دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

260 محله تهران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد
 
تهران- ایرنا- عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه در كل كشور بیش از 2 هزار محله در معرض آسیب شناسایی شده اعلام كرد: 260 محله كلانشهر تهران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد.
260 محله تهران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد تهران- ایرنا- عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه در كل كشور بیش از 2 هزار محله در معرض آسیب شناسایی شده اعلام كرد: 260 محله كلانشهر تهران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علی آقامحمدی كه عصر چهارشنبه در هفتاد و یكمین نشست طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات كم برخوردار با هدف برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی طرح پزشك خانواده در محله شهید هرندی سخن می گفت افزود: محله شهید هرندی در منطقه 12 تهران بیشترین آسیب های اجتماعی را دارد به همین منظور این محله در اولویت كاری است.

وی تاكید كرد: 65 درصد اهالی محله هرندی اجاره نشین هستند كه 242 خانواده شناسایی شده اند تا برای آنان چاره اندیشی شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر برای كلیه خانواده های شناسایی شده تحت پوشش خدمات پزشكی در نظر گرفته شده است كه با اجرای طرح پزشك خانواده، خدمات پزشكی و درمانی این افراد در محلات تسهیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تنوع بسته های معیشتی اشاره كرد و گفت: تاكنون بسته های معیشتی اهدا شده به نیازمندان یك شكل و اقلام آن تكراری است اما در برخی خانواده ها كه كودك در حال رشد دارند و یا كهن سال و بیمار هستند اقلام دیگری به غیر از روغن و برنج بدردشان می خورد كه در این زمینه نیز اقداماتی در محله هرندی و سایر محلات پر آسیب تهران و كشور باید صورت بگیرد.

آقامحمدی خاطرنشان كرد: در روزهای آینده این بسته های معیشتی در محلات كم برخوردار از جمله محله هرندی توزیع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به واكسیناسیون به هنگام شهروندان در محله هرندی نیز گفت: در هشت پهنه این اقدام موثر با همكاری شهرداران كوچه ها انجام شد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توسعه خانه های هلال، امداد، اوقاف در مناطق كم برخوردار نیز گفت: در شهر تهران این خانه ها راه اندازی شده و مشكلات تمامی محلات توسط شهرداران كوچه ها شناسایی و نسبت به رفع مشكلات اقدام می شود، به عنوان مثال اگر شهروندی مشكلی با شهرداری دارد بلافاصله این مشكل به نماینده شهرداری ارسال و نسبت به رفع آن اقدام می شود.

به گفته وی، اداره كل اوقاف و كمیته امداد اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و در كل كشور كمیته امداد قول داده بیش از 300 خانه امداد در محلات كم برخودار كشور ایجاد كند.

آقا محمدی خاطرنشان كرد: بیشترین مشكل محلات كم برخوردار در زمینه بهداشت و درمان در این شرایط كرونایی است كه در این زمینه پزشكان، مدیران دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت بهداشت باید اقدامات اساسی و به هنگام انجام دهند.

برچسب ها
- علی آقامحمدی
- شهر تهران
- مجمع تشخیص مصلحت نظام
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۵۵ - ۰۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸