دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن ایرانی كرونا به تمام داوطلبان تا پایان بهمن ماه
 
مدیر مركز كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی تهران از تلاش برای تزریق واكسن كرونای ایرانی به تمام داوطلبان تا پایان بهمن ماه خبر داد.
تزریق واكسن ایرانی كرونا به تمام داوطلبان تا پایان بهمن ماه مدیر مركز كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی تهران از تلاش برای تزریق واكسن كرونای ایرانی به تمام داوطلبان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

دكتر حامد حسینی در پاسخ به این سوال كه آیا تزریق مرحله اول تست انسانی واكسن ایرانی كرونا تا پایان بهمن ماه به پایان می رسد، افزود: تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واكسن ایرانی كرونا 56 نفر است و تاكنون 35 تزریق واكسن به داوطلبان انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمانی كه آخرین داوطلب تزریق خود را انجام داده است، باید 28 روز پیگیری انجام شود و به همین دلیل تا اواخر اسفند مرحله اول تست انسانی این واكسن به پایان می رسد.

مدیر مركز كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار داشت: در این زمان نتایج اقدامات و جمع بندی اطلاعات در اختیار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار می گیرد تا در صورت تایید رگولاتور، مجوز ورود مطالعه به مراحل بعدی اخذ شود.

حسینی تاكید كرد: از روند اجرایی كار راضی هستیم و امیدواریم یافته های مطالعه از نظر كارشناسان سازمان غذا و دارو و ناظرین وزارت بهداشت نیز به اندازه كافی قانع كننده باشد.

وی همچنین گفت : تاكنون عارضه هایی كه از داوطلبان ثبت شده از گرید یك عوارض بوده و تا اینجای مطالعه دغدغه ای برای ما ایجاد نشده است ولی باید اجازه دهید كه روند پایش تا پایان مطالعه با دقت ادامه یابد، و تا یك ماه آینده با اطمینان بیشتری می توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

مدیر مركز كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: هرچند هدف اصلی این مرحله بررسی ایمنی و عوارض احتمالی است اما نتایج ایمنی زایی هومورال و سلولار هم بررسی می گردد. انتظار داریم نتایج ایمنی زایی به تدریج و بویژه از روز 21 تزریق به بعد، در آزمایشات داوطلبان مشاهده شود.

حسینی خاطرنشان كرد: بیشتر داوطلبان به آن زمان نرسیده اند و تا نیمه اسفند این نتایج را به طور كامل در گزارش پایانی مطالعه در اختیار رگولاتور قرار می دهیم.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واكسن كرونا ساخت محققان ایرانی با نام ""كُوو ایران بركت"" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد و روز شنبه ( 27 دی ماه) مرحله چهار این مطالعه آغاز شد و طی این هفته تزریق واكسن بر روی 7 نفر دیگر انجام شد.

تعدادی دیگر از مراكز و موسسات تحقیقاتی و شركت های دانش بنیان در تلاش برای ساخت واكسن ایرانی كرونا هستند كه به موفقیت های خوبی در این زمینه دست پیدا كرده اند./ ایرنا

تازه ترین ها از واكسن ایرانی كرونا/ «میلاد نور» در آستانه مجوز آغاز فاز دوم تست انسانی واكسن ایرانی كرونا چند هفته دیگر نخستین واكسن وارداتی كرونا به ایران از سبد كوواكس
اخبار ویروس كرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید
منبع خبر:
شبکه ایران
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۱۱/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۱