دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست مشترك دفتر نهاد مقام معظم رهبری با كمیته تحقیقات دانشجویی درباره توسعه مشاركت های بین رشته ای
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مشترك دفتر نهاد مقام معظم رهبری با كمیته تحقیقات دانشجویی درباره توسعه مشاركت های بین رشته ای

جلسه هماهنگی، بررسی و ایجاد راه های جدید مشاركت حداكثری دانشجویان تحصیلات تكمیلی در راستای رسالت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برای انجام همكاری های مشترك پژوهشی علوم میان رشته ای با حضور مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و مسئول كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، جریان سازی مباحث بین رشته ای دین و سلامت با حلقه ارتباطی ایجاد شده متشكل از دانشجویان تحصیلات تكمیلی در دفتر نهاد رهبری را امری مهم دانست و خواستار توسعه فعالیت ها و مشاركت حداكثری دانشجویان تحصیلات تكمیلی با حمایت كمیته تحقیقات دانشجویی شد.

وی بر ضرورت ارتباط مباحث میان رشته ای دین و سلامت با علوم دیگر تاكید كرد و گفت: باید به انجام برنامه ها و اقداماتی كه مطالعات دین و سلامت را با روشمندی خاص خود در دانشگاه ها به جریان می اندازد، توجه بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری با اشاره به سند دانشگاه اسلامی كه در عرصه فرهنگی- تربیتی، آموزشی-پژوهشی و فناوری و مدیریتی محورهای اساسی را مطرح نموده است، افزود: فعالسازی و مشاركت حداكثری دانشجویان تحصیلات تكمیلی و استادان در عرصه های بین رشته ای دین و سلامت، پیوست فرهنگی در مباحث آموزشی، تولید كارهای محصول محور در سطح كشور كه به رفع مشكلات جامعه بیاندیشد، ارتقای مباحث دانش بنیان و ... از مواردی است كه باید مورد توجه دانشگاهیان قرار بگیرد.

دكتر ناهید رحمانی سرپرست كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه ضمن اظهار خرسندی از مشاركت بین بخشی دفتر نهاد رهبری و كمیته تحقیقات دانشگاه، آمادگی كمیته تحقیقات دانشجویی در حمایت همه جانبه از فعالسازی دانشجویان تحصیلات تكمیلی در عرصه میان رشته ای را اعلام كرد و اظهار داشت: كمیته تحقیقات فناوری، برای بهره مندی از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تكمیلی و ترویج مباحث بین رشته ای، برگزاری وبینارهایی در سطح كشور با خروجی مقالات مروری، تولید پرسشنامه، كتاب و سایر تولیدات علمی با سرفصل های مطرح شده و امتیازات آموزشی اثربخش بر رزومه علمی دانشجویان تحصیلات تكمیلی را پیشنهاد می دهد.

رحمانی با اشاره به رسالت ها و رشته های آموزشی دانشگاه، اشاعه مباحث بین رشته ای را موثر دانست و از فعالیت كمیته تحقیقات دانشجویی در وبینارهای متعدد و كارآمد، فصلنامه علمی- اجتماعی كمیته تحقیقات دانشجویی، علاقه مندی به پیوست فرهنگی در این فصلنامه و فعالسازی كارگروه فناوری كمیته تحقیقات و فناوری خبر داد .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای شكوفایی، رشد و اعتلای علمی و پژوهشی دانشجویان و تربیت پژوهشگران و مدیران آینده كشور، نهادینه ساختن فعالیت های پژوهشی در بین دانشجویان، توانمند سازی دانشجویان در زمینه پژوهش از طریق شیوه های مختلف آموزش نظری و عملی، ایجاد زمینه مناسب به منظور حمایت های مادی و معنوی دانشگاه را از فعالیت های علمی دانشجویان عنوان كرد.

گفتنی است، ایجاد كارگروه های تحقیقاتی محصول محور با خروجی كتاب، طراحی سر فصل های كتاب های درسی با مولفه های آموزشی، فعالسازی فضای فناوری در عرصه فناوری و سلامت اجتماعی در قالب اپلیكیشن، تلاش در جهت افزایش درآمدهای دانشگاه، ارتقای رتبه دانشگاه و ... از دیگر برنامه های پیشنهادی این نشست مشترك بود .

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۳:۵۷ - ۰۴/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳