دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر"، در مركز روانپزشكی رازی آغاز به كار كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر"، در مركز روانپزشكی رازی آغاز به كار كرد

بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر"، امروز (یكشنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری، خیران بزرگ سلامت كشور، رئیس، معاونان و مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و مسئولان مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد)، در این مركز درمانی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در مراسم افتتاح این بخش درمانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، رئیس بنیاد شهید شهر ری، معاون امورمالی استانداری تهران، مسئول درمانگاه بیمارستان طالقانی تهران، عضو هیات مدیره جامعه خیران حامی معلولان كشور و جمعی دیگر از خیران بزرگ كشور حضور داشتند.

این بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی، با 50 تخت بستری موقت كه امكان افزایش خواهد داشت و ظرفیت پذیرش روزانه بیش از یك صد بیمار، جدای از بخش های بستری بیمارستان روانپزشكی رازی واقع شده است و با فعالیت كادر درمان شامل پزشك متخصص، پزشك عمومی، پرستاران و بهیاران، خدمات تزریق داروی تجویزی پزشك و انجام آزمایش های لازم را به بیماران مراجعه كننده به این بخش، ارائه می دهد.

این بخش تزریق رمدسیویر كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تحت نظارت وزارت، درمان و آموزش پزشكی فعالیت می كند، هر روز حتی روزهای تعطیل، از ساعت 8 صبح تا 15 به بیماران كرونایی خدمت رسانی می كند.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، با سركشی به این بخش و گفت وگو با اولین بیماران بستری در این بخش كه تحت مراقبت و تزریق داروی رمدسیویر بودند، از چگونگی خدمت رسانی كادر درمانی در این بخش پرسید و رضایتمندی بیماران در این خصوص را كسب كرد.

دكتر خانكه در حاشیه این برنامه، به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: گرچه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس رسالت و وظیفه ذاتی، می تواند نقشی در درمان بیماران كرونایی نداشته باشد، اما با هماهنگی دكتر زالی فرماندهی ستاد مقابله با كرونا تهران، و به همت پزشكان، پرستاران و كاركنان مركز روانپزشكی رازی و دیگر مراكز درمانی، در مدت كوتاهی بصورت داوطلبانه و با همكاری یكدیگر، نسبت به تجهیز و راه اندازی بخش سرپایی تزریق داروی رمدسیویر اقدام كردند.

وی تصریح كرد كه این بخش، از هفته آینده داروی رمدسیویر را در چارچوب بیمه ها، در اختیار بیماران قرار می دهد تا ضمن كاهش حجم مراجعات به بیمارستان های دولتی، سهولت و تسریع در كار تزریق دارو برای بیماران نیازمند ساكن در مناطق امین آباد و شهر ری، ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، منابع مالی این دانشگاه را حمایت كننده هزینه های این بخش درمانی عنوان كرد و افزود: قرار است با حمایت معاون درمان وزارت بهداشت، دارو و هزینه های درمانی بیماران مراجعه كننده به این بخش، تامین شود.

در ادامه، غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری و رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این بخش سرپایی درمان بیماران كرونایی را افتتاح كردند و با همراهی مسئولان دانشگاه، بیمارستان روانپزشكی رازی و همچنین خیران بزرگ كشور، از بیماران بستری موقت در این بخش، عیادت كرده و در جریان چگونگی روند درمان در این بخش قرار گرفتند.

سپس، در نشستی كه با رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، دادستان عمومی شهرستان ری و خیران شركت كننده، حمایت كامل خود از تداوم فعالیت این بخش و توسعه آن را اعلام كردند كه محتوای سخنان آنان متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

لازم به ذكر است؛ مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، و تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه از جمله دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی می باشد، فعالیت می كند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۱:۲۸ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳