دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی مسائل اجتماعی در همایش كرونا، دانشجویان و سلامت روانی
 
تهران - ایرنا - همایش كرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز چهارشنبه 21 مهر 1400 با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان كشور به مدت 2 روز در سالن همایش های رفاه آغاز شد.
بررسی مسائل اجتماعی در همایش كرونا، دانشجویان و سلامت روانی تهران - ایرنا - همایش كرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز چهارشنبه 21 مهر 1400 با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان كشور به مدت 2 روز در سالن همایش های رفاه آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، این همایش دو روزه با همكاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مركز مشاوره دانشگاه تهران، انجمن های علمی روانشناسی و مشاوره ایران و نیز همكاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور به شكل حضوری و مجازی و با استقبال استادان و دانشجویان در حال برگزاری است.

«اختلالات روانی، كرونا و سوگ ابراز نشده، كرونا خانواده و فرزندان، كرونا و آموزش مجازی، كرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، كرونا و رسانه، كرونا و مسئولیت های مدنی و كرونا، نقش دولت و مسئولین» از جمله محورهای این همایش است.

بیش از 150 مقاله و چهار پانل تخصصی شامل «كرونا، سلامت زیستی، روانی و اجتماعی و معنوی، آسیب شناسی و مداخلات درمانی، كرونا، خانواده و سبك زندگی، كرونا، فرهنگ، رسانه، آموزش مجازی، كرونا، چالش های حقوقی و حمایت از حقوق شهروندان» با حضور چندین متخصص مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان كشور از وزارت علوم، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشكی ایران، دانشگاه پیام نور، دانشكده رفاه، دانشگاه بقیه الله (عج)، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشكده صدا و سیما در این كنگره دو روزه برگزار خواهد شد كه نتایج و دست آوردهای این كنگره در بحث بازگشایی دانشگاه ها و سیاست ها و برنامه های ویژه دانشجویان بكار خواهد رفت.

سلامت روح و روان به عنوان یكی از شاخص های پویایی و شكوفایی كشورها، نزدیك به دو سال است كه با شیوع كرونا دستخوش تغییر شده تا آنجا كه به گفته كارشناسان، ضرورت دستیابی به درمان آسیب های روحی و روانی همه اقشار جامعه در دوران كرونا و پساكرونا را دوچندان كرده است.

سلامت روان از مهم ترین مقوله های حوزه بهداشت به شمار می رود كه بنا بر تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت روان به حالتی از كیفیت زندگی گفته می شود كه فرد بتواند توانایی های خود را شناسایی كند و با استرس های روزمره به راحتی كنار بیاید؛ درواقع یك فرد سالم از لحاظ روانی باید بتواند به راحتی كار كند و با جامعه در مشاركت باشد.

سازمان جهانی بهداشت با توجه به اهمیت سلامت روان در عصر حاضر اعلام كرده است: اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد، بیماری روانی تا 2030 میلادی شایع ترین بیماری در جهان خواهد شد.

ویروس كرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشكلات گوارشی از جمله علائم بیماری كووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته (سه شنبه) 20 مهر ماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران كووید19 در كشور به 5 میلیون و 729 هزار و 785 نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به 123 هزار و 81 نفر رسیده است.

5 میلیون 249 هزار و 956 نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین 5 هزار و 124 نفر از بیماران مبتلا به كووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاكنون 33 میلیون و 453 هزار و 877 آزمایش تشخیص كووید19 در كشور انجام شده است.

همچنین تاكنون 46 میلیون و 250 هزار و 501 نفر دُز اول واكسن كرونا و 20 میلیون و 778 هزار و 880 نفر نیز دُز دوم را تزریق كرده اند و مجموع واكسن های تزریق شده در كشور به 67 میلیون و 29 هزار و 381 دُز رسید.

برچسب ها
- كرونا
- سازمان امور دانشجویان
- سازمان جهانی بهداشت
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- دانشگاه تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۵ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶