دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

حمایت دادستان شهرستان ری، از تداوم فعالیت و توسعه بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

حمایت دادستان شهرستان ری، از تداوم فعالیت و توسعه بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی در مركز روانپزشكی رازی

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، با شركت در مراسم افتتاحیه بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در بیمارستان روانپزشكی رازی (امین آباد)، حمایت خود از تداوم فعالیت و توسعه این بخش را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، نوفرستی پس از شركت در مراسم آغاز به كار این بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی، در نشستی با حضور مسئولان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و جمعی از خیران بزرگ كشور، گفت: با توجه به اینكه راه اندازی این بخش در دستوركار مركز روانپزشكی رازی نبوده و مسئولان بیمارستان با حمایت دانشگاه، نسبت به این مهم همت كرده و برای كمك به مردم متدین شهرستان ری، این بخش سرپایی درمان بیماران كرونایی را راه اندازی كردند، جای تشكر و قدردانی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری افزود: تجهیز این بخش با 50 تخت كه قابل افزایش می باشد و با مراقبت های كامل درمانی، در شرایط مناسب قرار دارد، كار بسیار مفید و ارزشمندی است و حمایت دادستانی با توجه به اینكه وظیفه حمایت از حقوق عامه را به عهده دارد، بجاست، چرا كه در شرایط كنونی، هیچ موضوعی مهمتر از مهار بیماری كرونا در كشور وجود ندارد.

نوفرستی تصریح كرد: از ریاست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز تشكر می كنم كه مقدمات تهیه داروی رمدسیویر را نیز برای بیماران این منطقه فراهم كردند و راه اندازی این بخش درمانی، سبب رضایتمندی مردم ساكن در منطقه كه نیاز بیشتری به حمایت های درمانی دارند، خواهد شد.

وی بر حمایت دادستانی در تامین نیازها و یا استفاده از امكانات منطقه برای تداوم فعالیت و توسعه بخش سرپایی تزریق رمدسیویر جهت بیماران كرونایی تاكید كرد.

پیش از سخنان دادستان شهرری، دكترحمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی، ضمن بیان آخرین وضعیت شیوع كرونا در كشور و دیگر كشورهای دنیا، روند واكسیناسیون را با حمایت دولت، بسیار خوب توصیف كرد و درعین حال، سه ضلع موفقیت در كنترل بیماری كرونا را در " واكسیناسیون عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و حمایت از گروه های آسیب پذیر " ذكر كرد.

رئیس دانشگاه افزود: رسالت این دانشگاه و مركز روانپزشكی رازی، درمان بیماران كرونایی نبوده، اما با توجه به شرایط كنونی كه حجم مبتلایان به این بیماری افزایش یافته و بیماران برای درمان سرپایی با داروی رمدسیویر، به بیمارستان ها و مراكز درمانی مراجعه می كنند و گاه باید در نوبت های طولانی قرار بگیرند، بخش سرپایی تزریق این دارو در بیمارستان روانپزشكی رازی و جدای از بخش های بستری بیمارستان راه اندازی شد تا بتواند پاسخگوی بخشی از نیاز بیماران مناطق جنوبی تهران باشد.

دكتر خانكه به 50 تخت بستری آماده پذیرش در این بخش اشاره كرد و گفت: پیش بینی افزایش این تعداد تخت، تا یك صد تخت نیز شده است تا در صورت نیاز، بتوان سریعا نسبت به راه اندازی آنها اقدام كرد.

وی با اشاره به تلاش هایی كه طی ماه های گذشته برای تامین نیازهای مراكز درمانی به دستگاه سی تی اسكن، PCR و اكسیژن ساز انجام شده، افزود: با تلاش معاونت های درمان دانشگاه و وزارت بهداشت، دستگاه های PCR و اكسیژن ساز خریداری شد، اما فعلا منابع كافی برای خرید دستگاه سی تی اسكن موجود نیست كه اگر این منابع برای خرید و نصب آن در مركز روانپزشكی رازی تامین شود، می توانیم علاوه بر رفع نیاز بیماران خاص بیمارستان روانپزشكی رازی، خدمات مربوط به سی تی اسكن بیماران منطقه امین آباد و شهر ری را نیز پوشش بدهیم.

در ادامه، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سخنان كوتاهی، از پرسنل و مسئولان بیمارستان روانپزشكی رازی كه بصورت جهادی و در كمترین زمان، نسبت به راه اندازی بخش سرپایی تزریق داروی رمدسیویر اقدام كردند، تشكر و قدردانی كرد.

دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه نیز ضمن تشكر از همه پرسنل و مسئولان بیمارستان كه در راه اندازی این بخش تلاش كردند، گفت: خیلی خوشحالم كه این اتفاق در منطقه امین آباد افتاده تا ان شاالله بتوانیم قدم كوچكی در مدیریت پاندمی كرونا و خدمات رسانی به بیماران نیازمند این منطقه برداریم.

در ادامه، هاشم سلیمی آشتیانی عضو هیات مدیره جامعه خیران حامی معلولان كشور در سخنانی با تاكید بر استمرار فعالیتی كه در بخش سرپایی درمان بیماران كرونایی بیمارستان روانپزشكی رازی آغاز شده است، افزود: مسئولان دانشگاه و بیمارستان وظیفه خودشان را بخوبی انجام دادند و حالا وظیفه خیران و مسئولان منطقه است كه با حمایت های خود، به استمرار فعالیت این بخش كمك كنند.

وی، برنامه ریزی و مدیریت واحد در عرصه های مختلف كشور را ضروری دانست و افزود: ارگان ها و نهادها از فعالیت های موازی پرهیز كنند و برای مدیریت و كنترل بیماری در كشور، راه اندازی خیریه های خانوادگی می تواند راهگشا باشد.

دكتر امید رضایی رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی نیز در سخنان كوتاهی، ضمن تشكر از حضور مسئولان شهرستان ری و خیران حامی بیمارستان رازی در مراسم افتتاح بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی، راه اندازی این بخش را حاصل تلاش گروهی و زحمات همه پرسنل بیمارستان رازی، مدیریت معاونت درمان دانشگاه و حمایت ریاست دانشگاه دانست.

گفتنی است، بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر"، روز یكشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری، خیران بزرگ سلامت كشور، رئیس، معاونان و مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و مسئولان مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد)، آغاز به كار كرد.

این بخش درمان سرپایی بیماران كرونایی، با 50 تخت بستری موقت كه امكان افزایش خواهد داشت و ظرفیت پذیرش روزانه بیش از یك صد بیمار، جدای از بخش های بستری بیمارستان روانپزشكی رازی قرار گرفته است كه با فعالیت كادر درمان شامل پزشك متخصص، پزشك عمومی، پرستاران و بهیاران، خدمات تزریق داروی تجویزی پزشك و انجام آزمایش های لازم را به بیماران مراجعه كننده به این بخش، ارائه می دهد.

این بخش تزریق رمدسیویر كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تحت نظارت وزارت، درمان و آموزش پزشكی فعالیت می كند، هر روز حتی روزهای تعطیل، از ساعت 8 صبح تا 15 به بیماران كرونایی خدمت رسانی می كند.



انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۲۱ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴