دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بهترین نوع واكسن كرونا را برای مردم تهیه می كنیم
 
قانعی گفت: تا به نتیجه نهایی رسیدن واكسن ایرانی كرونا، بهترین و مطمئن ترین نوع واكسن را از بازار جهانی تهیه می كنیم.
به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید واكسن كرونا در كشور اظهار كرد: دانشمندان كشورمان شبانه روز در حال تلاش برای تولید بهترین واكسن كرونای بومی هستند، محصولی كه با بهترین كیفیت و نتیجه علمی به بازار می رسد و جامعه را از شر این بیماری خلاص می كند.

او افزود: در تلاشیم تا به نتیجه نهایی رسیدن واكسن ایرانی كرونا، بهترین و مطمئن ترین نوع واكسن را از بازار جهانی تهیه كنیم. مردم نگران نباشند و قطعا محصولی با ایمنی بالا و استاندارد را می خریم. ایران كشوری است كه همیشه در شرایط بحرانی با یك بسیح عمومی از پس مشكلات برآمده است؛ این بار هم این اتفاق خواهد افتاد.

قانعی ادامه داد: یكی از شركت های ایرانی در حال ساخت واكسنی شبیه به واكسن مدرنایی است كه تاییده آژانس دارویی اروپا را كسب كرده است. دانشمندان ما نیز در تلاشند تا واكسنی كاملا شبیه به این محصول را تولید كنند.

دبیر كمیته علمی مبارزه با كرونا با بیان اینكه هیچ یك از واكسن های ایرانی كرونا بدون گذراندن تست های اولیه به تولید انبوه نمی رسد، بیان كرد: همه واكسن ها باید ابتدا 3 فاز تایید را بگذرانند و بعد مجوز تولید انبوه بگیرند. هیچ گاه این روند شكل دیگری را تجربه نكرده است.
   تاریخ: ۱۲:۳۳ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۰