دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برگزاری كنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه مددكاری اجتماعی برای اولین بار در ایران
 
رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران از برگزاری بیست و هفتمین كنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه حوزه مددكاری اجتماعی ایران در سال 2023 در ایران برای اولین بار، خبر داد.
برگزاری كنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه مددكاری اجتماعی برای اولین بار در ایران سید حسن موسوی چلك در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه بیست و هفتمین كنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در حوزه مددكاری اجتماعی ایران سال 2023 در ایران برگزار می شود، اظهار كرد: براساس مصوبه سال 2019، در بیست و پنجمین مجمع منطقه آسیا و اقیانوسیه دو میزبان برای كنفرانس سال 2021 و 2023 تعیین شدند.

وی افزود: میزبان سال 2021 استرالیا بوده است كه امروز كنفرانس آن به اتمام رسید و در سال 2023 ایران میزبان بیست و هفتمین كنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در حوزه مددكاری اجتماعی ایران است؛ این اولین باری است كه چنین اتفاقی بعد از 63 سال تاسیس رشته مددكاری اجتماعی در ایران صورت می گیرد و تقریبا در حوزه علوم اجتماعی و حرفه های یاورانه چنین كنفرانسی را تا به امروز میزبانی نكردیم.

موسوی چلك با اشاره به اینكه این اتفاق براساس اعتمادسازی بود كه به پشتوانه 63 سال فعالیت حرفه ای مددكاری اجتماعی ایران در بخش های دولتی، خصوصی و غیردولتی وجود داشته است، گفت: این فرصت خوبی برای كشور است تا بتوانیم تجارب زیسته ایران را در كار با گروه های هدف، سیاستگذاری های انجام شده در حوزه مددكاری اجتماعی و خدماتی كه در سازمان های مختلف دولتی، خصوصی و ... در حوزه مددكاری اجتماعی در ایران انجام می شود، به روزرسانی و ترجمه كنیم و در اختیار سایر افراد قرار دهیم.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران خاطرنشان كرد: از سوی دیگر این فرصت خوبی است كه بتوان از یافته های علمی صاحب نظران حوزه مددكاری اجتماعی، پژوهشگران، اساتید و كسانی كه كار میدانی در كشورهای دیگر در این حوزه انجام می دهند در ایران استفاده و به اشتراك بگذاریم؛ بی شك همانگونه كه كنگره های اول، دوم و سوم توسط انجمن مددكاران اجتماعی ایران برگزار شد، فرصت تبادل اطلاعات را هم افزایش داد، كنگره مددكاری منطقه ای آسیا و اقیانوسیه می تواند فرصت بزرگتری برای این موضوع باشد.

وی اظهار كرد: همه تلاش ما این است كه از این اتفاق تاریخی برای حوزه مددكاری اجتماعی، علوم اجتماعی و حرفه های یاورانه استفاده كرده و با همگرایی بین سازمان ها اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاه ها و مراكز پژوهشی، انجمن های مرتبط در حوزه علوم اجتماعی و حرفه های یاورانه و توانبخشی و ... كاری را انجام دهیم كه در شان جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۵۷ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸