دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

لزوم بهره بردن سمن ها از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی دستگاه های مختلف
 
لزوم بهره بردن سمن ها از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی دستگاه های مختلف
معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان گلستان گفت:اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد كه بایستی شرایطی فراهم شود تا سازمان های مردم نهاد بتوانند از این اعتبارات در جهت اجرای طرح های مختلف استفاده كنند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان استان گلستان، معاون امور جوانان این اداره كل گفت:اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد كه بایستی شرایطی فراهم شود تا سازمان های مردم نهاد بتوانند از این اعتبارات در جهت اجرای طرح های مختلف استفاده كنند.

ساسان معین در نشست با شهربانو برهانی مدیر كل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار كرد: 85 درصد از مجموع 107 سمن ثبت شده استان كه از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند اما متاسفانه اعتبارات حوزه فرهنگی بسیار ناچیز و در حد صفر است.

وی افزود: در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز موضوع تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه سازمان های مردم نهاد جوانان با هم افزایی دستگاه های متولی در موضوعات مرتبط، با نظارت و مدیریت استانداری مطرح شد تا در جلسه شورای برنامه ریزی استان این اعتبار اختصاص پیدا كند.

وی اضافه كرد: با ارائه طرح های برجسته و شاخص در حوزه آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب و سایر حوزه های فرهنگی قدم های ارزشمندی برداشته خواهد شد.

وی به طرح قاصدك كه سال گذشته توسط یكی از سمن های جوانان پیشنهاد شد اشاره كرد و گفت: این طرح سال گذشته توسط اداره كل ورزش و جوانان با مشاركت دستگاه های اجرایی استان با برگزاری جلسات، تشكیل كمیته و كارگروه های تخصصی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد كه مورد تایید قرار نگرفت.

وی ادامه داد: طرح فوق مجددا امسال مطرح شده است كه امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان، اهداف بلند این طرح را كه شامل بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های داخلی، تقویت هویت ملی و دینی، كاهش آسیب های اجتماعی، كاهش آمار طلاق و تحكیم بنیان خانواده است را با ارسال مجدد آن به وزارت ورزش و جوانان عملی كنیم.

وی همچنین در بخش دیگری خاطرنشان كرد: اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد كه بایستی شرایطی فراهم شود تا سازمان های مردم نهاد در جهت كاهش آسیب های این بخش ها از اعتبارات موجود استفاده كنند و لازم است این موضوعات در قالب فراخوان اعلام شود.

وی در پایان خواست تا فرایند اخذ شناسه توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود تا سمن ها در بروكراسی اداری منتظر نباشند.

لینك كوتاه: https://news.msy.gov.ir/news/2202698.htm
   تاریخ: ۰۸:۴۶ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵