دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برگزاری مسابقه گروهی شطرنج در بخش " كاردرمانی روان " كلینیك پزشكی – توانبخشی نظام مافی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برگزاری مسابقه گروهی شطرنج در بخش " كاردرمانی روان " كلینیك پزشكی – توانبخشی نظام مافی

مسابقه گروهی شطرنج در بخش " كاردرمانی روان " كلینیك پزشكی - توانبخشی نظام مافی با حضور مراجعان این بخش و دانشجویان كاردرمانی، با نظارت درمانگر بخش، و رعایت پروتكل های بهداشتی برگزار شد.

شیما آقاجری مسئول بخش كاردرمانی ذهنی و روانی مركز درمانی نظام مافی در این باره به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: هدف از اجرای این برنامه و برنامه های مشابه ، " بهبود مهارت های شناختی و حل مساله، افزایش عزت نفس و همچنین افزایش مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی مراجعان " است .

وی افزود: دوران كرونا، محدودیت های آن و شرایط شیوع بیماری در جامعه، بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است، و مراجعان به بخش كاردرمانی روان مركز درمانی نظام مافی، از جمله افرادی هستند كه شرایط دوران كرونا سبب بروز اختلالات افسردگی و اضطرابی، مشكلات عاطفی، هیجانی، شناختی و ارتباطی در آنان شده است.

آقاجری تصریح كرد: به دلیل اختلالات و مشكلاتی كه این افراد دارند، تمایل به تنهایی، گوشه گیری و دوری از اجتماع در آنان مشاهده می شود، و در نتیجه، اوقات فراغت خوبی نداشته و برای تعاملات اجتماعی و یا حتی برای انجام كارهای روزمره كه نیاز به حضور در اجتماع دارد (مانند حضور در بانك برای انجام كارهای بانكی )، تمایلی نشان نمی دهند.

وی افزود: ما در بخش كاردرمانی روان، برای بهبود احوال این افراد، افزایش اعتماد بنفس و استقلال در انجام كارهای شخصی و روزمره، فعالیت های جمعی و انفرادی برنامه ریزی و اجرا می كنیم، تا فكر و مشغله ذهنی منفی از آنان دور شده ، و به مهارت های دركی شناختی، تحمل در مقابل مشكلات، و تعاملات اجتماعی آنان كمك شود.

این متخصص كاردرمانی مركز درمانی نظام مافی، همچنین اظهار داشت: در همین راستا و با اهداف ذكر شده، برنامه های متنوع دیگر بصورت جمعی و انفرادی همچون " گفت وگوهای جمعی و دورهمی با همه مراجعان، اجرای برنامه آشپزی، اجرای موسیقی و استفاده از برخی سازهای موسیقی و مسابقه های گروهی مختلف " نیز برای مراجعان بزرگسال اجرا می شود.

آقاجری با اشاره به اینكه همه برنامه ها در جهت ارتقای سلامت روان مراجعان و نهایتا، برگرداندن آنان به زندگی مستقل و حضور در اجتماع است، تاكید كرد: در صورت لزوم، آموزش برخی از مهارت های مورد نیاز مراجعان نیز در برنامه های كاردرمانی روان مركز نظام مافی قرار دارد كه " آموزش كارهای معمول بانكی برای استقلال در انجام این امور، آموزش كارهای دستی، آموزش استفاده از گوشی های هوشمند و یا كامپیوتر" ، از جمله این آموزش هاست.



انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۵۶ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷