دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اهمیت بسیاری به نقش و جایگاه زنان ایرانی داده شده است
 
مشاور استاندار در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت مباحث حقوق زنان در خانواده و اجتماع گفت: طبق فرمایشات امام راحل(ره)، زن تمدن ساز است و این یعنی به نقش و جایگاه زنان و دختران ایرانی اهمیت بسیاری داده شده است.
اهمیت بسیاری به نقش و جایگاه زنان ایرانی داده شده است خانم دكتر پیرسمساری،

وی ادامه داد: زن مسلمان می تواند با توجه به مقتصیات زمان در تمام فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی مشاركت و حضور فعالانه داشته باشد چرا كه تمامی عرصه ها برای فعالیت و موفقیت وی آماده است به شرطی كه عفاف و عفت در تمامی زمینه ها رعایت شود.

وی، در ادامه بر نقش كارآمد سازمانهای مردم نهاد و بانوان فعال در زمینه های مختلف اشاره و خواستار همكاری و همفكری هر چه بیشتر ایشان در راستای پیشبرد اهداف وضعیت زنان و خانواده استان شد.

آقایی، مدیر كل پدافند غیر عامل استان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: عصر، عصر آسیب پذیری است و ما با این آسیب ها زندگی می كنیم و این آسیب ها مثل آسیب های شیمیایی، تروریسم، جنگ اطلاعات و جنگ نرم و تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی است و به همان اندازه و ساید بیشتر خطرناك است.

وی با اشاره براین كه این تهدید همیشگی است و باید دفاع همه جانبه باشد، گفت: شرایط امروز در منطقه سمت وسوی مردم محور به خود گرفته است، امروزه استراتژیك دشمن كه یكی از ابزارهای آن، هویت زدایی، فرهنگ زدایی و تضعیف فرهنگ است كه عزم و اراده مردم و دولت را در جهت مبارزه با این جنگ نرم را می طلبد.

در ادامه خانم دكتر كرامت، معاون قضایی دادگستری به بیان منشورهای حقوق زنان و خانواده و میثاق نامه های حمایت از زنان و رفع خشونت و تبعیض ایشان در سطح ملی و بین المللی اشاره كرده و گفت: با وجود قوانین و منشورهای بسیاری كه در خصوص حمایت از حقوق زنان وجود دارد، متاسفانه در واقعیت مورد بی توجهی و كم توجهی قرار گرفته است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در مناسبتهای مختلف بر حقوق زنان و خانواده تاكید كرده و با ابلاغ سیاستهای كلی حقوق زنان و خانواده بر اهمیت آن صحه گذاشته اند.

در ادامه، با حضور مسئولین قضایی حوزه خانواده به پرسشهای مدعوین پاسخ داده شد.

در پایان نیز این نشست از دو نفر از بانوان فعال حوزه پدافند غیرعامل از ادارات جهاد كشاورزی و راه و شهر سازی استان تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره كل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است؛ در این نشست كه به صورت حضوری برای مشاورین دستگاه های اجرایی و به صورت ویدیو كنفرانس برای كارشناسان فرمانداریهای برگزار شد، در خصوص مباحث حقوق زنان در اسلام، ایران و سطوح بین المللی، بحث طلاق و حضانت فرزندان،جرایم زنان و ... بحث و گفت وگو شد.

به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل، اداره كل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با همكاری اداره كل پدافند غیر عامل استانداری، نشستی با موضوع حقوق زن در خانواده برگزار كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۰۴ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶