دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینكه ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد، اظهار كرد: متصل كننده این دو محور مهم توسعه باید رسانه ای باشد كه از دل دانشگاه و دانشجو رشد كرده و آن هم ایسناست.
ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در بازدید از خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس، افزود: همواره رسانه ها و اصحاب رسانه در جامعه مظلوم واقع می شوند و با وجود تمامی مجاهدت ها و خدماتشان بازهم آن طور كه شایسته و بایسته هست، مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینكه باید به خبرنگاران و عكاسان خبرگزاری ایسنا تبریك بگویم كه طی این سال ها همواره با تلاش ها و سختكوشی فراوان در انعكاس اخبار و رویدادهای استان هرمزگان لحظه ای عقب ننشسته اند، تصریح كرد: حوزه رسانه یكی از حوزه هایی است كه در بخش فرهنگی می تواند سبب هم افزایی جامعه شود و پژواك ها را افزایش دهد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینكه هرمزگان از استان هایی است كه همواره در بحث وحدت شیعه و سنی و اقوام ممتاز بوده است، خاطرنشان كرد: باید رسانه ها این مهم را پر رنگ تر جلوه دهند و با تولید و انتشار اخبار و تصاویر این وحدت مثال زدنی نشان دهند هرمزگان استانی وحدت آفرین است.

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است

وی با بیان اینكه متأسفانه در استان هرمزگان شاهد هستیم مسئولان نهادهای قرآنی و فرهنگی آنچنان كه باید در انعكاس فعالیت ها و اقدامات شان تلاشی نمی كنند، اظهار كرد: باید تصمیمات، نتایج جلسات و اقدامات صورت گرفته شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود تا جامعه بداند مسئولانش برای بهبود وضعیت فعلی و توسعه فرهنگی چه اقداماتی در دستور كار قرار داده است.

عبادی زاده با اشاره به اینكه خبرگزاری ایسنا همانطور كه از نامش پیداست در انعكاس رویدادهای دانشجویی و نقش دانشجو و دانشگاه در توسعه كشور نقش مهمی را ایفا كرده است، عنوان كرد: باید فضای دانشگاه ها از این حالت منفعلی بیرون بیاید و فعالیت های دانشگاهی به خوبی منعكس شود تا ارتباط دانشجو با بدنه جامعه پر رنگ تر شود.

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است

وی با بیان اینكه نقش دانشجویان بسیار مهم و در اولویت است زیرا مدیران آینده كشور از همین دانشگاه ها پرورش می یابند و همین دانشجویان تصمیم گیرندگان حركت آینده كشور هستند، اضافه كرد: ایسنا در انعكاس اخبار دانشگاهها نقش مهمی دارد و توقع می رود حتی شعب این خبرگزاری در دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه هرمزگان، علوم پزشكی و پیام نور نیز شروع به فعالیت كند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینكه باید روسای دانشگاه های از حضور ایسنا در دانشگاه ها استقبال كنند، عنوان كرد: ایسنا بازوی كمكی دانشگاه ها و به نوعی شتابدهنده حركت كانون های دانشجویی است پس نباید رئیسی دانشگاهی نسبت به حضور ایسنا در آن دانشگاه موضع مخالف بگیرد.

وی با بیان اینكه ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد؛ متصل كننده این دو محور مهم توسعه باید رسانه ای باشد كه از دل دانشگاه و دانشجو رشد كرده و آن هم ایسناست، افزود: گاهی دانشجویان دیرتر از دیگران در مسائل مختلف حركت می كنند و خواسته های مردمی با دانشجویان فاصله دارد كه این خود یك آسیب است.

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است

عبادی زاده همچنین با اشاره به فعالیت های خوب و موثر جهاد دانشگاهی هرمزگان در مركز افكارسنجی ایسپا و نتایج درخشان و صادق این مركز فرهنگی، عنوان كرد: باید ایسپا در استان هرمزگان به نظرسنجی مسائل اجتماعی رو بیاورد و با انتشار نتایج آن علاوه بر جامعه، توجه مسئولین را به مشكلات و آسیب های اجتماعی جلب كند.

وی ادامه داد: باید علاوه بر نظرسنجی های سیاسی به سمت نظرسنجی های اجتماعی و كارهای تحقیقاتی و كارشناسی برویم، باید رسانه ها با نگاه های كارشناسی ریشه های معضلات اجتماعی همچون طلاق و خودكشی را استخراج كرده و با ارائه راه حل های اساسی از سوی اساتید دانشگاه و كارشناسان این حوزه خروجی را در اختیار مسئولان و روحانیون قرار دهند تا بتوانیم در مسیر درست فرهنگسازی و كاهش این معضلات گام برداریم.

امام جمعه بندرعباس در پایان با تقدیر از فعالیت های جهاد دانشگاهی هرمزگان در تهیه و تدوین سند توسعه بخش های مختلف استان هرمزگان، خواستار ورود جدی تر این نهاد دانشگاهی به مسائل اجتماعی و تدوین سند كلی توسعه استان هرمزگان شد.

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است

همچنین رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در این بازدید گفت: حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خبرگزاری ایسنا و اشاره دقیق و موشكفانه به مسائل و اهمیت رسانه ها نشان از درك عمیق ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

محمد دل پسند با بیان اینكه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده همواره به عنوان یك چهره دانشگاهی و فرهنگی در بین اقشار مختلف جامعه مطرح و مرجع بوده و هستند، خاطرنشان كرد: دغدغه حضور اركان فرهنگی جهاد دانشگاهی به ویژه خبرگزاری ایسنا در دانشگاه ها به ویژه در دانشگاه مادر، به واقع دغدغه ای است كه از بیش از یك دهه قبل كه مدیریت منطقه ای ایسنا در استان هرمزگان شكل گرفت، به دنبال آن بودیم اما متأسفانه شاهد استقبال چندان و به خصوص رویكرد مثبتی از سوی مسولان دانشگاه های مادر در استان به ویژه در شهر بندرعباس نبودیم كه به هرصورت خسارت آن بیش از همه متوجه جامعه دانشگاهیان استان شده است كه استان را از ظرفیت انعكاس ملی دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشگاه، توسط یك رسانه معتبر و تخصصی، با ضریب نفود مناسب، محروم ساخته است.

وی با اشاره به اینكه به طور حتم در ایسپا (مركز افكارسنجی دانشجویان ایران. شعبه هرمزگان) به سمت توسعه مطالعات و پژوهش های فرهنگی و اجتماعی خواهیم رفت، عنوان كرد: همواره در ایسپا سعی شده است تا نتایج نظرسنجی های انجام شده، بدون هرگونه دخل و تصرف به دست مخاطبان رسانده شود و همین امر ایسپا را به یك مركز معتمد در بین مسولان، كارشناسان و آحاد جامعه معرفی كرده است.

دل پسند افزود؛ جهاد دانشگاهی هرمزگان در حال حاضر با در اختیار داشتن یك گروه پزوهشی فعال در زمینه مدیریت راهبردی، آمادگی كامل خود را برای تهیه هرگونه اسناد بالادستی توسعه استان اعلام می دارد و برای در اختیار گذاشتن تجربه، كارنامه و نتایح طرح های مطالعاتی خود، كه در این زمینه و همچنین در زمینه مدیریت دانش به دست آورده است، هیچ محدودیتی ندارد.

ایسنا باید حلقه ارتباطی دانشجو و جامعه باشد/حضور ایسنا در دانشگاه ها ضرورت است

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۸ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷