دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مادران و دانش آموزان خسته از آموزش مجازی/ كودكان قربانیان اصلی كرونا هستند
 
آموزش مجازی با تمام كاستی ها و مزایا وارد دومین سال شد اما دیگر هیجان رویهای آغازین را نداردچرا كه اغلب با مادران و دانش آموزانی خسته، كلافه و بی انگیزه در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه هستیم.
مادران و دانش آموزان خسته از آموزش مجازی/ كودكان قربانیان اصلی كرونا هستند آموزش مجازی با تمام كاستی ها و مزایا وارد دومین سال شد اما دیگر هیجان رویهای آغازین را نداردچرا كه اغلب با مادران و دانش آموزانی خسته، كلافه و بی انگیزه در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه هستیم.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از كُردتودی، آموزش مجازی در دو سال گذشته به علت شرایط خاص همه گیری بیماران كرونا استفاده از فضای مجازی توسط نوجوانان بیشتر شده است، نداشتن سواد رسانه ای موجب تهدیدی جدی برای خانواده ها در دوران كرونا و تعطیلی مدارس شده كه نیازمند توجه بیشتر والدین است.

فراهم شدن محیطی امن برای نوجوانان در تربیت صحیح نوجوانان و كاهش گرایش آنها به رفتارهای پر خطر بسیار موثر است.

یك محیط غنی شده می تواند شامل فرزندپروری خوب، آموزش خوب، همسالان خوب، شبكه های اجتماعی قوی باشد.شاید در محیط غنی شه همه چیز آیده آل نباشد اما رفتار باید به گونه ای باشد كه اجرای آن منجر به خروجی خوب در راستای تربیت صحیح نوجوان و مصونیت سازی او در برابر آسیب های اجتماعی شود.



فضای مجازی دنیای بی حد و مرز تهدیدی برای دانش آموزان

آموزش مجازی با تمام كاستی ها و مزایا وارد دومین سال شد اما دیگر هیجان رویهای آغازین را ندارد چرا كه اغلب با مادران و دانش آموزانی خسته، كلافه و بی انگیزه در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه هستیم.

با گذشت بیشتر از یكسال كه دانش آموزان در تمام سطوح به واسطه آموزش های برخط ورودی زود هنگام به فضای مجازی را تجربه كردند به نظر می رسد با چم و خم این فضا آشنایی بیشتری پیدا و جذابیت های متنوع آن را كه به نوعی در شمار ممنوعیت های تربیتی آنهاست، كشف كرده اند.

نقل قول های والدین نشان می دهد كه دانش آموزان با رفتن به اتاق های دربسته به بهانه دیدن كلیپ های آموزشی مدرسه با همین حس كنجكاوی و رسیدن به جذابیت های مورد نظرشان سرگرم می شوند.



مادرانی كه دو سال است معلم دانش آموزان هستند

پریوش صفاریان مادر دو دانش آموز بیجاری در گفتگو با خبرنگار كردتودی اظهار داشت: متاسفانه دنیای شادی كه آموزش و پرورش برای دانش آموزان طراحی كرده موجب ایجاد غصه و نگرانی در بین خانواده ها شده است.

وی افزود: نزدیك به دو سال است كه تحصیل دانش آموزان به فضای مجازی و بستر شاد كشیده شده در حالیكه بیشترین دردسر برای مادران خانواده است.

این مادر بیجاری عنوان كرد: از ابتدای سال تحصیلی هر روز از ساعت 8 صبح تا یك بعدظهر برای انجام تكالیف فرزندانم در بستر شاد هستن و علنا نمی توانم به كارهای دیگر منزل برسم.

وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی یعنی ورود فرزندانمان به دنیای بی حد و مرزی كه بزرگ و كوچك نمی شناسد و موجب تهدیدات زیادی برای دانش آموزان به ویژه مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان شده است.



كودكان قربانیان اصلی كرونا

به گفته كارشناسان اجتماعی كودكان رانده از بازی كودكانه، مدرسه و جمع همسالان خود قربانیان اصلی این ویروس منحوس هستند.

كشاندن آموزش به فضای مجازی و در اختیار گذاشتن گوشی ها هوشمند برای كودكان اوقت فراغت بچه های سرزمین ما را بلعید و به گفته بسیاری از خانواده ها و كارشناسان فرهنگی و اجتماعی مشكلات متعددی به وجود آورد.

دنیای امروز بچه ها، با گسترش روز افزون رایانه ای زمین تا آسمان با دهه های گذشته فرق كرده و تغییرات روحی و فرهنگی نسل كودك و نوجوان در سایه ابزار جدید، كاملا نرم و البته سریع اتفاق می افتد.

طبق نظر روانشناسان بازگشایی مدارس با رعایت پروتكل های بهداشتی نقش مهمی در كاهش تنش های خانواده ها و آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.



آموزش حضوری 127 هزار دانش آموز متوسطه دوم در كردستان آغاز شد

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با كرونا از روز 15 آبان دانش آموزان متوسطه دوم شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم پس از 20 ماه تعطیلی مدارس، در مدرسه حضور یافته و آموزش حضوری می بینند.

وی افزود: متوسطه آموزش و پرورش كردستان ادامه داد: آموزش حضوری مابقی دانش آموزان نیز از 16 آبان آغاز شده و در زمینه نحوه حضور در مدرسه و تصمیم گیری برای گروه بندی دانش آموزان برای حضور درمدرسه اختیار تام به شورای مدارس داده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان عنوان كرد: در حال حاضر 75 درصد از این تعداد دانش آموز متوسطه دوم استان واكسینه شده و 24 درصد یا مراجعه نكرده و یا به هر دلیل دیگری هنوز واكسینه نشده اند اما می توانند در مدارس حضور یابند البته به احتمال زیاد مجبور باشند برای حضور در مدرسه هرچند مدت یك بار تست كرونا بدهند.

وی همچنین به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان مقطع متوسطه اول و مقطع ابتدایی اشاره كرد و بیان كرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی آموزش حضوری این مقاطع نیز از اول آذر آغاز می شود، ضمن اینكه مدارس روستایی و مدارس شهری با جمعیت كم از اول مهر آغاز شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰