دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دریافت كنندگان واكسن كرونا در آذربایجان غربی عوارض جدی نداشته اند
 
ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: افراد دریافت كننده واكسن كرونا در استان، تاكنون عوارض جدی نداشته اند و مشكل خاصی برای این افراد ایجاد نشده است.
دریافت كنندگان واكسن كرونا در آذربایجان غربی عوارض جدی نداشته اند ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: افراد دریافت كننده واكسن كرونا در استان، تاكنون عوارض جدی نداشته اند و مشكل خاصی برای این افراد ایجاد نشده است.

دكتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واكسیناسیون كرونا از روز 21 بهمن امسال همزمان با سراسر كشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شد و این روند با تزریق واكسن به افراد شاغل در مراكز درمانی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه كرد: واكسنی كه تزریق آن در كشور آغاز شده، "اسپوتنیك وی" بوده كه مورد تایید مجامع بین المللی است و كارایی این واكسن در مجله علمی لنست مورد تایید قرار گرفته و تاكنون 20 كشور از این واكسن استفاده كرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار كرد: در مرحله اول 435 نفر از كادر درمان استان كه در بخش ICU خدمت می كنند، از طریق این واكسن، علیه كرونا واكسینه می شوند؛ این افراد پس از دریافت دوز اول واكسن، 21 روز بعد دوز دوم را دریافت می كنند. در مجموع 870 دوز واكسن اسپوتنیك وی به كادر درمان شاغل در بخش ICU تزریق می شود.

آقازاده بیان كرد: تا پایان اسفند امسال 38 هزار 511 نفر شامل كاركنان بیمارستان ها، مراكز تشخیصی و درمانی و مراكز بهداشتی به همراه سالمندان مراكز تجمعی واكسینه می شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر پزشكان، پرستاران و كادر درمانی بخش های مراقبت های ویژه، بیمارستان های مرجع و مراكز درمانی استان، كاركنان مراكز 16 و 24 ساعته، آزمایشگاه های تشخیص كرونا، دانشجویان پزشكی و پرستاری، رادیولوژی و بخش های غیربیمارستانی و همچنین كاركنان مراكز بهداشتی در صف دریافت واكسن تا پایان سال قرار دارند.

وی گفت: علاوه بر آن، تا پایان اسفند امسال معلولان جسمی حركتی و ذهنی به همراه سالمندان مراكز تجمعی كه حدود پنج هزار نفر را شامل می شوند، علیه بیماری كووید 19 واكسینه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: افراد دارای بیماری های زمینه ای، افرادی كه بیش از 65 سال سن دارند، ساكنان مراكز تجمعی، بانوان باردار از جمله دیگر گروه های هدف برای واكسیناسیون به شمار می روند كه عملیات واكسیناسیون آنان، اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

آقازاده اظهار كرد: در صدد هستیم تا نیمه سال آینده بیش از یك میلیون و 526 هزار نفر را در آذربایجان غربی علیه كووید 19 واكسینه كنیم.

وی درباره اهمیت حفاظت فردی پس از دریافت واكسن بیان كرد: بین واكسینه كردن نوبت اول و دوم، 21 روز فاصله است، مردم باید دقت كنند كه پس از دریافت واكسن نوبت اول ایمنی ایجاد نمی شود و پس از تزریق نوبت دوم، واكسن تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی تاكید كرد: واكسیناسیون نباید باعث شود، افرادی كه واكسینه می شوند در این عقیده باشند كه به كرونا مبتلا نمی شوند؛ باید پروتكل ها، خود مراقبتی و فاصله گذاری و عدم حضور در اجتماعات را رعایت كنیم تا به ایمنی جمعی در استان دست یابیم.

به گزارش ایرنا، بیش از 38 هزار نفر تا پایان امسال علیه كرونا در آذربایجان غربی واكسینه خواهند شد.

برچسب ها
- كرونا
- ویروس كرونا
- آذربایجان غربی
- اسپوتنیك وی
- كووید-19
- اسپوتنیك
- ارومیه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۰ - ۲۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰