پایان افزود: امر به معروف و نهی از منكر یك واجب فراموش شده است و برای داشتن جامعه ای آگاهتر و سالمتر از هر حیث باید با روحیه جهادی و مسئولانه پیگیر آن باشیم تا شاهد جریانات خوبی در روابط بین فردی، خانوادگی، فضای كاری و عرصه های اجتماعی باشیم.

گفتنی است؛ جلسه دوم نشست مجازی در امتداد غدیر هفته دوم محرم برگزار خواهد شد و به شركت كنندگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۲:۵۷ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۳