دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

كودكان را در معرض اخبار كرونا قرار ندهید
 
بیماری كرونا بحران فرسایشی است و كودكان در این شرایط نباید تحت تاثیر اخبار منفی و مخرب كرونا قرار گیرند.
كودكان را در معرض اخبار كرونا قرار ندهید



بیماری كرونا بحران فرسایشی است و كودكان در این شرایط نباید تحت تاثیر اخبار منفی و مخرب كرونا قرار گیرند.

گیلدا رجبی روانشناس بیمارستان ضیائیان درباره حمایت های عاطفی و روانی از كودكان و نوجوانان در بلایا افزود: بحران كرونا بحرانی فرسایشی محسوب شده و تغییرت زیادی در روند زندگی افراد ایجاد كرده است.

وی اظهار داشت: كودكان و نوجوانان در شرایط بحران واكنش های متفاوتی نشان می دهند. علائمی مانند تعریق زیاد، ترس، اضطراب، نگرانی و احساس غم و اندوه در این دوران بیشتر از حالات عادی دیده می شود. علائم بدرفتاری در كودكان از نشانه های وجود مشكل و استرسی نهفته نشات می گیرد.

این روانشناس ادامه داد: آموزش مجازی در دوران بحران می تواند در مشكلات یادگیری كودكان و نوجوانان تأثیرگذار باشد. به كودكان و نوجوانان كمك كنیم تا یك برنامه ریزی منظم برای فعالیت های روزانه خود داشته باشند.

رجبی خاطرنشان كرد: به كودكان و نوجوانان مهارت حل مسئله و سازگاری با شرایط بحران را آموزش دهیم.

بر اساس آخرین تحلیل ها، 10 شهر كشور در وضعیت قرمز، 23 شهر در وضعیت نارنجی، 163 شهر در وضعیت زرد و 252 شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 10 شهر قرمز كشور در استان مازندران و شامل شهرهای آمل، بابل، تنكابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادكوه، فریدونكنار، قائمشهر و نكا است.

ویروس كرونا عامل بیماری كووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت كوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری كه سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید كرد.

بیماری كووید 19 بر اساس آمار رسمی كشورها تاكنون بیش از 92 میلیون نفر را در دنیا مبتلا كرده و بیش از یك میلیون و 980 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت كرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین كشور دنیاست. تعداد فوت كرونا در آمریكا، برزیل، هند، مكزیك، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس كرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشكلات گوارشی از جمله علائم بیماری كووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.
منبع خبر:
رادیو سلامت
   تاریخ: ۰۸:۲۹ - ۲۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲