دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

این نشانه ها یعنی شما دیابت دارید
 
شایع ترین علائم دیابت ،به گفته مركز كنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تكرر ادرار، تشنگی، كاهش وزن بدون علت، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.
دیابت به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، اگر دیابت دارید یا در معرض خطر هستید. مهم است كه بدانید به دنبال چه چیزی باشید. به گفته مركز كنترل و پیشگیری از بیماری(CDC)، شایع ترین علائم دیابت تكرر ادرار، تشنگی، كاهش وزن بدون علت، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.

با این حال علائم دیگری از این بیماری وجود دارد كه كمتر در مورد آن صحبت شده و می توان به بوی شیرین نفس، لكه های تیره پوست اطراف گردن، عفونت های مكرر و خشكی دهان به عنوان نمونه هایی از آن اشاره كرد. سطوح بالا یا پایین قند خون نیز می تواند باعث سبكی سر و بدخلقی شود.

از آنجا كه دیابت می تواند باعث آسیب عصبی یا نوروپاتی دیابتی شود، افراد مبتلا به این بیماری گرفتگی پا و خارش دست و پا را تجربه می كنند. علاوه بر این نوروپاتی ممكن است باعث شود افراد با حالت تهوع دست و پنجه نرم كنند.

یكی دیگر از علائم دیابت كه ممكن است زیاد در مورد آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست كه سفت و ضخیم می شود. این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می شود و به آن اسكلروز سیستمیك می گویند.

به گفته انجمن پوست آمریكا پوست پشت دست ممكن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می شود انگشتان سفت و حركت آن دشوارتر شود. در صورت عدم درمان پوست ضخیم می تواند روی ساعد و حتی بالای بازوها ایجاد شود و برخی افراد پوست ضخیم و سفت را روی آرنج و زانوهای خود تجربه كنند.

اسكلروز سیستمیك می تواند به تاندون های شما سرایت و صاف كردن انگشتانتان را سخت كند.

بنابراین اگر متوجه شدید پوست انگشتانتان ضخیم و سفت شده، آن را با پزشك خود در میان بگذارید. البته فیزیوتراپی می تواند به شما كمك كند تا حركت مفاصل خود را افزایش دهید.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹