دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اهمیت توجه به سلامت اجتماعی در برنامه هفتم توسعه
 
رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران به اهمیت توجه به سلامت اجتماعی در برنامه هفتم توسعه اشاره كرد و گفت: سلامت اجتماعی محور كنفرانس امور اجتماعی در برنامه هفتم خواهد بود.
اهمیت توجه به سلامت اجتماعی در برنامه هفتم توسعه رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران به اهمیت توجه به سلامت اجتماعی در برنامه هفتم توسعه اشاره كرد و گفت: سلامت اجتماعی محور كنفرانس امور اجتماعی در برنامه هفتم خواهد بود.

سید حسن موسوی چلك در گفت و گو با مهر گفت: بر اساس مفاد سند چشم انداز ایران 1404، هر پنج سال برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پس از طی مراحل قانونی تصویب و ابلاغ می شود كه برنامه هفتم توسعه، آخرین برنامه در راستای تحقق اهداف مندرج در سند مذكور است.

وی افزود: با توجه به اهمیت امور اجتماعی در حوزه های مختلف در این برنامه ها و با توجه به نزدیكی تدوین پیش نویس لایحه برنامه مذكور و به منظور اخذ نظرات مسئولین سازمان های مرتبط، كارشناسان و صاحب نظران و…، انجمن مددكاران اجتماعی ایران كنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 28 و 29 بهمن ماه سال جاری به صورت برخط (آنلاین) برگزار می كند.

دبیر علمی كنفرانس امور اجتماعی در برنامه هفتم افزود: این كنفرانس ملی با شعار سلامت اجتماعی و محورهای سرمایه اجتماعی، امنیت عمومی و اجتماعی، پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی، مواد مخدر و روانگردان ها و الكل، آسیب های اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، مدیریت شهری، سالمندی، توانبخشی، كودكان، محورهای برنامه شامل سرمایه، محرومیت فقر و عدالت اجتماعی، جمعیت و مسائل جمعیتی، مدیریت بحران و …برگزار می شود.

موسوی چلك تاكید كرد: در این كنفرانس بیش از 90 دستگاه از قوای مختلف، مجریه، قضائیه، مقننه، ناجا، معاونت حقوقی رئیس جمهور، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضائیه، وزارت خانه های مختلف، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، وزارت علوم، آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی كشور، وزارت دادگستری، مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از انجمن ها و همچنین فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی و انجمن جهانی مدارس (دانشگاه ها) مددكاری اجتماعی نیز همكاری دارند.

وی افزود: 248 اصل مقاله و 30 گزارش ملی در دبیرخانه كنفرانس دریافت شد از این میان حدود 110 سخنرانی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین 19 نشست تخصصی ارائه می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۳۰ - ۲۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲