دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

روند خدمات رسانی بهزیستی به سمت تخصصی شدن پیش می رود
 
ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی ایلام با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی به عنوان یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: روند خدمات رسانی این سازمان به عموم مردم و جامعه هدف روز به روز به سمت تخصصی شدن پیش می رود.
روند خدمات رسانی بهزیستی به سمت تخصصی شدن پیش می رود ایلام - ایرنا - مدیركل بهزیستی ایلام با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی به عنوان یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: روند خدمات رسانی این سازمان به عموم مردم و جامعه هدف روز به روز به سمت تخصصی شدن پیش می رود.

زهرا همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بدو تاسیس بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات این سازمان امروز به نزدیك 200 ماموریت افزایش و برخی خدمات به عنوان نیاز اصلی مددجویان تقویت شده است.

وی یكی از مهمترین خدمات در راستای توانمندسازی جامعه هدف را تامین مسكن مددجویان عنوان كرد و اظهار داشت: یكی از اولویت های این سازمان احداث مسكن است كه در این زمینه تاكنون 2 هزار و 783 واحد مسكونی با مشاركت این سازمان برای مددجویان احداث و تحویل شده است.

وی توانمندسازی مددجویان را از اهداف اصلی این سازمان اعلام كرد و یادآور شد: برنامه ریزی این سازمان توانمندسازی سالانه 10 درصد جامعه هدف است تا به خودكفایی و استقلال مالی دست یابند و در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از طریق بیمه های كارفرمایی و خویش فرمایی و توانمندی روانی و اجتماعی جامعه هدف از برنامه های این سازمان در این راستا است.

مدیركل بهزیستی ایلام در خصوص مددجویانی كه فاقد توانایی لازم برای اشتغال هستند، گفت: در این زمینه با پرداخت مستمری، كمك هزینه معیشت، حق پرستاری،تامین وسایل توانبخشی و بهداشتی از این افراد حمایت می شود.

همتی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه، اضافه كرد: بهزیستی در طول سال تلاش دارد متناسب با تغییرات و آسیبهای جامعه با ایجاد مراكز مختلف نظیر مراكز مشاوره، مراكز كاهش آسیب، خانه های امن زنان، خانه سلامت دختران ، مراكز ساماندهی كودكان كار و خیابان و غیره خدمات لازم تخصصی در راستای كاهش آسیبهای اجتماعی را به مددجویان و عامه مردم ارایه كند.

پیشگیری از معلولیت ها

وی یكی دیگر از خدمات این اداره كل را اقدام های پیشگیرانه برای شیوع معلولیت عنوان كرد و گفت: ارایه مشاوره های ژنتیك، غربالگری شنوایی نوزادان، بینایی سنجی كودكان، پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین و غیره نیز در طول سال در دستور كار این سازمان قرار دارد.

همتی اظهار داشت: بهزیستی در سال های اخیر همچنین از محل جلب مشاركت های مردمی با جلب اعتماد خیرین و احاد مردم خدمات مختلفی به مددجویان ارایه كه مهمترین آن احداث شیرخوارگاه بوده كه 100درصد آن از محل مشاركت مردم تامین شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت سعی شده است متناسب با اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی از طریق سازمان های مردم نهاد و مشاركت مردم بخشی از خدمات این سازمان به مردم ارایه شود.

38 هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

برچسب ها
- انقلاب اسلامی ایران
- استان ایلام
- سازمان بهزیستی كشور
- دهه فجر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۶ - ۲۴/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹