دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رفع چالشهای حوزه جوانان نیازمند تغییر نگرشها
 
بیكاری و ازدواج از جمله عمده ترین مشكلات و آسیب های پیش روی جوانان است.
رفع چالشهای حوزه جوانان نیازمند تغییر نگرشهابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كهگیلویه و بویراحمد، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، آسیب های اجتماعی جوانان در كهگیلویه و بویراحمد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
سرپرست معاون سیاسی استاندار در این نشست با بیان اینكه در زمان حاضر اقتصاد، بیكاری و ازدواج از جمله عمده ترین مشكلات و آسیب های پیش روی جوانان است گفت: مسئولان این حوزه باید بیش از گذشته برای حل آن بشتابند و راهكارهای كوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت ارایه كنند.

آقای هاشمی افزود: جوانان سهم موثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی ملت ها دارند كه باید راهبردهای اتخاذ كرد تا مشكلات فراروی آنان برطرف شود.
هاشمی به استفاده از روانشناسان و متخصصان برای كاهش آسیب های اجتماعی هم اشاره كرد و ادامه داد: باید به كمك روانشناسان، برای جلوگیری از كاهش آسیب های اجتماعی كارگاه های آموزشی برپا شود.

سرپرست معاون سیاسی استاندار گفت: برخی آسیب ها نگران كننده هستند چرا كه در برخی مواقع بنیاد خانواده ها تحت تاثیر قرار گرفته است.
وی از دستگاه های فرهنگی و روحانیون خواست بیش از گذشته به این امر توجه كنند و مناطق آسیب زا شناسایی و مبلغ اعزام شود.

مدیر كل بانوان استانداری هم در این جلسه گفت: هفت آسیب از مهمترین آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان بررسی شده كه یكی از مهمترین این آسیب ها نبود شغل می باشد.
صداقت افزود: در صورت موافقت مسئولان متولی كالاهای قاچاق كشف شده برای جهیزیه جوانان نیازمند استفاده شود.
وی همچنین اضافه كرد: یك خوابگاه در شهر دیشموك برای دخترانی كه به دلیل نبود خوابگاه ترك تحصیل می كردند در حال احداث است.
   تاریخ: ۰۹:۴۹ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶